Zbieżność tył 4x4

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Piotrus!
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr gru 02, 2009 08:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Zbieżność tył 4x4

Post autor: Piotrus! » pn cze 10, 2019 01:38

Witam, potrzebuje pomysłów i co najważniejsze pomocy.
Jestem użytkownikiem skody octavia I 1.8t 4x4 w liftbecku.
Po zakupie ów auta miałem wrażenie że auto jest niepewne po zakrętach - pojechałem na zbieżność. Chłop powiedział że jest minimalnie rozbierzny że to aż sensu nie ma ustawiać....
Zakupiłem gwint, założyłem i tu się zaczęły jaja. Auto na mokrej nawierzchni (kałuża czy mokre pasy) A nawet lekki piasek na jeździ po prostu jedzie swoim życiem. Chce mnie tył wyprzedzać- na seryjnym tez to było odczuwalne Ale nie aż tak. Wymieniłem dosłownie całe zawieszenie, nawet to co było dobre też wymienione (tylu nie ruszyłem- fabryczne i 0 luzow), następnie pojechałem na zbieżność (drążki kierownicze też wymienilem) i były koła z przodu rozbierzny. Ustawiony przód lecz z tylu jest +3*...

Diagnosta powiedział że to jest wina tego że auto jedzie jak ono chce a nie jak ja tego oczekuje.

Pytanie mam takie - jak ustawić zbieżność z tylu ale pozostawić negatyw?

Dzięki bardzo za wszelkie pomysły i pomoc.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Re: Zbieżność tył 4x4

Post autor: ROBAL_26 » pn cze 10, 2019 07:13

Musisz kolego oryginalne drążki zastąpić regulowanymi https://mtuning.pl/Regulowane-wahacze-t ... ion-p16712 ,wówczas zbieżność i kąty są do ogarnięcia .ok


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Piotrus!
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr gru 02, 2009 08:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zbieżność tył 4x4

Post autor: Piotrus! » wt cze 11, 2019 00:33

Witaj,
Tak wiem, lecz chce uniknąć ich na poczet ustawienia TYLKO zbieżności. Kąty chce zostawić, felgi są 8j i idealnie pasuje właśnie. Przy wymianie na wahacze reg kąty wrócą do normy A tego nie chce.

Niema innej reg? Żeby tylko właśnie zbieżność ustawic?
Szybsza jazda po zakrętach w deszczu to jest naprawdę wyzwanie :panna:



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Re: Zbieżność tył 4x4

Post autor: ROBAL_26 » wt cze 11, 2019 07:16

minimalna regulacja zbieżności jest na tych 4-ch śrubach na przodzie wahacza tylnego ale to jest aby aby , co do pływania na mokrej nawierzchni to też jest za sprawą kątów bo opona na małą powierzchnię styku z podłożem a co za tym idzie słabą przyczepność niestety .ok Mając regulowane drążki górny i dolny można ustawić zbieżność zachowując kąty tylko wówczas całe koło będzie cofnięte do środka nadkola.ok


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Piotrus!
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr gru 02, 2009 08:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zbieżność tył 4x4

Post autor: Piotrus! » sob cze 15, 2019 09:00

No nic, muszę powalczyć z jarzmem w takim razie. 3 stopnie zbierznosci to nie jest dużo a zarazem sporo...
Ciekawe w jarzmie da się w jakiś sposob roztoczy ode fasolki właśnie do tego aby poustawiac zbieżność.

Teoretycznie tak, ale negatyw nie powoduje aż takiej bezradności prowadzenia auta. Tutaj wszystko psuje zbieżność.

Dzięki bardzo za wszelką pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości