TSI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: TSI
Miałem 10 dni mk6 z tym silnikiem. Oprócz tego że jakiś tam pobór oleju wykazywał to byłem zdziwiony że można tym jechać albo tanio albo nawet szybko jak na tą pojemność! Mk6 to ostatni prawilny golf a 1.4 tsi daje w nim radę nawet dla mnie gdzie przyzwyczajony jestem do trochę większej mocy.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- szefol84
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: sob wrz 23, 2017 22:02
- Lokalizacja: SW
- Auto: VW Golf IV 1.6 16 V kombi
- Silnik: ATN
Re: TSI
Silnik 1,4 TSI nie zbiera dobrych opinii.
Główne usterki to nadmierny apetyt na olej,łańcuchy rozrządu które się rozciągają jak guma i panewki.
oglądaj o 7:42
Jeżeli kupujesz nowego Golfa z tym silnikiem to nie problem jest serwis ale jeśli kupujesz używkę to lepiej bądź bardzo ostrożny.
Główne usterki to nadmierny apetyt na olej,łańcuchy rozrządu które się rozciągają jak guma i panewki.
oglądaj o 7:42
Jeżeli kupujesz nowego Golfa z tym silnikiem to nie problem jest serwis ale jeśli kupujesz używkę to lepiej bądź bardzo ostrożny.
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: TSI
Niepotrzebnie moim zdaniem. To nie jest auto które swoją mocą nadwyręża mocno skrzynie. Terminowa wymiana oleju i będzie chodzić. Silnik to większy kłopot. Dynamiki nie można mu odmówić jak na tą pojemność. Ale silnik sam w sobie jak wyżej wspomniano wpisuje się na listę najgorszych z VW. Podejrzewam że można by go utrzymać przy życiu długo ale trzeba by mocno wyprzedzać zalecane interwały serwisowe no i pogodzić się z dolewaniem oleju.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: TSI
1.4 TDI też ma złe opinie a w ogłoszeniach auta z przebiegami 300-500tkm. Bądź tu mądryjan1966 pisze:Coś licho z opiniami , nie ma nikogo kto użytkuje ten motor ? Nie chodzi mi o opinie usłyszane czy podobno są złe . Jakimś cudem te auta jeszcze chodzą i mają przebiegi rzędu 200 tys
Re: TSI
Trochę minęło ale opinia może się przyda.
Auto to wprawdzie Passat B6 ale motor ten sam - 1.4 TSI CAXA 122 KM z manualną skrzynią, rocznik '09.
Zrobiłem już prawie 60 tysięcy km (kupione prawie 2 lata temu z przebiegiem 93.000 km).
Naprawy:
- rozrząd przy ~130.000 - 1900 zł z olejem i filtrem - od tej pory brak hałasów poza popychaczami,
- naprawa skrzyni biegów - łożyska dyferencjału padły, ale wymieniono wszystkie,
- świece co około 30.000 km, bo tyle mniej-więcej wytrzymują (auto zaczyna drgać, świece dedykowane NGK).
Poza tym silnik bardzo ok. Spalanie średnie obecnie to 8 litrów (trochę podskoczyło, bo zmieniły się proporcje z 1/3 miasto/trasa do 2/3).
Spalanie w trasie przy ~90 to około 5.5-5.9 litra, przy 120 to już około 6.9, przy 140+ 7.5 (trasa przez DE z Włoch z prędkościami 160 gdzie się dało w DE to było 7.2 z chyba 1300 km).
Oleju nie bierze (między wymianami co 10.000 dolewam około 200 ml więc to raczej norma w turbodoładowanym silniku). Przyspieszenia, jak na 1.4, przyzwoite tym bardziej że charakterystyka jest raczej "dieslowska" (moment obrotowy odczuwalny wyraźnie od około 1600 obrotów).
Auto to wprawdzie Passat B6 ale motor ten sam - 1.4 TSI CAXA 122 KM z manualną skrzynią, rocznik '09.
Zrobiłem już prawie 60 tysięcy km (kupione prawie 2 lata temu z przebiegiem 93.000 km).
Naprawy:
- rozrząd przy ~130.000 - 1900 zł z olejem i filtrem - od tej pory brak hałasów poza popychaczami,
- naprawa skrzyni biegów - łożyska dyferencjału padły, ale wymieniono wszystkie,
- świece co około 30.000 km, bo tyle mniej-więcej wytrzymują (auto zaczyna drgać, świece dedykowane NGK).
Poza tym silnik bardzo ok. Spalanie średnie obecnie to 8 litrów (trochę podskoczyło, bo zmieniły się proporcje z 1/3 miasto/trasa do 2/3).
Spalanie w trasie przy ~90 to około 5.5-5.9 litra, przy 120 to już około 6.9, przy 140+ 7.5 (trasa przez DE z Włoch z prędkościami 160 gdzie się dało w DE to było 7.2 z chyba 1300 km).
Oleju nie bierze (między wymianami co 10.000 dolewam około 200 ml więc to raczej norma w turbodoładowanym silniku). Przyspieszenia, jak na 1.4, przyzwoite tym bardziej że charakterystyka jest raczej "dieslowska" (moment obrotowy odczuwalny wyraźnie od około 1600 obrotów).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości