Post
autor: glaca77 » czw mar 14, 2019 18:51
Masz rację nic tam się nie przycina. Najpierw przeanalizuję tą magiczną liczbę 2560,2 mbar :log 003+011-trwa to nie więcej niż sekundę przy wysterowaniu N75-85,7%, log 010+011-też max sekunda/82,5%, log 003+008+011-więcej niż sekundę ale mniej niż dwie,wreszcie cytowany przez Mistrza log 011-trzy sekundy/94,4% i N75 doskonale sobie radzi bo od 3300 obrotów doładowanie jest wzorcowe- właśnie tak powinien pracować N75: 45-95%. A domniemane 3000 mbar - to kolega wesol pewnie zasugerował się moim postem: to moje ciśnienie po zaleceniu:" Turbo do zrzutu i wyczyszczenia". Podsumuję: 1) Zacząłeś temat wątpliwością czy turbo nie za późno wstaje- odpowiedziałem że wstaje fantastycznie(to porsche) i zaraz dopisałem post z ostrzeżeniem. 2) Nie twierdziłem że takie wysterowanie turbiny jest dla niej zdrowe, dlatego fabryka ustawia je tak aby jakiś "wyczynowiec" nie zajechał jej na gwarancji, ale rozsądna jazda ma cieszyć ze świadomością że ma się jeszcze duży zapas pod nogą. 3) Mam 61 lat a swoje ALH piąty rok. Kupiłem je po dłuższym postoju z zapieczoną gruchą, wcześniej nie miałem auta z doładowaniem więc zacząłem czytać to forum. Udało mi się bez kanału ściągnąć zawleczkę i stwierdziłem że geometria "chodzi", ale mechanik zdiagnozował konieczność demontażu i czyszczenia turbo z regulacją "na stanowisku"(pisałem już kiedyś że "na stanowisku" mechanicy najlepiej regulują nasze portfele). Nie dałem mu nawet pięciu złotych zregenerowałem sam gruchę i już nigdy nie byłem u "fachowca po szkołach i z doświadczeniem w warsztatach". Jeździłem z maksymalnie podkręconą sztangą ponad cztery lata ale było mi mało i w styczniu wsadziłem 216-tki, od razy złapał notlaufa więc minimalnie odpuściłem sztangę i cieszę się wysokim doładowaniem widocznym na wskaźniku na desce(no i prawie 130 KM).4) Rozsądnej jazdy i szerokości życzę!
Ostatnio zmieniony czw mar 14, 2019 19:30 przez
glaca77, łącznie zmieniany 2 razy.