Witam ponownie Już na wstępie napiszę, aby nie czytać wcześniejszych moich postów, bo one dotyczyły innego samochodu, który został sprzedany.
Mam do dyspozycji ocieplany wielki garaż z bardzo wygodnym kanałem więc postanowiłem samemu na poważnie wziąć się za ten dziwny odgłos, jeździłem tylko po tych mechanikach i co jeden to mądrzejszy, ale żaden nie potrafił mi pomóc
Odgrzebując temat proszę o ponowne zainteresowanie się w tematem - tym razem sam to zlokalizuję i naprawię - oczywiście z Waszą pomocą
Problem:
Zawsze gdy samochód postoi powyżej 4 godzin to po odpaleniu pojawia się dziwny odgłos (nie wiem do czego to przyrównać, nie jest to piszczenie) ewentualnie jakby ktoś chciał mogę nagrać i umieścić na forum
gdy silnik się troszkę nagrzeje, po około 5 min jazdy, odgłos ten całkowicie ustaje
Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu jest już cicho
Zauważyłem, że samochód musi postać te min. 4 godziny wtedy cała sytuacja się powtarza
Zgodnie z powyższymi zaleceniami zdemontowałem
CAŁKOWICIE pasek klinowy i uruchomiłem samochód - dziwny dźwięk był nadal. Zszedłem do kanału i dość dokładnie zacząłem się wsłuchiwać i jestem pewny w 99%, że te dziwne odgłosy wydobywają się z okolicy koła pasowego wału korbowego, o czym już napisał kolega marcin7x5 może nie do końca chodzi o ślizganie paska, ale coś z tym kołem jest nie tak.
marcin7x5 pisze:Może być wytarte już koło pasowe na wale korbowym i pasek się lekko ślizga.
Z uwagi na powyższe postanowiłem je wymienić na nowe dodatkowo w ASO kupiłem 4 śruby imbusowe do przykręcenia nowego koła oraz kilka innych drobiazgów wraz z dolną obudową paska zębatego (rozrządu), którą wymienię, bo stara jest pordzewiała i pokrzywiona
Dodam jeszcze, że jak na moje oko to śruba wału korbowego podczas normalnej pracy silnika jakoś dziwnie się obraca, ten temat na razie jeszcze zostawię. Ale do niego powrócę gdyby wymiana koła pasowego nie pomogła
Nagram najlepiej film jak ta śruba się obraca.
Mam kilka pytań:
1. Jakiej firmy kupić koło pasowe / tłumik drgań skrętnych OEM 06A 105 243 E (oryginał ASO 800 zł),
FEBI, CORTECO, NTN SNR, DAYCO, INA, SKF, RUVILLE, GATES, VAICO, TRISCAN ?
Kupiłem Continentala prosto z Niemiec, ale to co przyszło to jakaś kpina, odsyłam. Dla zainteresowanych mogę rozwinąć temat
2. Czy odkręcając stare "koło/tłumik drgań" zwrócić na coś uwagę ? Można coś dodatkowo wymienić, korzystając z demontażu koła pasowego/tłumika drgań ?
3. Może ktoś wie jakiej firmy montowane jest koło pasowe wału korbowego/tłumik drgań skrętnych na pierwszy montaż ?
4. Czy po wymianie koła pasowego wału korbowego (tłumik drgań) należy wymieniać także: koło pasowe alternatora, koło pasowe pompy wspomagania, napinacz, pasek klinowy ?
5. Czy mogę uruchomić silnik jak odkręcę koło pasowe wału korbowego ? W moim golfie koło trzymają tylko 4 imbusy, śruby wału korbowego nie trzeba ruszać.
Bardzo, ale to bardzo dziękuję wszystkim za pomoc
P.S. Teraz dopiero zobaczyłem, że posta dodałem po równo roku czasu
to musi być jakiś znak