[mk3] chip do silnika 1,9tdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] chip do silnika 1,9tdi
Witam
chce zakupic sobie ten chip: http://www.allegro.pl/item133200386_chi ... 10_km.html
bedzie on pasowal do mojego silnika. Mam golfa ze stycznia 96roku poczatkowe nr silnika to 1Z. Jak ten nie pasuje to ktory by pasowal??
chce zakupic sobie ten chip: http://www.allegro.pl/item133200386_chi ... 10_km.html
bedzie on pasowal do mojego silnika. Mam golfa ze stycznia 96roku poczatkowe nr silnika to 1Z. Jak ten nie pasuje to ktory by pasowal??
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Ja bez chipa na trasie osiagam 4.3 przy sredniej 90km/h.. Ogolnie zmiana map powoduje zmniejszenie spalania ale przy spokojnej jezdzie, jesli depniesz to i spalisz.. gumy i wajchekrystek007 pisze:Przepraszam, że się podepnę pod pytanie, co do tego chipa gośc piszę że mniejsze spalanie, czy to mozliwe??? przecież nie ma nic za darmo, więcej mocy większe spalanie chyba nie?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
a ten chip http://www.allegro.pl/item134310450_pow ... _mocy.html moze cos mi to spieprzyc w samochodzie?? oplaca sie to kupic?? bo zmiana u tunera to trzeba liczyc 1000zl a tyle mi szkoda...
co myslicie o tym: http://www.allegro.pl/item133033205_chi ... wagen.html
co myslicie o tym: http://www.allegro.pl/item133033205_chi ... wagen.html
a moje spostrzezenia sa takie że przy takiej samej jezdzie po zmianie programu (tzw. wirusie) spalanie jest minimalnie mniejsze...być może wynika to z podniesienia momentu...Gitner pisze:Ogolnie zmiana map powoduje zmniejszenie spalania ale przy spokojnej jezdzie
tylko że juz nie ma takiej samej jazdy... auto ucieka spod dupy więc na poczatku trudno się opanowac
Zal Ci kasy na program ale jak sobie dziurki w tlokach wypalisz to bedziesz wiecej bulic.
Takie "chipy" sa dobre gdy auto swieze i ma pelna sprawnosc osprzetu. Jak cos zacznie nawalac np nieszczelnosc w dolocie to mozesz szpryce upalic.
Takie "chipy" sa dobre gdy auto swieze i ma pelna sprawnosc osprzetu. Jak cos zacznie nawalac np nieszczelnosc w dolocie to mozesz szpryce upalic.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
- woyteck
- Ma gadane
- Posty: 244
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
- Lokalizacja: okolice bielska białej
- Kontakt:
tutaj był temat odnosnie opornikow:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=tuning
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=tuning
było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Za 850zł zrobiłem chiptuning silnika (na około 118km) i zamonotowałem wtryski od silnika AFN. Więc jak za taką kase to bardzo mi sie opłaciło. Robił mi to mechanik z serwisu VW, więc sie nie obawiam ze coś się spierdniczy. Chipa mam juz około 8 miesiecy i zadnych problemów nie ma. Autko jezdzi super. Nie wiem ile ma KM po założeniu tych lepszych wtrysków ale myśle ze coś kolo 125 bedzie. Na A4 wyciagnąłem (w lato) 205 km/h, wynik chyba całkiem przyzwoity i to na oponach 205/50/15.
Kilka postów wyżej ktoś podał linka do mojego tematu odnośnie tuningu opornikiem.
Więcej wiedzy na ten temat posiada urzytkownik DZIECHU i to on zainspirował mnie do tej przeróbki.
Natomiast patrząc na te boxy na allegro to wydaje mi się, że to właśnie dokładnie to samo co wstawienie opornika tylko, że ładnie opakowane plastikiem i z oryginalnymi wtyczkami sterownika pompy paliwa.
Ja to u siebie zrobiłem w ten sposób, że kable poprowadziłem do kabiny i tu zainstalowałem potencjometr i przełącznik. Po testach potencjometr ustawiłem na 350 ohmów. Dodatkowo trzeba policzyć około 50 ohmów oporu kabla, bo dość długi jest. Przy takich ustawieniach przyrost mocy jest wyraźnie odczuwalny. Auto nie dymi, a przynajmniej ja tego nie zauważyłem.
Przełącznik jest po to, żeby korzystać z dodatkowej mocy tylko kiedy jej potrzeba (wyprzedzanie). Po pierwsze nie mam 100% pewności czy ciągłe działanie w ten sposób nie będzie miało złego wpływu na silnik. Po drugie dodatkowa moc zachęca do ciśnięcia a to zwiększa spalanie (w końcu ta moc pochodzi ze zwiększonej dawki paliwa).
Podsumowując koszty:
Kabel 5metrów dwużyłowy, przełącznik, potencjometr 2kohmy = 3,20 PLN
Są więc conajmniej dwa powody żeby nie kupować takiego boxa:
- da się to samo osiągnąc za mniejsze pieniądze,
- zarówno tańszy (potencjometr) jak i droższy (box) sposób może nie być do końca bezpieczny.
Ja się nie boję
Więcej wiedzy na ten temat posiada urzytkownik DZIECHU i to on zainspirował mnie do tej przeróbki.
Natomiast patrząc na te boxy na allegro to wydaje mi się, że to właśnie dokładnie to samo co wstawienie opornika tylko, że ładnie opakowane plastikiem i z oryginalnymi wtyczkami sterownika pompy paliwa.
Ja to u siebie zrobiłem w ten sposób, że kable poprowadziłem do kabiny i tu zainstalowałem potencjometr i przełącznik. Po testach potencjometr ustawiłem na 350 ohmów. Dodatkowo trzeba policzyć około 50 ohmów oporu kabla, bo dość długi jest. Przy takich ustawieniach przyrost mocy jest wyraźnie odczuwalny. Auto nie dymi, a przynajmniej ja tego nie zauważyłem.
Przełącznik jest po to, żeby korzystać z dodatkowej mocy tylko kiedy jej potrzeba (wyprzedzanie). Po pierwsze nie mam 100% pewności czy ciągłe działanie w ten sposób nie będzie miało złego wpływu na silnik. Po drugie dodatkowa moc zachęca do ciśnięcia a to zwiększa spalanie (w końcu ta moc pochodzi ze zwiększonej dawki paliwa).
Podsumowując koszty:
Kabel 5metrów dwużyłowy, przełącznik, potencjometr 2kohmy = 3,20 PLN
Są więc conajmniej dwa powody żeby nie kupować takiego boxa:
- da się to samo osiągnąc za mniejsze pieniądze,
- zarówno tańszy (potencjometr) jak i droższy (box) sposób może nie być do końca bezpieczny.
Ja się nie boję
----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości