Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
Re: Kącik posiadaczy MK4
Piny w kostce licznika mam, chodziło mi o piny w kostce ISO radia, bo z tego co czytałem, to ich nie ma
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
A nie prościej ci będzie kupić taką kostkę na allegro wraz z wyprowadzonymi kablami ? Dolutujesz co trzeba i po temacie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Orientuje się ktoś...czy jak przetnę przewód idący do poduszki powietrznej i dwa odcięte końce dam do przekaźnika, którego cewka będzie sterowana plusem po zapłonie...to po włączeniu zapłonu zdąży wywalić błąd poduchy czy nie? Teoretycznie sterownik poduch i cewka przekaźnika dostaną zasilanie w tym samym czasie...w praktyce ciul wie.
Kombinuję żeby zamontować w schowku wyłącznik airbag...i mam pod ręką dwie opcje:
- pierwsza chyba z Seata Leona...z wyłącznika wychodzi osiem przewodów i udało mi się znaleźć takie trzy (nazwijmy je A, B, C) gdzie przy ON A i B są zwarte....a przy OFF A i C. Czyli temat prosty...przecinam jeden kabelek idący do poduchy i jeden koniec daję do A włącznika a drugi do B. C natomiast poprzez odpowiedni rezystor łącze z drugim kabelkiem idącym do poduchy.
- druga opcja to Audi A6 C5...cztery kabelki z czego dwa to podświetlanie (czego brak w opcji wyżej) a dwa to 100 lub 200Ohm oporności w zależności czy ON czy OFF czyli sterownik wie co zrobić w zależności od pozycji włącznika. Włącznik już przerobiłem tak, że obwód jest zwarty lub rozwarty - na ominięcie poduchy to jednak za mało...ale na sterowanie cewki przekaźnika już wystarczy. Przekaźnik będzie miał dwa obwody, które będą działały identycznie jak w opcji wyżej. Różnica polega na tym, że w opcji pierwszej jeden z obwodów jest na stałe zamknięty a kiedy jest zmieniany, to zapłon raczej jest wyłączony. W drugim przypadku kiedy włącznik poduch będzie ON, to przekaźnik będzie musiał za każdym włączeniem zapłonu zamknąć obwód. Kiedy włącznik będzie OFF to obwód przekaźnika z rezystorem będzie stale (nawet bez plusa po stacyjce) zamknięty.
Chyba, że ktoś ma inny pomysł na wyłącznik poduszki pasażera? Ja z tych dwóch wolę opcję drugą...wyłącznik lepiej pasuje do schowka...no i podświetlenie - +5 do prestiżu na dzielni
W ramach ciekawostki napiszę, że w A6 C5 wyłącznik awaryjnych ma połączenie ze sterownikiem poduch...
Kombinuję żeby zamontować w schowku wyłącznik airbag...i mam pod ręką dwie opcje:
- pierwsza chyba z Seata Leona...z wyłącznika wychodzi osiem przewodów i udało mi się znaleźć takie trzy (nazwijmy je A, B, C) gdzie przy ON A i B są zwarte....a przy OFF A i C. Czyli temat prosty...przecinam jeden kabelek idący do poduchy i jeden koniec daję do A włącznika a drugi do B. C natomiast poprzez odpowiedni rezystor łącze z drugim kabelkiem idącym do poduchy.
- druga opcja to Audi A6 C5...cztery kabelki z czego dwa to podświetlanie (czego brak w opcji wyżej) a dwa to 100 lub 200Ohm oporności w zależności czy ON czy OFF czyli sterownik wie co zrobić w zależności od pozycji włącznika. Włącznik już przerobiłem tak, że obwód jest zwarty lub rozwarty - na ominięcie poduchy to jednak za mało...ale na sterowanie cewki przekaźnika już wystarczy. Przekaźnik będzie miał dwa obwody, które będą działały identycznie jak w opcji wyżej. Różnica polega na tym, że w opcji pierwszej jeden z obwodów jest na stałe zamknięty a kiedy jest zmieniany, to zapłon raczej jest wyłączony. W drugim przypadku kiedy włącznik poduch będzie ON, to przekaźnik będzie musiał za każdym włączeniem zapłonu zamknąć obwód. Kiedy włącznik będzie OFF to obwód przekaźnika z rezystorem będzie stale (nawet bez plusa po stacyjce) zamknięty.
Chyba, że ktoś ma inny pomysł na wyłącznik poduszki pasażera? Ja z tych dwóch wolę opcję drugą...wyłącznik lepiej pasuje do schowka...no i podświetlenie - +5 do prestiżu na dzielni
W ramach ciekawostki napiszę, że w A6 C5 wyłącznik awaryjnych ma połączenie ze sterownikiem poduch...
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Qto. Po co Ci to. Cięcie kabli airbaga to igranie z ludzkim życiem lub zdrowiem.
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
A tam igranie. Pewnie jeździ z dzieciakiem w nosidełku z przodu. Po to mu odcięcie poduchy...Qto, ja bym to zrobił zwyczajnie na rezystorze bez kombinowania z przekaźnikami. Przypuszczam że te więcej przewodów jest do bardziej rozbudowanego systemu który nie dość że odłącza poduchę, to jeszcze na zegarach cię informuje, że poducha jest odłączona. Przy tej opcji którą zrobisz, możesz zapomnieć że jest wyłączona, kiedy z przodu będzie normalny pasażer a nie dzieciak w nosidełku. A to już trochę kiepskie.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pewnie niejeden zmieniał fotele z przed na poliftowe i tylko ciął kostki od poduch bo nie pasowały
Kontrolki niestety żadnej nie będzie...a samo wyłączenie poduszki będzie bardzo sporadyczne ale jednak chcę mieć taką opcję - jest ona "troszkę" wygodniejsza niż latanie z VCDS i wyłączanie poduchy w sterowniku (wtedy jest info na liczniku).
Opcja z większą ilością kabli oryginalnie jest połączona także z boczną poduszką...jest połączenie ze sterownikiem więc może i po CAN idzie info do licznika i tam też jest jakieś info - nie wiem...liczniki w Seatach jakoś tak ubogo wyglądają.
Szkoda, że w mk4 nie występował taki wyłącznik bo by się zrobiło jak fabryka.
Teraz jestem na półmetku testowania opon...w nocy jadę na kolejny test...w środę wrzucam kolejną parę opon... jak tylko to skończę, to zabieram się za poduszkę...dam znać czy działa
Kontrolki niestety żadnej nie będzie...a samo wyłączenie poduszki będzie bardzo sporadyczne ale jednak chcę mieć taką opcję - jest ona "troszkę" wygodniejsza niż latanie z VCDS i wyłączanie poduchy w sterowniku (wtedy jest info na liczniku).
Opcja z większą ilością kabli oryginalnie jest połączona także z boczną poduszką...jest połączenie ze sterownikiem więc może i po CAN idzie info do licznika i tam też jest jakieś info - nie wiem...liczniki w Seatach jakoś tak ubogo wyglądają.
Szkoda, że w mk4 nie występował taki wyłącznik bo by się zrobiło jak fabryka.
Teraz jestem na półmetku testowania opon...w nocy jadę na kolejny test...w środę wrzucam kolejną parę opon... jak tylko to skończę, to zabieram się za poduszkę...dam znać czy działa
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
To napisz co z oponami wydumałeś. Bo tak jak pisałem, mam dziwne wrażenie że u mnie się ten sam problem pojawił po ostatniej zimie, ale za mało przejechałem aby jednoznacznie stwierdzić. Myślę że na wiosnę będzie widać coś więcej...
Za to ja mam do szanownego grona nieco inne pytanie ( choć wątpię że ktoś mi tu pomoże, ale co mi szkodzi zapytać... ).
Mianowicie problem wygląda tak. Obecna tarcza hamulcowa z tyłu to 312 na jednotłoku z elektrycznym ręcznym. Trzeba mi to przerobić na tarczę pokroju 350/360 najlepiej z monoblokiem 2 lub 4 tłoczki + ręczny ( najlepiej jakby dało się przelożyć bebechy ze zwykłego ręcznego na lince, na silniczek żeby ręczny był dalej elektryczny). Ktoś ma pomysł z czego szukać zacisku ? Od biedy będę kombinował z tarczobębnem i ręcznym na osobnym obwodzie, tylko nie mam pomysłu jak to pożenić z elektrycznym ręcznym, bo jakby był na lince to nie byłoby problemu.
Za to ja mam do szanownego grona nieco inne pytanie ( choć wątpię że ktoś mi tu pomoże, ale co mi szkodzi zapytać... ).
Mianowicie problem wygląda tak. Obecna tarcza hamulcowa z tyłu to 312 na jednotłoku z elektrycznym ręcznym. Trzeba mi to przerobić na tarczę pokroju 350/360 najlepiej z monoblokiem 2 lub 4 tłoczki + ręczny ( najlepiej jakby dało się przelożyć bebechy ze zwykłego ręcznego na lince, na silniczek żeby ręczny był dalej elektryczny). Ktoś ma pomysł z czego szukać zacisku ? Od biedy będę kombinował z tarczobębnem i ręcznym na osobnym obwodzie, tylko nie mam pomysłu jak to pożenić z elektrycznym ręcznym, bo jakby był na lince to nie byłoby problemu.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Napiszę na pewno...zbieram informacje Właśnie wróciłem z kolejnego testu...pirometr niestety nic nie wykazał ale dzięki różnym rozmiarom opon dowiedziałem się trochę ciekawych rzeczy. Jak zakończę testy, to wszystko opiszę w odpowiednim temacie.
W przeciągu dwóch lat dwa razy wymieniałem termostat...jutro kolejna wymiana Termostaty z ASO jakby kto pytał
W przeciągu dwóch lat dwa razy wymieniałem termostat...jutro kolejna wymiana Termostaty z ASO jakby kto pytał
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sebekgolf, a do czego Ci taka gigantyczna tarcza z tyłu? auto waży 5 ton czy co?
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
to do A8 którym latam obecnie tyle, że olej i filtry wymieniam co 1,5-2 miesiące, a olej w skrzyni leci co roku nowy wraz z filtrem
Dodam, że auto jest konkretnie załadowane na trasie
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pierwszy etap ogarnięty...drugim etapem będzie wyprowadzenie kabelków na zewnątrz tak aby można było demontować schowek bez komplikacji. Trzeci etap to podłączenie...
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Qto podłączasz wyłącznik airbag? Też mam zamiar coś wykombinować i do tego kontrolkę od mk5 bo leży w domu i oczy kłuje. Mam sterownik airbag z can już założone od Leona A tam bywała kontrolka od poduszki
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jak to wygląda w mk5?
Etka twierdzi że w passacie B5 występował osobny sterownik do aut z wyłącznikiem poduch. Nie mam teraz pod ręką żadnej wiązki do airbag a nie chce na sztukę podłączać się do sterownika aby sprawdzić czy zadziała- jeśli tak, to wydaje mi się że powinno być info na liczniku o wyłączonej poduszcze (może na forum Leona będzie jakieś info).
W B5 w USA występowała sygnalizacja zapięcia pasów dla pasażera...jest to podłączone pod sterownik poduch a sterowniki zdaje się są takie same jak u nas.
Być może na takim sterowniku z mk4 można coś ogarnąć.
W kwietniu będę miał jakieś wiązki i zapasowe sterowniki...możliwe że jak będą chęci, to coś pobróbuje. Jak jest inne oprogramowanie sterownika to lipa...ale może w adaptacjach VCDS da się włączyć.
Etka twierdzi że w passacie B5 występował osobny sterownik do aut z wyłącznikiem poduch. Nie mam teraz pod ręką żadnej wiązki do airbag a nie chce na sztukę podłączać się do sterownika aby sprawdzić czy zadziała- jeśli tak, to wydaje mi się że powinno być info na liczniku o wyłączonej poduszcze (może na forum Leona będzie jakieś info).
W B5 w USA występowała sygnalizacja zapięcia pasów dla pasażera...jest to podłączone pod sterownik poduch a sterowniki zdaje się są takie same jak u nas.
Być może na takim sterowniku z mk4 można coś ogarnąć.
W kwietniu będę miał jakieś wiązki i zapasowe sterowniki...możliwe że jak będą chęci, to coś pobróbuje. Jak jest inne oprogramowanie sterownika to lipa...ale może w adaptacjach VCDS da się włączyć.
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ktoś chętny na fajny płyn do szyb, Detailer's Magic Glass Magic, zostało mi z bańki 5litrowej- chętnie sprzedam lub wyminie na inne kosmetyki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości