Kalibracja VNT w turbosprężarkach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: wesol » sob kwie 09, 2016 13:36

Na 90% tak


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Viger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 10, 2015 12:38
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Viger » sob maja 28, 2016 13:05

Najlepiej jednak jak jest zmienna geometria to ustawiać na maszynie Cimat mają w Melett serwisach np. http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl" onclick="window.open(this.href);return false; , żadne wymiary nie dadzą pewności co do prawidłowego ustawienia.



Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: speedi93 » sob sie 20, 2016 16:41

Najlepiej jest ustawiać na aucie bo każde auto ma różnie zuzyta vacum pompę i ustawiać pod to vacuum a nie jak producent zalecił :-P jak wymienialismy na warsztacie komuś turbo po regeneracji to praktycznie za każdym razem musieliśmy regulować na aucie bo najczęściej było niedoladowanie :-P

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
ProfiTurbo.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 29, 2014 16:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: ProfiTurbo.pl » pn sie 22, 2016 17:40

Viger pisze:Najlepiej jednak jak jest zmienna geometria to ustawiać na maszynie Cimat mają w Melett serwisach np. http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl" onclick="window.open(this.href);return false; , żadne wymiary nie dadzą pewności co do prawidłowego ustawienia.

Ten temat założyliśmy po to, żeby pokazać użytkownikom jak o wiele mniejszym nakładem finansowym można rozwiązać problem źle wyregulowanego mechanizmu zmiennej geometrii. Przypuszczamy, że nie wielu z obecnych tutaj ma maszyny do ustawiania VNT, warte po kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy złotych w swoich garażach ;)

Jak słusznie zauważył kolega speedi93, próba regulacji na aucie, choć może bardziej skomplikowana ze względu na dostęp do turbosprężarki, również może przynieść pożądane efekty.

P.S.
Co do Cimat`a - jak najbardziej w miarę dobry sprzęt, ale np G3, lub TurboClinic biją go na łeb, na szyję ;)


http://www.ProfiTurbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - CHRA, VNT, 'gruszki', testery do VNT.

markuspla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob wrz 24, 2016 15:45

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: markuspla » śr paź 05, 2016 22:04

Piękne maszyny, drogie maszyny.
Sorry za off, ale trochę widziałem.
Wtryski - zawożę do serwisu Boscha... nie będę pisać o tych drogich maszynach na których sprawdzają TDI. Bzdura. Byłem widziałem jak sprawdza się te drogie kiedyś wtryski TDI (z wtryskiem wstępnym i zasadniczym).

Dalej - widziałem jak regeneruje się pompy wtryskowe...

Co do sztangi. Ona jest plastyczna? Nie! Tego się nie rusza. Nawet po regeneracji. To ruch sztangi względem geometrii "łopatek". I w jaki sposób ten zakres się zmienia po regeneracji?
Jaka kalibracja? Wystarczy że będziesz mieć upłynność lub inną sprawność zaworka (inna charakterystyka), wypracowane vacuum albo serva hebli w podciśnieniu i co? Jedziesz na kalibrację?
Ja się z tym nie zgadzam. Mam A4 w B5 2,5TDi lekko dłubnietę.

Sam regenerowałem turbawkę w 2,5tdi zakładając zelżone koło kompensacji - żadnych kwiatków.
Komplikując sprawę - komplikujesz sobie życie,
Przy złym otwieraniu sztangi/zaworka "pompowane" będzie za dużo lub za mało. A to objawi się wypluciem błędu i przejściem w tryb awaryjny.
Ja miałem przeładowanie ale to z innego powodu.
Nawet wymiana zaworka N75 na wersje z 2.0TDi (niższy koszt) niczego nie zmienił (na gorsze :satan: )

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Michał_1977 » pt paź 14, 2016 08:08

markuspla,powiedz mi,czego Ty się nawdychałeś? :-)

Przecież ProfiTurbo.pl zrobił poradę dla takich amatorów,jak np.ja.
Jak mi szlag trafi gruszkę i będę ją musiał wymienić,to jak mam tej sztangi nie ruszać? Wytłumacz mi :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Harnold » ndz lis 06, 2016 18:32

Obrazek
witam w moim przypadku jest chyba za długi ten aktuator??bo za wysoko wstaje ta turbawka prawda??powinna wcześniej jakoś wstać,w sumie jest góra fajnie zostawiona i nie wiem co będzie dalej z tym



Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: mimax » pt sty 13, 2017 19:50

odgrzewam kotleta, koledzy pokazuje mi coś takiegoto na prawie zapartej sztandze

Obrazek

podciśnienie robiłem strzykawka więc nie mogłem więcej ale myślę że zanim sztanga oprze się o ogranicznik to wartość będzie powyżej 15 ,czyli miedzy 0.5 a 0.6 bar to chyba dobrze jest ustawiona sztanga, przy takiej metodzie sprawdzania,oczywiście będę musiał JeszcE sprawdzić jak już będzie na samochodzie


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: glaca77 » wt lut 05, 2019 19:58

Te wszystkie drogie maszyny muszą się zwrócić, więc mechanicy przekonują że tylko regulacja "na stanowisku" jest poprawna. Regulację sztangi gruchy( aktuatora dla mądrych) można w każdym aucie przeprowadzić bez kanału(wystarczy osłonić jeden rękaw gajera). Jest to jedyna właściwa regulacja silnika( tak- silnika bo turbina jest jego częścią). Oczywiście przyda się VCDS aby wyciągnąć jak najwięcej bez błędu przeładowania. Każdy nowy silnik ma za mało podkręconą turbinę (dla św. spokoju- gwarancja!). Jeśli mechanik mówi o demontażu turbiny do regulacji to ma na myśli głównie regulację naszych portfeli !!!



Mabog10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 16, 2013 19:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf MK 6
Silnik: CBDC

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Mabog10 » pn mar 11, 2019 00:24

Cześć, w moim Golfie zdiagnozowano nieszczelność gruchy, została ona wymieniona na nową i wyregulowana (w warsztacie, bez demontażu). Wszystko było ok, jednak po miesiącu zaświeciła się ponownie kontrolka świecy żarowej. Znowu pojechałem do tego samego warsztatu, podłączyli auto do kompa i stwierdzili że grucha się rozregulowała, stąd ten błąd. Ponownie ją nastawili, znowu było wszystko ok, ale minęły 3 miesiące i kontrolka świecy żarowej zaświeciła się ponownie. Teraz nie wiem co robić, czy znowu do nich jechać, czy gdzieś indziej.. Spotkaliście się z taką sytuacją? Co może powodować że sztanga się ciągle przestawia?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: wesol » pn mar 11, 2019 06:52

Oszukują cię a ty to łykasz jak pelikan.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Mabog10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 16, 2013 19:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf MK 6
Silnik: CBDC

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Mabog10 » pn mar 11, 2019 12:36

Nie sądzę żeby oszukiwali, już nieraz wcześniej korzystałem z ich usług (niezwiązanych z turbo), jak byłem u nich drugi raz to nawet nie wzieli kasy za ponowną regulację. Myślę że albo nieświadomie robią coś nieprawidłowo, albo może coś dzieje się z samym VNT, sam nie wiem..



kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: kamikaze. » sob maja 18, 2019 14:37

Witam wszystkich, temat jeszcze jakoś 'żyje', więc się podepnę. Motor ALH bez kata i jeszcze bez programu. Zbytnie zeszlifowanie pierścienia w części gorącej turbo może powodować późniejsze osiąganie zadanego ciśnienia doładowania? Po wymianie wtrysków na 0.216 I czyszczeniu turbo, zaczęły się problemy z jej wstawaniem. Wtryski od kolegi z forum, więc odpada ta przyczyna, moc wzrosła odpowiednio. Przed pracami w okolicach 1800-1900 było już zadane ciśnienie, teraz okolice 2000 obr, a powinno być nawet lepiej po założeniu 0.216. Pierścień w turbo założony poprawnie, sztanga opiera się o ogranicznik. Turbo było regenerowane, ogranicznik był na bank ruszany, ale pogorszenie nastąpiło właśnie po zmianie wtrysków i czyszczeniu. Zmiany doładowania w trybie testowym na VAGu też dużo mniejsze niż kiedyś. Cięgno gruszki regulowane dodatkowo na samochodzie, idealne ustawienie z ciśnieniem idącym po mapie. Nawet podłączenie gruszki na krótko nie powoduje szybszego wstawiania dmuchawki. Co o tym przypadku myślicie? Warto się bawić w ustawianie ogranicznika na samochodzie? Wymiana geometrii razem z pierścieniem może coś dać? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: wesol » sob maja 18, 2019 21:18

Regulacja ogranicznika i skracanie sztangi powodują zmiany w wstawaniu turbo. Szlifowanie geo i pierścienia nie ma tu nic do rzeczy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości