trasa po 20 km golf zgasl, padlo aku.
ponizej testy na mierniku (wartosci z włączonymi światłami "[ ] wynik")
testy na naładowanym akumulatorze:
[ ] 12.7 wylaczone auto
żeby dojechać tym autem do domu naciągnąłem pasek klinowy na max i zrobilem pierwsze pomiary
1 odpalenie
[ ] 13.7
pierwsza trasa 10 km:
[ ] 13.5
kolejna trasa + 20 km auto pod koniec już dławiło (brak pradu?)
[ ] 13.3
dziś po wymianie regulatora napięcia oraz paska klinowego (szczotki ledwo wystawały, pasek tragedia)
po odpaleniu
[ ] 13.6
zrobiłem kółko 300 metrów, pomiar dał [ ] 13.8 (przytost niewielki..)
wiem, że są to małe różnice, ale czy na sprawnym alternatorze (po dzisiejszych wymianach) pomiar nie dałby odrazu 14+ ? testować dalej alternator czy wymiania? może zamienić aku i spróbować znowu pomiary?
(jeszcze ciekawa sprawa, przed wymianami oraz przed naciągnieciem paska, po gazowaniu na bardzo wysokie obroty świeciła się kontrolka braku ładowania)
pomiar, słabe ładowanie, silnik 1.3 nz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: pomiar, słabe ładowanie, silnik 1.3 nz
Witam,
Spróbuj dokładnie przeczyścić styki kabla łączącego alternator z rozrusznikiem i akumulatorem (poza wtykami kabla przeczyść dokładnie gniazda na rozruszniku i alternatorze) Skręć wszystko do kupy i sprawdź opór połączenia: jedna końcówka miernika do klemy (+) akumulatora druga końcówka do śruby na alternatorze ściskającej całe połączenie-ma być mniej niż 1 Ohm. Sprawdź masę alternatora, jest połączony na tulei z blokiem silnika ale może całość być zatłuszczona i zabrudzona co zwiększa opór-pomiar: jedna końcówka miernika na śrubę o której była mowa przy pomiarze oporu druga do obudowy alternatora ma być dokładnie napięcie akumulatora jak mierzone na klemach-oczywiście oba pomiary przy zgaszonym silniku:)
Spróbuj dokładnie przeczyścić styki kabla łączącego alternator z rozrusznikiem i akumulatorem (poza wtykami kabla przeczyść dokładnie gniazda na rozruszniku i alternatorze) Skręć wszystko do kupy i sprawdź opór połączenia: jedna końcówka miernika do klemy (+) akumulatora druga końcówka do śruby na alternatorze ściskającej całe połączenie-ma być mniej niż 1 Ohm. Sprawdź masę alternatora, jest połączony na tulei z blokiem silnika ale może całość być zatłuszczona i zabrudzona co zwiększa opór-pomiar: jedna końcówka miernika na śrubę o której była mowa przy pomiarze oporu druga do obudowy alternatora ma być dokładnie napięcie akumulatora jak mierzone na klemach-oczywiście oba pomiary przy zgaszonym silniku:)
Re: pomiar, słabe ładowanie, silnik 1.3 nz
po tygodniu jazdy samochod znowu zaczal mulic, brak reakcji na gaz, po czym jak stanie to gasnie. samochod odpala na samostart i jest podejrzenie w braku cisnienia paliwa. (prad nie gra tu dluzej roli bo byl caly czas podlaczony do prostownika)
padlo podejrzenie na slabe cisnienie i wymiane pompy paliwa. czy macie jakies sugestie?
(temat powinienem w tym momencie przeniesc)
padlo podejrzenie na slabe cisnienie i wymiane pompy paliwa. czy macie jakies sugestie?
(temat powinienem w tym momencie przeniesc)
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: pomiar, słabe ładowanie, silnik 1.3 nz
Dopuszczalna wartosc ladowania pod obciazeniem to przedial od 13.6 - 14.5 V. Jezeli chodzi o zamule to sprawdz w jakim stanie sa swiece, filtr powietrza. Pompa paliwa tez moze byc winna. Najlepiej jakbys kupil manometr i sprawdzil wydajnosc pompy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości