[TDI PD] Wysokie BIP'y
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] Wysokie BIP'y
Siemka. Ostatnio zauważyłem na zimnym silniku telepanie budą.. Odpaliłem VCDS'a i na zimnym silniku są bardzo wysokie BIP'y (dodatnie) na pierwszym garze dochodzą do 100, drugi i trzeci mają wartości około 80 a czwarty gar ma koło 60. Korekcje dawki paliwa są na bardzo niskim poziomie. W grupie 18 są na wolnych obrotach same "0". Po rozgrzaniu się silnika do 90* i np jeździe autostradowej telepania budą już nie czuć, ale BIP'y i tak są wysokie. Pierwszy gar ma wtedy około 70, drugi i trzeci koło 50 a czwarty ma coś koło 40.. (BIP'y dodatnie). Pytanie czy od razu pompki słać na regenerację czy np spróbować zalać coś do czyszczenia układu, piny podoginać, może ciśnienie na tandem zmierzyć? I zauważyłem, że czasami potrafi "puścić bąka" na zimnym jak się odpali, dym jest raczej jasnego koloru i jest widoczny. Oleju nie ubywa, nie przybywa. Spalanie jest na poziomie 6.5 litra jazda raczej dynamiczna i pali "od strzała". Silnik ASZ.
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
Ja bym na początek zaczął od wymiany oringów-uszczelniaczy pompowtrysków ,skontrolował stan gniazd i po doginał i wyczyścił piny we wtyczkach .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
i chyba tak się zrobi, 150zł za komplet uszczelniaczy i 4 śrub to nie majątek. Na pewno nie zaszkodzi. A jak by się nie poprawiło to pompki do regeneracji?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
a jakie pokazuje ci spalanie na postoju po uruchomieniu silnika ?
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
a po uruchomieniu silnika pokazuje 0.8 litra. Później wchodzi na 1.0 w porywach 1.1 i czy jest włączona klima czy nie stoi na 1.1 (odczyt z FIS'a) VCDS pokazuje inne wartości, na wolnych obrotach bez klimy 0.6 a z klimą to chyba też około 1.0L/H. Tu obstawiam *#cenzura#* synchronizację wałka bo skacze 0.0 do -1.1
a co do tych śrub to kupić tylko te 4 co trzymają sam pompowtrysk czy do tego https://www.ecstuning.com/b-genuine-vol ... 8109527af/ też brać nowe?
a co do tych śrub to kupić tylko te 4 co trzymają sam pompowtrysk czy do tego https://www.ecstuning.com/b-genuine-vol ... 8109527af/ też brać nowe?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
wymień te uszczelniacze i śruby na pompkach i na tych kopytkach ,obowiązkowo nowe i dobrze oczyść otwory na śruby z oleju bo może przy dokręcaniu rozsadzić kopus w głowicy .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
a to wiem czytałem o tym żeby dobrze tam olej odciągnąć bo głowicę rozsadzi.. Masz może numery śrub od tych popychaczy? bo te od pompek to dają w zestawie naprawczym
a z etki nie jestem pewien czy dobre namierzyłem

- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
[TDI PD] Re: Wysokie BIP'y
oke. dzięki bardzo. Jak to ugryzę to dam znać czy się coś poprawiło czy nie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości