Pytaj do woli jeżeli czujesz taką potrzebę ,w końcu po to jest to forum. Jeśli chodzi o odpowiedz na twoje pytanie, to możesz odrazu odpalać i jechać.piekn18 pisze:Teraz jeszcze pytanie, mam nadzieje ostatnie - czy po zamontowaniu uszczelki nie można uruchamiać silnika przez jakiś czas?
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
Wszystko porządnie wyczyszczone (odtłuszczone), nowa uszczelka elring, śrubki zakręcone w odpowiedniej kolejności i żadnych sylikonów!!!
Dodatkowo pod śruby dołożyłem podkładki żeby lepiej dociskały uszczelkę w miejscy śrub bo te oryginalne już były trochę wyciśnięte.
Efekt końcowy - czysto, bez grama oleju.
Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany!
Dodatkowo pod śruby dołożyłem podkładki żeby lepiej dociskały uszczelkę w miejscy śrub bo te oryginalne już były trochę wyciśnięte.
Efekt końcowy - czysto, bez grama oleju.
Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany!
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
No i gitara, fajnie że udało Ci się pozbyć problemu bo dla wielu z nas był on czasami upierdliwy.piekn18 pisze:Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany!
Szerokiej drogi i bezawaryjności. Pozdro
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
Mam takie małe pytanie, jak dotrzeć do tylnych śrub kapy ? tam nie mam jak podejść znacie jakiś cfancyk ?
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2152
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
a ja nie polecam uszczelka jest o 2mm niższa od uszczelki Elring 577.240needved pisze:Polecam uszczelkę Victor Reinz
po około 1,5 miesiąca użytkowania wywaliło mi olej z silnika
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
Odpowiednie klucze i odkrecasz w 5-10 minut.
Uszczelke ori trzy-wargowa. Zawsze tez mozna podpilowac kolki dystansowe to bedzie mocniej dociskac poktywe do glowicy.
Uszczelke ori trzy-wargowa. Zawsze tez mozna podpilowac kolki dystansowe to bedzie mocniej dociskac poktywe do glowicy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: wt cze 05, 2018 10:17
- Auto: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 74kw ATD
- Silnik: ATD
Re: Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
Do dzisiaj masz kolego spokój? Bo ja wlasnie boryka sie z tym problemem co Ty wtedy Ale po przeczytaniu powyższych postów mam nadzieje że sobie tym razem poradze...piekn18 pisze: ↑pn sie 01, 2016 15:24Wszystko porządnie wyczyszczone (odtłuszczone), nowa uszczelka elring, śrubki zakręcone w odpowiedniej kolejności i żadnych sylikonów!!!
Dodatkowo pod śruby dołożyłem podkładki żeby lepiej dociskały uszczelkę w miejscy śrub bo te oryginalne już były trochę wyciśnięte.
Efekt końcowy - czysto, bez grama oleju.
Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany!
VW GOLF IV 1.9 TDI PD 74kw ATD 2003r
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: wt cze 05, 2018 10:17
- Auto: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 74kw ATD
- Silnik: ATD
Re: Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM
Dzięki kolego!!! Zrobiłem Twoim sposobe i prawdopodobnie jest wszystko ok. Wczesniej kupiłem 2 uszczelki REINZ'a i okazaly sie kompletną klapą (no chyba ze zle dokrecalismy z kolegą śruby) W każdym razie uratowałeś mi d... bo juz w ostatecznosci mialem w glowie zakup nowej pokrywy PIONA!Detektor pisze: ↑czw cze 16, 2016 21:37Tak, jak najbardziej. Przykręcasz z grubsza w takiej kolejności lub stosujesz lustrzane odbicie tej numeracji, decyzje pozostawiam Tobie.piekn18 pisze:A czy kolejność dokręcania śrubek jest tutaj istotna?
A teraz opiszę sposób w jaki to powinieneś zrobić. Gdy zaczynasz od nr.1 to przykręcasz powoli dopóki nie wyczujesz pierwszego delikatnego oporu a gdy go
wyczujesz to odrazu odpuszczasz i zostawiasz. Następnie przechodzisz do nr.2 i tak po kolei dalej aż do 13-tej śrubki. Gdy dojdziesz do ostatniej to zaczynasz
wszystko od początku tylko zaczynasz dokręcać normalnie acz kolwiek z wyczuciem. Żeby mieć pewność ,że dobrze to zrobiłeś to możesz sobie rozbić
takie przykręcanie nawet na 3 tury z tym ,że pamiętaj ta pierwsza tura jest najważniejsza bo tylko delikatnie przyłapujesz te śruby do głowicy.
Nie zapomnij dokładnie odtłuścić rantu głowicy zanim zaczniesz przykręcać pokrywę z nową uszczelką.
Powodzenia.
VW GOLF IV 1.9 TDI PD 74kw ATD 2003r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości