Witam po zmianie oleju i filtrów( początek listopada ) zaczął mi się zapowietrzać układ paliwowy, przy próbie odpalenia po dłuższym postoju długie kręcenie i w końcu odpalał. Ale po którymś razie zaczął chodzić nierówno, szarpać co z czasem ustępowało. Wymieniłem zaworek zwrotny na filtrze paliwa i problem zapowietrzania zniknął. Pali dobrze, ale z początku chodzi bardzo nie równo. Przy dodaniu gazu ok 1600 obr/min uspokaja się. Po około 5 min wszystko wraca do normy korekcje dawek jak i bipy. Mam rozumieć, że pompowtrysk na 2 cylindrze do wymiany ?
Podłączyłem pod kompa i zrobiłem zdjęcia są tu w linku patrzcie na nazwę zdjęcia wtedy dowiecie się co przedstawia. Wyglądało to tak, że odpalam zaczyna szarpać robię zdjęcie, dodaje gazu na ok 1400obr/min na ok 10 sek i robię zdjęcie, potem puszczam - zdjęcie, znów dodaje na 1600obr/min 10-15 sek i zdjęcie, puszczam - zdjęcie. Potem czekam dodając naprzemiennie gazu i puszczając, aż do uspokojenia się. Gdy bardzo szarpie dawka jest 2.99, a gdy przestaje to zmienia się np. na 2.8, 2.4 i znów wraca na 2.99. Ostatnio ( wrzesień ) robione uszczelki na wtryskach z powodu problemów z odpalaniem i wtryski ustawione na ok -3/4 ( ok 240 - 270 st ) obr. Proszę o poradę czy zmieniać wtrysk czy np ustawić go ponownie na 180 st? Nie ja ustawiałem te wtryski. Więcej zdjęć na google drive w linku.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
[TDI PD] Nierówna praca, leje wtrysk? 1.9 tdi ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] Re: Nierówna praca, leje wtrysk? 1.9 tdi ARL
Bipy- gdy jest duża dodatnia korekcja to również mocno ujemny Bip na 2-gim cylindrze. Ja ustawiam na -180 stopni pompowtryski i jest zawsze okej. Może przyczyną jest słaby styk przewodów podpiętych pod pompowtryskiwacz ? Duża korekcja wskazuję na to, że sterownik musi dłużej wstrzykiwać w tym cylindrze paliwo, żeby silnik chodził równo, tak jakby brakowało przez chwile po odpaleniu paliwa na tym wtrysku, co jest raczej niemożliwe, bo na pozostałych jest okej, a wszystkie są na wspólnej szynie zasilającej. Ja obstawiałbym albo słaby styk albo uszkodzone uszczelnienia na drugim pompowtryskiwaczu.
[TDI PD] Re: Nierówna praca, leje wtrysk? 1.9 tdi ARL
Popraw piny we wtyczkach kablowych. Zamień miejscami pompki. Wtedy smigaj i loguj. To czy 270 czy 180 nie ma znaczenia. Ważne by nie robić tak że jedna pompka ma np 150 a druga 700 stopni itd.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: Nierówna praca, leje wtrysk? 1.9 tdi ARL
Po odpaleniu jest dobrze, dopiero po około 10 sek zaczyna szarpać i nierówno pracować.
Po około 5 min zaczyna pracować normalnie. Jeżeli styki byłyby nie tak to wydaje mi się, że cały czas by był problem.
Uszczelki na pompkach zmieniane na nowe we wrześniu, bo wtedy bardzo długo musiałem kręcić żeby odpalił. Teraz po nocy zimny czy ciepły w dzień pali od strzała.
Po około 5 min zaczyna pracować normalnie. Jeżeli styki byłyby nie tak to wydaje mi się, że cały czas by był problem.
Uszczelki na pompkach zmieniane na nowe we wrześniu, bo wtedy bardzo długo musiałem kręcić żeby odpalił. Teraz po nocy zimny czy ciepły w dzień pali od strzała.
TDI -> The Devil Inside
[TDI PD] Re: Nierówna praca, leje wtrysk? 1.9 tdi ARL
Słuchaj rób jak uważasz. Ja ci tyko dobrze radzę. Owszem może być coś nie halo z pompką ale to koszty nie są wcale małe. Ja bym zamieniał pompki miejscami bo to nic nie kosztuje. A nawet sobie oringi wtedy sprawdzisz czy nadal są okej. Ponownie możesz je założyć przecie. Majtki w domu po wypraniu chyba też zakładasz co nie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości