Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob kwie 20, 2019 15:07
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Witam ,to jak wymienię kier na multifunkcyjną to teraz tempomat będzie w kierownicy?,bo teraz przy zwykłej mam tempomat w lewej manetce.
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Witam! czy jest może ktoś z okolicy Konina i podjął się wymiany tradycyjnej kierownicy na multifunkcyje?
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
witam Ja wczoraj wymieniłem taką kierownice koszt 1000zł ze zwykłej na multifunkcję z łódzkiego.pozdrawiam
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Witam, czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak zdemontować przyciski z kiery multifunkcyjnej? Poprzedni właściciel najprawdopodobniej zalał kawą prawą stronę kierownicy. W efekcie przycisk w środku „ok” raz odbija, a raz nie. Może macie jakiś pomysł, jak to oczyścić, aby przywrócić jego sprawność?
Arczi
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Witam.Jeśli jeszcze ktoś chciałby zmienić kierownicę zwykłą,często plastikową na obszytą skórą z multifunkcją to proszę przeczytać ten post,właśnie przeszedłem całą operację. Rzecz dotyczy dokłądnie Golfa 7 z 2014r. Jest to samochód żony,salon Polska,leasing czyli inaczej mówiąc "golas". Czasami nim jeżdżę więc postanowiłem wymienić to okrągłe plastikowe dziadostwo szpecące całe wnętrze na ładną obszytą skórą kierę z multifunkcją. Na początku przeczytałem ten wątek od początku co było bardzo pomocne,teraz mogę dopisać parę szczegółów praktycznych :
- moim założeniem była tylko działąjąca multifunkcja,nie posiadam tempomatu (podkreślam iż nie zależało mi na nim też po modyfikacji),ani lane asist czy innych bajerów (jak wspomniałem golas)
- w prawej manetce Golfiny miałem tylko dodatkowy przełącznik "trip" obsługujący zegary (MFA)
Teraz dokładnie napiszę co zakupiłem (co trzeba wymienić),a nawet podam ceny:
- kierownica obszyta skórą z multifunkcją (od Polo VI 2G z 2019r,jak nowa,prawdziwa okazja 230,- z przesyłką, trzeba polować na okazję jak widać nie musi być od Golfa)
- wiązka AIR BAG z multifunkcją, symbol 5G0 971 584 C (duży wybór,ja znalazłem za 60,- z przesyłką)
- manetki ,zwykłe bez fajerwerków ale z modułem obsługującym multi, symbol modułu manetek 5Q0 953 507 AB, oraz taśma pod kierownicę, symbol taśmy 5Q0 953 649 A (ja zakupiłem w komplecie 120,- z pobraniem, można oczywiście kupić oddzielnie manetki i oddzielnie taśmę)
- GATEWAY High, symbol 5Q0 907 530 Q (65,- z przesyłką,musiałem wymienić gdyż w "golasie" był Gateway w wersji Low,czyli najbiedniejszy nie obsługujący MFSW - czyli Multifunction Steering Wheel Controler),tutaj uwaga jeśli zakupimy kradziony lub z auta po szkodzie całkowitej i pojedziemy z nim do serwisu na zdjęcie SAFE CP(też tak można) zaczną się problemy dlatego moim zdaniem kupujemy z paragonem lub fakturą od sprawdzonego sprzedawcy gwarantującego legalność pochodzenia elementu
- przy zmianie GATEWAY-a trzeba liczyć się z koniecznością ściągnięcie blokady komponentu "SAFE CP", koszt 200,- , magik ma ofertę na OLX oraz Allegro (serwis chciał 400,- do 500,- za tę operację), dodatkowo od razu ustawił wszystko ze starego ,dodał to co dołożyłem i wyłączył to czego nie ma aby nie generować błędów, jedyne co zrobiłem sam to ponownie wyłączyłem system "START-STOP" swoim VCDS-em
-Sama wymiana elementów nie jest trudna,trochę ciężko dostać się do GATEWAY-a ale nikt nie mówił że będzie łatwo
Po wymianie i zdjęciu ochrony komponentu wszystko ruszyło od razu,obsługa radia z lewej strony,z prawej przyciski przejęły funkcję manetki TRIP,czyli obsługa informacji na zegarach.Cała operacja to koszt 675,-pln + 54,- na 1l Grants'a dla kolegi za wsparcie i pomoc. Co ważne wszystko można zrobić samemu (oprócz SAFE CP) a założeniem tego forum jest jak mniemam pomoc i dzieleniem się rozwiązaniami a nie tylko numerem telefonu do warsztatu ( np. 1000,- pln + VAT + koszt kierownicy). Moduły ,które użyłem dają 100% pewność że wszystko ruszy ale oczywiście nie są jedynymi,które to potrafią. Ja dużo wcześniej poczytałem i wybrałem elementy o takich symbolach, które to gwarantowały poprawne działanie mojej multifunkcji w kierownicy, dodatkowo zakup GATEWAY-a w wersji High otwiera drogę do dalszych modyfikacji.
Mam nadzieję że pomogłem,pozdrawiam gorąco.
- moim założeniem była tylko działąjąca multifunkcja,nie posiadam tempomatu (podkreślam iż nie zależało mi na nim też po modyfikacji),ani lane asist czy innych bajerów (jak wspomniałem golas)
- w prawej manetce Golfiny miałem tylko dodatkowy przełącznik "trip" obsługujący zegary (MFA)
Teraz dokładnie napiszę co zakupiłem (co trzeba wymienić),a nawet podam ceny:
- kierownica obszyta skórą z multifunkcją (od Polo VI 2G z 2019r,jak nowa,prawdziwa okazja 230,- z przesyłką, trzeba polować na okazję jak widać nie musi być od Golfa)
- wiązka AIR BAG z multifunkcją, symbol 5G0 971 584 C (duży wybór,ja znalazłem za 60,- z przesyłką)
- manetki ,zwykłe bez fajerwerków ale z modułem obsługującym multi, symbol modułu manetek 5Q0 953 507 AB, oraz taśma pod kierownicę, symbol taśmy 5Q0 953 649 A (ja zakupiłem w komplecie 120,- z pobraniem, można oczywiście kupić oddzielnie manetki i oddzielnie taśmę)
- GATEWAY High, symbol 5Q0 907 530 Q (65,- z przesyłką,musiałem wymienić gdyż w "golasie" był Gateway w wersji Low,czyli najbiedniejszy nie obsługujący MFSW - czyli Multifunction Steering Wheel Controler),tutaj uwaga jeśli zakupimy kradziony lub z auta po szkodzie całkowitej i pojedziemy z nim do serwisu na zdjęcie SAFE CP(też tak można) zaczną się problemy dlatego moim zdaniem kupujemy z paragonem lub fakturą od sprawdzonego sprzedawcy gwarantującego legalność pochodzenia elementu
- przy zmianie GATEWAY-a trzeba liczyć się z koniecznością ściągnięcie blokady komponentu "SAFE CP", koszt 200,- , magik ma ofertę na OLX oraz Allegro (serwis chciał 400,- do 500,- za tę operację), dodatkowo od razu ustawił wszystko ze starego ,dodał to co dołożyłem i wyłączył to czego nie ma aby nie generować błędów, jedyne co zrobiłem sam to ponownie wyłączyłem system "START-STOP" swoim VCDS-em
-Sama wymiana elementów nie jest trudna,trochę ciężko dostać się do GATEWAY-a ale nikt nie mówił że będzie łatwo
Po wymianie i zdjęciu ochrony komponentu wszystko ruszyło od razu,obsługa radia z lewej strony,z prawej przyciski przejęły funkcję manetki TRIP,czyli obsługa informacji na zegarach.Cała operacja to koszt 675,-pln + 54,- na 1l Grants'a dla kolegi za wsparcie i pomoc. Co ważne wszystko można zrobić samemu (oprócz SAFE CP) a założeniem tego forum jest jak mniemam pomoc i dzieleniem się rozwiązaniami a nie tylko numerem telefonu do warsztatu ( np. 1000,- pln + VAT + koszt kierownicy). Moduły ,które użyłem dają 100% pewność że wszystko ruszy ale oczywiście nie są jedynymi,które to potrafią. Ja dużo wcześniej poczytałem i wybrałem elementy o takich symbolach, które to gwarantowały poprawne działanie mojej multifunkcji w kierownicy, dodatkowo zakup GATEWAY-a w wersji High otwiera drogę do dalszych modyfikacji.
Mam nadzieję że pomogłem,pozdrawiam gorąco.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:35
- Lokalizacja: trojmiasto
- Auto: Golf VII 1,6 TDI 2013
kombi - Silnik: CLHA
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Podłączę się pod temat - chciałbym zamontować multi kierownicę do mojego Golfa VII 1,6 CLHA - posiadam tylko DSG więc mój wybór padł na kierownicę z łopatkami. Na rynku widzę dostępne tylko kierownice z aktywnym tempomatem – np. 5G0419091DN. Czy taka kierownica będzie działała poprawnie – nie mam aktywnego ACC.
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Manetek nie trzeba zmieniać można mieć sterowanie z kierownicy jak i z manetek co to przeszkadza ja tak mam i jest ok.
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Witam jestem tutaj nowy i pierwszy raz posiadam golfa 7 kombi 1.4 tsi. Jest on bez tempomatu i bez kierownicy wielofunkcyjnej. Czy idzie to dołożyć czy ktoś z was robił już takie coś możecie pomóc co jak i gdzie lub polecić dobry warsztat
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Świetna robota!! Kompletnie i rzeczowo. Dziękuję za ten post!!
(zarejestrowałem się tu tylko dlatego, żeby podziękować
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
na forum vw-clubpolska.pl jest świeży temat o dołożeniu tempomatu w kierownicy wielofunkcyjnej.
Re: Wymiana kierownicy z tradycyjnej na multifunkcje w golf VII
Orientuje się ktoś czy da się zamontować kierownice taką co jest w golfie 8 passacie b8-b9 ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości