Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: black raven » ndz mar 10, 2013 10:19

A czy takie ustawienie ( na - 2 ) niesie za sobą jakieś skutki np w postaci zwiększonego dymienia lub innych skutków ubocznych? Pompowtryski na tym nie ucierpią?



peryzgorzelec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 25, 2013 12:45
Lokalizacja: Bolesławiec, Zgorzelec

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: peryzgorzelec » wt lis 12, 2013 20:15

Po wymianie rozrzadu moj AJM stracił moc, okazało sie ze przyczyna było złe ustawienie kata synchronizacji. Kombinowałem z ustawieniami na -1 , 0,0 , +1, oraz +1,7 i nic dalej auto zamulone,przy okazji wymieniłem przepływke,wyczyscjiłem EGR,wymieniłem wszystkie wezyki podcisnienia na nowe, czujnik temperatury silnika,koło dwu masowe(były drgania na jałowym, po wciskaniu sprzegła ustepowały) i dalej nie było poprawy. Po paru tygodniach czytania , ustawiania, wymieniania itd. mój problem rozwiazałem :okej: - ustawiaj kat synchronizacji na +2.8 , auto odzyskało moc jak dawniej, spalanie na postoju jest 0,4l/h a w trasie 5,5l/100km z ciezką nogą.
Najlepsze jest to ze ustawiajac na +1 , 06, auto puszczało dymka białego przy odpalaniu na zimnym silniku a teraz juz tego przy 2.8 nie ma mimo niskiej temperatury na dworze.

Bardzo pomógł mi ten film który rozwiązał moj problem

" onclick="window.open(this.href);return false;

a tutaj jest drugi na potwierdzenie

" onclick="window.open(this.href);return false;

moze sie komuś przyda jak nie ma tego na forum.



peters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 00:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: peters » czw lis 09, 2017 01:15

Koledzy podrzućcie nowe linki do filmów gdy te sa nie aktualne.



peters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 00:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: peters » śr sty 24, 2018 14:42

Koledzy mam kat synchronizacji na biegu jalowym w ASZ 0.0 do -0.6 czasami w pada na -1,1. ( jak przegazuje)Skorygowac na stale aby bylo - 1.0 czy zostawic. Powyzej 0.0 nie ma nigdy. Prosze o pilna podpowiedz.Tem.silnika na Vagu 55'C.



peters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 00:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: peters » śr sty 24, 2018 22:37

Koledzy nich ktos mi doradzi wyzej?



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: balon91 » śr sty 31, 2018 16:40

Czy synchronizacja ma wpływ na odpalanie na zimnym silniku?
Od czasu wymiany rozrządu muszę chwilę pokręcić żeby zapalił.
Na ciepłym jest wszystko.
Auto ma moc,nie dymi,oleju nie bierze.



peters
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 00:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: peters » śr lut 07, 2018 14:38

Oczywiscie ze ma. To tak jak jak dobrze ustawiony zaplon w silnikach spalinowych.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: AndrzejP4 » śr lut 07, 2018 19:48

Oczywiście ma bardzo mały, wręcz pomijalny wpływ na odpalanie.

Zapłon w TDI PD nie zależy od ustawienia wałka, a od pozycji wału i decyzji ECU.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: majekMK2 » ndz gru 09, 2018 10:54

Witam odklepie temat. Mam ustawiona synchronizację u siebie w arl na 0-0 a spalanie na postoju mam bardzo wielkie 1,6L sprawdzałem pompki też ok więc nw czego to wina juz


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: wesol » ndz gru 09, 2018 10:58

wskazania to nie pomiar. Ale sprawdz kolo dolne na wale czy nie scielo klina, Walek rozradu tez bym sprawdzil.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 181 gości