[mk4] Brak ogrzewania na luzie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Nie wiem jak w benzynie ale w TDI układ się sam odpowietrza a po za tym zapowietrzenie jest oznaką przegrzewania się silnika
.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Miałem ten sam problem z MK IV silnik 1.9 TDI /asv/ i rozwiązałem go w następujący sposób.
Zamontowałem elektryczną pompę wody na przewód powrotny z nagrzewnicy.
Uruchomienie jej następowało po włączeniu świateł pozycyjnych.
Zamontowałem elektryczną pompę wody na przewód powrotny z nagrzewnicy.
Uruchomienie jej następowało po włączeniu świateł pozycyjnych.
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
@waski1
ale przyczyną była nagrzewnica czy pompa wody w rozrządzie u ciebie ?
(powrotny to jest dolny od nagrzewnicy do silnika ?)
ale przyczyną była nagrzewnica czy pompa wody w rozrządzie u ciebie ?
(powrotny to jest dolny od nagrzewnicy do silnika ?)
.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Żadnej przyczyny nie było.Pompa wody była sprawna termostat też plus nowa nagrzewnica. Trzymał temp. silnik a w korku lub na postoju potrafił schłodzić nagrzewnicę i leciało chłodne powietrze. Podczas jazdy lub po zwiększeniu obrotów silnika ogrzewanie wracało do normy.
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
tydzień czasu kombinujecie coś co można w miarę szybko sprawdzić. Rozwiązanie co pisze waski1 jest półśrodkiem bo jeśli wirnik oberwał się z ośki to po pewnym czasie zrobi się na tyle duży luz że będziesz miał w jednym miejscu przegrzanie a w drugim niedogrzanie. Elektryczna pompka wody wymusi obieg i ok. Ale jeśli padnie pompka a śmigiełko stanie to w najmniej odpowiednim momencie przegrzejesz silnik. Zrzucić rozrząd, wyjąć pompę i wsadzić nową. Nie kosztuje aż tak dużo żeby nie można jej było wymienić
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
"ale jak by miał pompe uszkodzoną to by się auto przegrzewało" autor sam tak wcześniej pisał drugi to już dawno by ją wymienił a nie szukał dziury w całym...
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Gdyby była to pompa (urwany wirnik ) to ogrzewania nie było by wcale. Skoro po podniesieniu obrotów silnika ogrzewanie wraca to pompa działa.
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Pompy mają też połamane żebra przez co wydajność może być mniejsza.
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
[mk4] Re: [mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Plastik po latach kruszeje i łamią się. Logicznie podchodząc do tematu obstawialbym tą wersję.waski1 pisze:Może też i tak być.
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
U mnie z temperaturą silnika jest wszystko Ok więc pompa odpada na 99,9%
Zastanawiam się tylko w jaki sposób może być zakamieniona nagrzewnica skoro odłączyłem węże od niej i czysty płyn z niej wyleciał a później dmuchałem i powietrze szło tylko nie wiem czy na pełnym przepływie
Zastanawiam się tylko w jaki sposób może być zakamieniona nagrzewnica skoro odłączyłem węże od niej i czysty płyn z niej wyleciał a później dmuchałem i powietrze szło tylko nie wiem czy na pełnym przepływie
.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
na każdej zresztą bez znaczenia na każdym biegu wentylatora na gorącym silniku powinno lecieć gorące powietrze, jak go chwilę na postoju przegazuje to leci gorące z nawiewu nawet przez dłuszą chwilę po spadnięciu obrotów do jałowych ale później pojade znów się zatrzymam i dalej zimne aż go nie przegazuje na postoju
Pompa wody ma budowę prostą jak budowa cepa więc jeśli by się wirnik obrobił albo ukręcił to nie ma możliwości aby silnik trzymał prawidłową temperaturę silnika po nagrzaniu 90* tylko by się przegrzewał chyba ?? (nawet przy dzisiejszych 0* na zewnątrz)
Ale nie wiem może ja źle rozumuje
Pompa wody ma budowę prostą jak budowa cepa więc jeśli by się wirnik obrobił albo ukręcił to nie ma możliwości aby silnik trzymał prawidłową temperaturę silnika po nagrzaniu 90* tylko by się przegrzewał chyba ?? (nawet przy dzisiejszych 0* na zewnątrz)
Ale nie wiem może ja źle rozumuje
.
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
[mk4] Re: Brak ogrzewania na luzie
Tez tak uwazam, wiec uwazam ze wina moze lezec w uszczelce pod glowica lub przytkaniem nagrzewnicy badz gdzies w ukladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości