[TDI PD] 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
Cześć,
Wziąłem się za naprawe pewnego problemu w aucie bo notlauf zdarza się już nagminnie.
Kiedyś miałem notlaufa raz na dwa miesiące, a teraz łapie go ze dwa razy w tygodniu. Po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko wraca do normy. Zazwyczaj łapie go przy powolnym rozpędzaniu na 4 biegu obroty 1900 2000.
Błędy w silniku były dwa:
17964 p1556 Charge pressure control: Negative Deviation
19557 p3101
Czyli ten pierwszy błąd mówi że jest za niskie doładowanie.
Zrobiłem test sztangi zmiennej geometrii w VAGU (grupa 011) i wyszedł tak: https://drive.google.com/file/d/1kfvN__ ... sp=sharing
Nie mam kanału i nie wiem jak wsadzić tam oczy żeby zobaczyć czy sztanga się rusza, dlatego chciałem się zapytać czy można coś wywnioskować z samego laptopa? To ciśnienie ma miec takie wartości - bo szczerze to w ogole sie nie zmienia
Jeżeli ciśnienie ma sie zmieniać to to by oznaczało niesprawny N75 albo gruszke/przewód?
I pytanie drugie, kupiłem strzykawkę zeby zrobić test z poradnika, ale nie wiem który zawór to n75 czerwony zielony czy pomarańczowy, i co to za blaszka, czy wystarczy te dwie sruby odkręcić zeby zdjąć tą blaszkę?:
Btw, jak jadę to przyśpieszanie czuć dopiero przy 2200 obrotów coś takiego
edit 2: Czy z logów dynamicznych w grupie 011 można wywnioskować czy N75 jest sprawny? Bo jak tak to postaram się zrobić
Wziąłem się za naprawe pewnego problemu w aucie bo notlauf zdarza się już nagminnie.
Kiedyś miałem notlaufa raz na dwa miesiące, a teraz łapie go ze dwa razy w tygodniu. Po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko wraca do normy. Zazwyczaj łapie go przy powolnym rozpędzaniu na 4 biegu obroty 1900 2000.
Błędy w silniku były dwa:
17964 p1556 Charge pressure control: Negative Deviation
19557 p3101
Czyli ten pierwszy błąd mówi że jest za niskie doładowanie.
Zrobiłem test sztangi zmiennej geometrii w VAGU (grupa 011) i wyszedł tak: https://drive.google.com/file/d/1kfvN__ ... sp=sharing
Nie mam kanału i nie wiem jak wsadzić tam oczy żeby zobaczyć czy sztanga się rusza, dlatego chciałem się zapytać czy można coś wywnioskować z samego laptopa? To ciśnienie ma miec takie wartości - bo szczerze to w ogole sie nie zmienia
Jeżeli ciśnienie ma sie zmieniać to to by oznaczało niesprawny N75 albo gruszke/przewód?
I pytanie drugie, kupiłem strzykawkę zeby zrobić test z poradnika, ale nie wiem który zawór to n75 czerwony zielony czy pomarańczowy, i co to za blaszka, czy wystarczy te dwie sruby odkręcić zeby zdjąć tą blaszkę?:
Btw, jak jadę to przyśpieszanie czuć dopiero przy 2200 obrotów coś takiego
edit 2: Czy z logów dynamicznych w grupie 011 można wywnioskować czy N75 jest sprawny? Bo jak tak to postaram się zrobić
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
sztangę widać z góry między ścianą a kolektorem od strony rozrządu po bs widać że łopatki turbo stoją na amen
[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
Wiec tak,
miałem dziurę w przewodzie podciśnienia idącym do gruszki, wymieniłem przewód, ale bs w grupie 011 dalej wychodzi tak samo - ciśnienie się nie zmienia: https://link.do/Dhc6G - wykres grupy 011 bs po wymianie przewodu
zrobiłem jeszcze logi dynamiczne na grupie 011, nie znam się na tym czy ktoś mógłby na te logi zerknąć?
http://vaglogger.apphb.com/log/5cc0921f8701a892080f897f
miałem dziurę w przewodzie podciśnienia idącym do gruszki, wymieniłem przewód, ale bs w grupie 011 dalej wychodzi tak samo - ciśnienie się nie zmienia: https://link.do/Dhc6G - wykres grupy 011 bs po wymianie przewodu
zrobiłem jeszcze logi dynamiczne na grupie 011, nie znam się na tym czy ktoś mógłby na te logi zerknąć?
http://vaglogger.apphb.com/log/5cc0921f8701a892080f897f
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
- Lokalizacja: Skierniewice
- Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH
[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
N75 to ten z ktorego idzie przewod podcisnienia na gruszke. Podlacz pod ten przewod strzykawke i zobacz czy rusza sie sztanga. jak nie rusza sie to rozlacz sztange od dzwigni zmiennej geo i
1. zobac, czy strzykawa ruszysz sztange
2. reka rusz dzwignie zmiennej geometrii zobacz czy chodzi, ma chodzic lekko bez zacięć.
1. zobac, czy strzykawa ruszysz sztange
2. reka rusz dzwignie zmiennej geometrii zobacz czy chodzi, ma chodzic lekko bez zacięć.
[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
Jak ściągniesz wężyk z N75 to w teście 011BS przyłóż palec do króćca N75, sprawdź czy pojawia się podciśnienie w poz ON. Notlaufy łapiesz przez niedoładowanie więc geometria jest w porządku, może grucha zapieczona albo dziurawa(strzykawka pokaże).
[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
A więc tak, z logów dynamicznych widać że turbina zaczyna powoli pompować ciśnienie dopiero przy 2300 obrotach więc coś jest nie tak.
1. Po wymianie przewodu sprawdzałem gruszkę strzykawką - jest okej
2. Zrobiłem zdjęcie pozycji dźwigni gruszki na wyłączonym silniku i na biegu jałowym
- widać zakres poruszania się dzwigni, ale niestety jak robie test w grupie 011 na bs to dźwignia gruszki porusza się tak jak na filmie:
https://drive.google.com/file/d/1V81qG_ ... sp=sharing
Dlaczego na jałowych obrotach geometria nie jest zapieczona, ale podczas jazdy już jest zapieczona? Czy tak się często dzieje? Czy może to nie jest wina zapieczonych łopatek turbiny?
1. Po wymianie przewodu sprawdzałem gruszkę strzykawką - jest okej
2. Zrobiłem zdjęcie pozycji dźwigni gruszki na wyłączonym silniku i na biegu jałowym
- widać zakres poruszania się dzwigni, ale niestety jak robie test w grupie 011 na bs to dźwignia gruszki porusza się tak jak na filmie:
https://drive.google.com/file/d/1V81qG_ ... sp=sharing
Dlaczego na jałowych obrotach geometria nie jest zapieczona, ale podczas jazdy już jest zapieczona? Czy tak się często dzieje? Czy może to nie jest wina zapieczonych łopatek turbiny?
[TDI PD] Re: 1.9 AXR bląd 17964 - pytanie odnośnie testu w grupie 011
Turbina jest w porządku.Winny może być N75, zamień na N18.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości