[TDI PD] Zaślepienie EGR w AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[TDI PD] Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: Mic » ndz cze 16, 2019 08:57

Witam, posiadam mk4 1.9 tdi pd axr 2003,postanowielm wyczyścić dolot, zaślepić egr i dać turbo do sprawdzenia bo miałem podejrzenie ze puszcza olej. Teraz jak już wszystko poskładałem sytuacja wygląda tak: egr zaślepiony - na razie brak checka i błędów w silniku ( po dwóch dniach), turbo oleju nie puszcza (dolot suchutki) natomiast została wymieniona gruszka bo była przerdzewiała. Problem jest taki ze auto nie ma tego zrywu co wcześniej i tak się zastanawiam czy jest to wina źle wyregulowanej sztangi na turbo? czy nie wyłączenia egr w ecu? Nie ma też znaczenia czy wężyk od podciśnienia egr jest podłączony czy zaślepiony.



Awatar użytkownika
sebastianc1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr cze 08, 2011 12:12
Lokalizacja: Toruń

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: sebastianc1989 » ndz cze 16, 2019 11:56

Sztanga do skrócenia ze 2 obroty



Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: Mic » ndz cze 16, 2019 12:08

Dzięki, czyli rozumiem że zaślepienie EGR nie ma nic do tego, a jeśli nie wyskakują błędy to nie muszę przerabiać nic w ECU?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: wesol » ndz cze 16, 2019 15:31

Egr nie ma tu nic do rzeczy. Jak wywali błąd to w axr trzeba vcds ogarnąć sprawę przepływu powietrza na maf i błędu nie będzie. Sztangę skróć o te dwa obroty i pewnie później jeszcze się dopiesci jak coś po logach dyn 011 czy jeszcze obrót skrócić.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: Mic » pt cze 21, 2019 13:10

Koledzy co sadzicie o tych logach ...od 3000 obr. jakby słabiej, co może być przyczyna?


Grupa A:,'011,,,,Grupa B:, Zatrzymany,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,,ZAPISU,,,,
,0.00,1470,1744.2,1193.4,19.9,,,,,,,,,,
,0.31,1533,1764.6,1285.2,19.9,,,,,,,,,,
,0.62,1596,1805.4,1417.8,20.7,,,,,,,,,,
,0.93,1659,1846.2,1570.8,33.1,,,,,,,,,,
,1.25,1743,1887.0,1764.6,49.8,,,,,,,,,,
,1.56,1827,1917.6,1968.6,55.4,,,,,,,,,,
,1.88,1932,1948.2,2152.2,61.8,,,,,,,,,,
,2.18,2016,1958.4,2264.4,70.1,,,,,,,,,,
,2.49,2142,1978.8,2182.8,62.6,,,,,,,,,,
,2.81,2247,1989.0,2152.2,63.8,,,,,,,,,,
,3.12,2331,2009.4,2162.4,67.3,,,,,,,,,,
,3.44,2436,2029.8,2193.0,69.7,,,,,,,,,,
,3.74,2541,2040.0,2213.4,72.5,,,,,,,,,,
,4.06,2646,2040.0,2182.8,72.1,,,,,,,,,,
,4.37,2730,2040.0,2142.0,72.9,,,,,,,,,,
,4.69,2835,2040.0,2111.4,73.3,,,,,,,,,,
,4.99,2919,2040.0,2080.8,72.9,,,,,,,,,,
,5.31,3003,2040.0,2009.4,70.9,,,,,,,,,,
,5.62,3087,2040.0,1938.0,68.9,,,,,,,,,,
,5.93,3150,2040.0,1897.2,67.7,,,,,,,,,,
,6.24,3234,2040.0,1876.8,67.7,,,,,,,,,,
,6.56,3318,2040.0,1876.8,68.1,,,,,,,,,,
,6.87,3381,2040.0,1887.0,68.5,,,,,,,,,,
,7.18,3444,2040.0,1876.8,68.1,,,,,,,,,,
,7.49,3528,2040.0,1876.8,68.5,,,,,,,,,,
,7.81,3591,2040.0,1876.8,68.9,,,,,,,,,,
,8.12,3675,2040.0,1887.0,69.3,,,,,,,,,,
,8.44,3717,2040.0,1897.2,70.1,,,,,,,,,,
,8.75,3801,2040.0,1907.4,69.7,,,,,,,,,,
,9.06,3864,2040.0,1907.4,69.3,,,,,,,,,,
,9.37,3927,2040.0,1927.8,68.5,,,,,,,,,,
,9.68,3969,2040.0,1927.8,68.9,,,,,,,,,,
,10.00,4053,2029.8,1938.0,68.9,,,,,,,,,,
,10.30,4095,1999.2,1938.0,69.7,,,,,,,,,,
,10.62,4158,1968.6,1927.8,68.1,,,,,,,,,,
,10.93,4200,1948.2,1917.6,72.1,,,,,,,,,,
,11.24,4242,1917.6,1897.2,70.9,,,,,,,,,,



Grupa A:,'003,,,,Grupa B:,'011,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,
,CZAS,790-870,230-310,210-350,50-70%,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, %,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,
,0.01,1470,850.0,514.5,4.8,0.34,1512,1764.6,1244.4,19.9,,,,,
,0.66,1596,850.0,592.9,4.8,0.98,1659,1846.2,1479.0,26.3,,,,,
,1.30,1743,850.0,764.4,4.8,1.63,1848,1927.8,1856.4,50.6,,,,,
,1.94,1932,850.0,975.1,4.8,2.26,2037,1968.6,2244.0,66.1,,,,,
,2.58,2163,850.0,989.8,4.8,2.90,2247,1989.0,2172.6,64.5,,,,,
,3.23,2373,845.0,994.7,4.8,3.54,2478,2040.0,2172.6,68.1,,,,,
,3.86,2583,845.0,975.1,4.8,4.20,2688,2040.0,2162.4,70.9,,,,,
,4.52,2793,845.0,926.1,4.8,4.84,2877,2040.0,2080.8,71.7,,,,,
,5.16,2982,845.0,872.2,4.8,5.48,3066,2040.0,1989.0,69.7,,,,,
,5.80,3150,845.0,813.4,4.8,6.14,3234,2040.0,1897.2,67.3,,,,,
,6.48,3318,845.0,793.8,4.8,6.80,3402,2040.0,1897.2,65.7,,,,,
,7.12,3486,845.0,784.0,4.8,7.44,3570,2040.0,1897.2,64.9,,,,,
,7.76,3633,850.0,788.9,4.8,8.08,3696,2040.0,1958.4,66.1,,,,,
,8.40,3780,850.0,798.7,4.8,8.72,3843,2040.0,1999.2,67.3,,,,,
,9.04,3927,850.0,788.9,4.8,9.36,3990,2040.0,1999.2,68.1,,,,,
,9.68,4053,850.0,779.1,4.8,10.00,4116,1989.0,1978.8,69.3,,,,,
,10.32,4179,850.0,759.5,4.8,10.65,4221,1927.8,1938.0,69.7,,,,,



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: wesol » pt cze 21, 2019 20:14

Turbo kuleje to i słabiej na górze masz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: Mic » pt cze 21, 2019 20:40

wesol pisze:
pt cze 21, 2019 20:14
Turbo kuleje to i słabiej na górze masz.

Jak mam to rozumieć? wymieniono tylko gruszkę, wyczyszczono geometrie choć nie była bardzo brudna, reszta jest ok. Czy to wina samego turbo? czy cos innego może powodować taka jej prace?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: wesol » sob cze 22, 2019 00:53

Tam chyba nie masz Barretta tylko KKK to one miewają luzy na żaluzjach. Ale to nie istotne bo z dołu masz przeładowanie a w górze niedoladowanie. Tak więc albo problem jest w tych ludziach albo kiepsko to czyszczenie zrobione.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[TDI PD] Re: Zaślepienie EGR w AXR

Post autor: Mic » śr cze 26, 2019 18:19

Miałem nieszczelność na podciśnieniu - usterkę usunąłem i zrobiłem logi ,teraz wygląda to tak:


,Grupa A:,'011,,,,Grupa B:, Zatrzymany,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,,ZAPISU,,,,
,0.01,1386,1224.0,1224.0,32.7,,,,,,,,,,
,0.31,1428,1693.2,1275.0,19.9,,,,,,,,,,
,0.63,1470,1734.0,1387.2,20.3,,,,,,,,,,
,0.93,1554,1774.8,1519.8,25.1,,,,,,,,,,
,1.25,1617,1825.8,1693.2,41.8,,,,,,,,,,
,1.56,1722,1876.8,1897.2,54.6,,,,,,,,,,
,1.87,1785,1907.4,2070.6,60.2,,,,,,,,,,
,2.19,1911,1938.0,2223.6,71.7,,,,,,,,,,
,2.49,2016,1958.4,2029.8,52.6,,,,,,,,,,
,2.81,2100,1968.6,1917.6,52.6,,,,,,,,,,
,3.12,2205,1989.0,1907.4,53.8,,,,,,,,,,
,3.44,2289,1999.2,1948.2,55.0,,,,,,,,,,
,3.74,2394,2019.6,1999.2,56.2,,,,,,,,,,
,4.06,2499,2040.0,2070.6,59.8,,,,,,,,,,
,4.38,2583,2040.0,2121.6,63.0,,,,,,,,,,
,4.69,2667,2040.0,2142.0,64.5,,,,,,,,,,
,5.00,2772,2040.0,2152.2,66.5,,,,,,,,,,
,5.31,2856,2040.0,2162.4,68.1,,,,,,,,,,
,5.63,2961,2040.0,2142.0,68.9,,,,,,,,,,
,5.95,3045,2040.0,2101.2,68.5,,,,,,,,,,
,6.26,3129,2040.0,2060.4,68.5,,,,,,,,,,
,6.57,3213,2040.0,2040.0,70.1,,,,,,,,,,
,6.89,3276,2040.0,2040.0,70.9,,,,,,,,,,
,7.20,3360,2040.0,2029.8,70.9,,,,,,,,,,
,7.51,3423,2040.0,1999.2,70.5,,,,,,,,,,
,7.83,3507,2040.0,1989.0,70.9,,,,,,,,,,
,8.13,3591,2040.0,1978.8,70.9,,,,,,,,,,
,8.45,3654,2040.0,1989.0,71.3,,,,,,,,,,
,8.76,3717,2040.0,1989.0,71.7,,,,,,,,,,
,9.07,3780,2040.0,1989.0,71.7,,,,,,,,,,
,9.39,3843,2040.0,1989.0,72.1,,,,,,,,,,
,9.70,3906,2040.0,1978.8,71.7,,,,,,,,,,
,10.01,3969,2040.0,1958.4,70.9,,,,,,,,,,
,10.32,4032,2029.8,1948.2,71.3,,,,,,,,,,
,10.63,4095,1999.2,1938.0,70.1,,,,,,,,,,
,10.95,4158,1968.6,1917.6,72.5,,,,,,,,,,
,11.26,4200,1938.0,1897.2,70.5,,,,,,,,,,
,11.57,4263,1907.4,1876.8,69.3,,,,,,,,,,
,11.88,4305,1887.0,1866.6,70.1,,,,,,,,,,
,12.20,4368,1866.6,1866.6,69.7,,,,,,,,,,
,12.51,4410,1846.2,1866.6,72.5,,,,,,,,,,
,13.06,4431,1836.0,1866.6,72.5,,,,,,,,,,
,13.37,4515,1795.2,1846.2,72.1,,,,,,,,,,




Grupa A:,'003,,,,Grupa B:,'011,,,,Grupa C:, Zatrzymany
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,
,CZAS,790-870,230-310,210-350,50-70%,CZAS,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, %,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,
,0.32,1470,850.0,573.3,4.8,0.01,1386,1672.8,1162.8,19.9,,,,,
,0.96,1617,850.0,715.4,4.8,0.64,1533,1774.8,1417.8,23.1,,,,,
,1.75,1785,850.0,901.6,4.8,1.28,1701,1866.6,1815.6,52.6,,,,,
,2.38,2058,850.0,896.7,4.8,2.06,1953,1948.2,2223.6,66.5,,,,,
,3.02,2247,850.0,935.9,4.8,2.70,2142,1978.8,1999.2,57.4,,,,,
,3.68,2457,845.0,945.7,4.8,3.36,2373,2019.6,2019.6,59.0,,,,,
,4.32,2667,840.0,935.9,4.8,4.00,2562,2040.0,2091.0,63.8,,,,,
,4.96,2856,845.0,921.2,4.8,4.64,2751,2040.0,2111.4,66.5,,,,,
,5.60,3045,845.0,896.7,4.8,5.28,2940,2040.0,2101.2,68.5,,,,,
,6.24,3213,845.0,862.4,4.8,5.92,3129,2040.0,2060.4,69.7,,,,,
,6.90,3402,845.0,833.0,4.8,6.58,3297,2040.0,2040.0,71.7,,,,,
,7.54,3549,850.0,808.5,4.8,7.22,3465,2040.0,1999.2,71.7,,,,,
,8.18,3696,850.0,798.7,4.8,7.86,3612,2040.0,1978.8,72.1,,,,,
,8.82,3822,850.0,779.1,4.8,8.50,3759,2040.0,1978.8,72.5,,,,,
,9.46,3969,850.0,769.3,4.8,9.14,3906,2040.0,1968.6,72.1,,,,,
,10.10,4095,850.0,759.5,4.8,9.78,4032,2029.8,1958.4,73.3,,,,,
,10.74,4221,850.0,725.2,4.8,10.42,4158,1968.6,1927.8,71.7,,,,,
,11.38,4326,850.0,715.4,4.8,11.06,4263,1907.4,1876.8,72.1,,,,,
,12.02,4410,850.0,710.5,4.8,11.70,4368,1856.4,1856.4,72.1,,,,,



Czy te wyniki dają obraz ze turbo i przeplywka są ok?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości