[TDI PD] Wibracje i utrata mocy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Wibracje i utrata mocy.
Witam.
Wczoraj przy spokojnej jeździe po ekspresówce poczułem najpierw słabe wibracje od czasu do czasu, potem się nasiliły aż w końcu były bardzo silne, a auto zaczęło zwalniać.
Zatrzymałem się, silnik pracował jakby na 2 cylindry, albo i na jeden, musiałem ruszyć aby znaleźć jakieś lepsze miejsce na postój. Auto nie chciało jechać, nawet z pełnym gazem, z rury nie było dymu, ale wibracje wzrastały bardzo gdy próbowałem się rozpędzić. Zrezygnowałem, zjechałem na bok, wyłączyłem silnik i polazłem zaglądać pod maskę, ale nic tam nie zauważyłem. Wożę w aucie OBD eleven, podłączyłem się, ale w kompie zero błędów. Uznałem, że muszę się jakoś dotoczyć te 1,5km do parkingu, odpaliłem i się okazało że auto znowu jedzie.
Nie wiem czy to ważne, ale rano wymieniałem olej, po drodze dolewałem 32l paliwa, i tak po 10km od zatankowania zaczęły się pierwsze lekkie wibracje.
Wie ktoś czego szukać ? Mam długą trasę przed sobą i boję się, że zdechnie gdzieś na autostradzie. Gdyby były jakieś błędy to sprawa prosta, a tak to nawet mechanik nie umie mi powiedzieć co się stało, i rozkłada ręce.
Kupiłem i będę wymieniał filtr paliwa, choć ma niecałe 29tys przejechane (tankuję tylko na schellu i circle, zwykłe paliwa).
Wczoraj przy spokojnej jeździe po ekspresówce poczułem najpierw słabe wibracje od czasu do czasu, potem się nasiliły aż w końcu były bardzo silne, a auto zaczęło zwalniać.
Zatrzymałem się, silnik pracował jakby na 2 cylindry, albo i na jeden, musiałem ruszyć aby znaleźć jakieś lepsze miejsce na postój. Auto nie chciało jechać, nawet z pełnym gazem, z rury nie było dymu, ale wibracje wzrastały bardzo gdy próbowałem się rozpędzić. Zrezygnowałem, zjechałem na bok, wyłączyłem silnik i polazłem zaglądać pod maskę, ale nic tam nie zauważyłem. Wożę w aucie OBD eleven, podłączyłem się, ale w kompie zero błędów. Uznałem, że muszę się jakoś dotoczyć te 1,5km do parkingu, odpaliłem i się okazało że auto znowu jedzie.
Nie wiem czy to ważne, ale rano wymieniałem olej, po drodze dolewałem 32l paliwa, i tak po 10km od zatankowania zaczęły się pierwsze lekkie wibracje.
Wie ktoś czego szukać ? Mam długą trasę przed sobą i boję się, że zdechnie gdzieś na autostradzie. Gdyby były jakieś błędy to sprawa prosta, a tak to nawet mechanik nie umie mi powiedzieć co się stało, i rozkłada ręce.
Kupiłem i będę wymieniał filtr paliwa, choć ma niecałe 29tys przejechane (tankuję tylko na schellu i circle, zwykłe paliwa).
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
na moje pompowtrysk albo paliwo do luftu albo wiązka sprawdź na kompie bipy i korekcje 23 i 13 grupa zobacz co dzieje się z bipami jak dodajesz gazu silnik rozgrzany
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Się zaczyna albomnawet już zaczęło od 5 lat raczej. Silniki na pd maja już swój wiek i zaczyna się gniazda, wiązka, pompki do luftu. Auto warte rynkowo po 5-7 tys a naprawa jakieś 2000 zł pompki z robota i oringami.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Sprawdziłem:
w grupie 13 jest: -0,52 / -0,61 / -0,35 / 1,44 (minimalnie się to zmienia)
w grupie 23: na wolnych 19 / 16 / 33 / 16, a przy około 3tys obr 29 / 35 / 22 / 16.
w grupie 18; na wolnych i przy dodawaniu gazu 0, przy odjęciu 4 (to chyba dobrze z tego co czytałem ?)
A i w grupie 4, pole 4 synchro angle -1,6 (to chyba źle ?).
Po wymianie filtra paliwa żadnych zmian, ale chyba z 15 razy musiałem włączać zapłon, aby wyszło paliwo na króćcu, który idzie do silnika, tak ma być ?
w grupie 13 jest: -0,52 / -0,61 / -0,35 / 1,44 (minimalnie się to zmienia)
w grupie 23: na wolnych 19 / 16 / 33 / 16, a przy około 3tys obr 29 / 35 / 22 / 16.
w grupie 18; na wolnych i przy dodawaniu gazu 0, przy odjęciu 4 (to chyba dobrze z tego co czytałem ?)
A i w grupie 4, pole 4 synchro angle -1,6 (to chyba źle ?).
Po wymianie filtra paliwa żadnych zmian, ale chyba z 15 razy musiałem włączać zapłon, aby wyszło paliwo na króćcu, który idzie do silnika, tak ma być ?
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Problem w oringach lub samych pompkach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Zestaw uszczelek VAGowski 038198051C, ponad stówkę na wtrysk, śruby do wtrysków po około 11zł, i chyba 5 śrub do wałka po 26zł.
Pewne, że to nie np od złego paliwa ? Chyba czas poszukać przepaści hehe
Pewne, że to nie np od złego paliwa ? Chyba czas poszukać przepaści hehe
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Jak się postarasz to kupisz za 30 zł na jedną pompkę a nawet i taniej bo wcale nie muszą być boscha. Śruby jak nie są wyciągnięte to nawet lepiej stare. Do walka to po co ci śruby.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Nie wiem czy śruby potrzebne, ale nie ważne, bo i tak sam tego nie będę umiał zrobić.
Te parametry wtrysków są aż tak złe ?
Synchronizacji wałka nie ruszać ? Rozrząd był wymieniany 9tys km temu (OE VAG), i po wymianie było ustawione -0.6
Te parametry wtrysków są aż tak złe ?
Synchronizacji wałka nie ruszać ? Rozrząd był wymieniany 9tys km temu (OE VAG), i po wymianie było ustawione -0.6
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Widzę, że nikt mi nie powie czy parametry zmierzone są złe czy dobre, ale nic to, norma widzę.
Kolejny objaw (chyba ujowego paliwa), przejechane ponad 350km, a wskazówka paliwa stoi na max.
W poniedziałek otwieram bak, i zobaczę co tam się porobiło. W odróżnieniu do wielu wątków, w których pytacz nie napisał czy i jak problem rozwiązał, ja to zrobię, prędzej czy później. Pozdrawiam "mistrzów kierownicy".
Kolejny objaw (chyba ujowego paliwa), przejechane ponad 350km, a wskazówka paliwa stoi na max.
W poniedziałek otwieram bak, i zobaczę co tam się porobiło. W odróżnieniu do wielu wątków, w których pytacz nie napisał czy i jak problem rozwiązał, ja to zrobię, prędzej czy później. Pozdrawiam "mistrzów kierownicy".
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Też dzisiaj wlałem rope rano i wracając z pracy po 14 auto sie przydusiło zeby przyspieszyć musiałem wciskac gaz do dechy opornie reagował i więcej jak 140 nie chciał isc zero reakcji na gaz zamiast przyspieszania było zwykłe pierdnięcie
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Baniak po płynie od spryskiwaczy weź i zalej do niego ropy że 3 litry. Dwa wężyki do pompy tandem na podejście i powrót i do baniaczka. Z pominięciem filtra paliwa. Na filtrze paliwa tylko wężykiem zmostkój powrót z wyjściem. Wtedy wykluczysz paliwo kiepskie bak itd. po mojemu to problem w oringach lub samych pompkach masz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
W baku w sumie nic... pływak się odblokował i wskazuje dobrze.
Ciekawe dlaczego auto teraz normalnie jeździ, wtryski się same zregenerowały czy jak ? Cuda na kiju
Ciekawe dlaczego auto teraz normalnie jeździ, wtryski się same zregenerowały czy jak ? Cuda na kiju
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz paź 21, 2018 10:47
- Lokalizacja: SPS
- Auto: Bora TDI 160ps, 344Nm
- Silnik: MOD
[TDI PD] Re: Wibracje i utrata mocy.
Coś znalazłem, nie wiem czy to dobrze widać, ale żyły są na wierzchu. To kable do zaworu N75. Pytanie, czy zwarcie mogło wywołać opisywane wyżej skutki ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości