[mk3] chip do silnika 1,9tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

[mk3] chip do silnika 1,9tdi

Post autor: di4blos » pn paź 16, 2006 16:32

Witam

chce zakupic sobie ten chip: http://www.allegro.pl/item133200386_chi ... 10_km.html

bedzie on pasowal do mojego silnika. Mam golfa ze stycznia 96roku poczatkowe nr silnika to 1Z. Jak ten nie pasuje to ktory by pasowal??



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn paź 16, 2006 17:11

to jest box zakladany na pompe wtryskowa. Bedzie pasowal aczkolwiek odradzam. Zrob sobie porzadny program u tunera.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pn paź 16, 2006 20:37

Przepraszam, że się podepnę pod pytanie, co do tego chipa gośc piszę że mniejsze spalanie, czy to mozliwe??? przecież nie ma nic za darmo, więcej mocy większe spalanie chyba nie?


Pozdrawiam.

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn paź 16, 2006 20:59

krystek007 pisze:Przepraszam, że się podepnę pod pytanie, co do tego chipa gośc piszę że mniejsze spalanie, czy to mozliwe??? przecież nie ma nic za darmo, więcej mocy większe spalanie chyba nie?
Ja bez chipa na trasie osiagam 4.3 przy sredniej 90km/h.. Ogolnie zmiana map powoduje zmniejszenie spalania ale przy spokojnej jezdzie, jesli depniesz to i spalisz.. gumy i wajche ;)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Post autor: di4blos » pn paź 16, 2006 21:04

a ten chip http://www.allegro.pl/item134310450_pow ... _mocy.html moze cos mi to spieprzyc w samochodzie?? oplaca sie to kupic?? bo zmiana u tunera to trzeba liczyc 1000zl a tyle mi szkoda...


co myslicie o tym: http://www.allegro.pl/item133033205_chi ... wagen.html



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 16, 2006 21:15

Gitner pisze:Ogolnie zmiana map powoduje zmniejszenie spalania ale przy spokojnej jezdzie
a moje spostrzezenia sa takie że przy takiej samej jezdzie po zmianie programu (tzw. wirusie) spalanie jest minimalnie mniejsze...być może wynika to z podniesienia momentu...

tylko że juz nie ma takiej samej jazdy... auto ucieka spod dupy więc na poczatku trudno się opanowac :P :bigok:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn paź 16, 2006 21:41

Zal Ci kasy na program ale jak sobie dziurki w tlokach wypalisz to bedziesz wiecej bulic.
Takie "chipy" sa dobre gdy auto swieze i ma pelna sprawnosc osprzetu. Jak cos zacznie nawalac np nieszczelnosc w dolocie to mozesz szpryce upalic.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » wt paź 17, 2006 15:21

ten box to przecież nic innego jak opornik w tej obudowie, ktoś tu na forum kiedyś pokazywał, to jak już chcesz boxa to sobie sam wlutuj opornik i będziesz miał chip za 1zł



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » wt paź 17, 2006 16:22

tutaj był temat odnosnie opornikow:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=tuning


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt paź 27, 2006 15:17

snurek1 pisze: Ja jeżdżę Borą 90 KM i mi to w zupełności wystarcza ! Pozdrawiam !
A mi nie :)
Poczytaj ten temat który podał Ci woyteck, może sprawdzisz czip za 1 grosz :)
Pozdrawiam.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » pt paź 27, 2006 15:23

Za 850zł zrobiłem chiptuning silnika (na około 118km) i zamonotowałem wtryski od silnika AFN. Więc jak za taką kase to bardzo mi sie opłaciło. Robił mi to mechanik z serwisu VW, więc sie nie obawiam ze coś się spierdniczy. Chipa mam juz około 8 miesiecy i zadnych problemów nie ma. Autko jezdzi super. Nie wiem ile ma KM po założeniu tych lepszych wtrysków ale myśle ze coś kolo 125 bedzie. Na A4 wyciagnąłem (w lato) 205 km/h, wynik chyba całkiem przyzwoity i to na oponach 205/50/15.



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » pt paź 27, 2006 16:01

Kilka postów wyżej ktoś podał linka do mojego tematu odnośnie tuningu opornikiem.

Więcej wiedzy na ten temat posiada urzytkownik DZIECHU i to on zainspirował mnie do tej przeróbki.

Natomiast patrząc na te boxy na allegro to wydaje mi się, że to właśnie dokładnie to samo co wstawienie opornika tylko, że ładnie opakowane plastikiem i z oryginalnymi wtyczkami sterownika pompy paliwa.

Ja to u siebie zrobiłem w ten sposób, że kable poprowadziłem do kabiny i tu zainstalowałem potencjometr i przełącznik. Po testach potencjometr ustawiłem na 350 ohmów. Dodatkowo trzeba policzyć około 50 ohmów oporu kabla, bo dość długi jest. Przy takich ustawieniach przyrost mocy jest wyraźnie odczuwalny. Auto nie dymi, a przynajmniej ja tego nie zauważyłem.
Przełącznik jest po to, żeby korzystać z dodatkowej mocy tylko kiedy jej potrzeba (wyprzedzanie). Po pierwsze nie mam 100% pewności czy ciągłe działanie w ten sposób nie będzie miało złego wpływu na silnik. Po drugie dodatkowa moc zachęca do ciśnięcia a to zwiększa spalanie (w końcu ta moc pochodzi ze zwiększonej dawki paliwa).

Podsumowując koszty:
Kabel 5metrów dwużyłowy, przełącznik, potencjometr 2kohmy = 3,20 PLN

Są więc conajmniej dwa powody żeby nie kupować takiego boxa:
- da się to samo osiągnąc za mniejsze pieniądze,
- zarówno tańszy (potencjometr) jak i droższy (box) sposób może nie być do końca bezpieczny.

Ja się nie boję :)


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt paź 27, 2006 16:15

tchopz pisze:Ja się nie boję
I ja chyba sprubuję :)
Jezeli nie bedzie sie jezdziło cały czas na zwiekszonej dawce to chyba nic sie nie powinno stać. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości