Witam, mam od jakiegoś czasu dziwne objawy w moim Golfie (99r.). Co następowało po kolei:
1. Jeszcze gdy było ciepło, w okolicach października: po przekręceniu kluczyka na zapłon i zgaśnięciu kontrolek próbowałem odpalić. Samochód nie próbował kręcić, migały tylko kontrolki i resetował się zegarek oraz przebieg. Po kilku próbach samochód odpalił.
Innym razem działo się to samo, jednak nie odpalił, wtedy odczepiłem klemy i przyczepiłem jeszcze raz i zapalił od razu.
Jeszcze innym razem działo się to samo, ale było słychać postukiwanie. Podejrzewałbym rozrusznik, ale stukał tylko tym jednym razem, no i dlaczego resetował się zegarek?
Znajomy podpowiedział że to może być jakaś przepalona kostka pod kierownicą (nie znam się na tym). Od jakiegoś czasu takie coś nie występuje (może to przypadek, ale od kiedy zacząłem zamykać auto kluczykiem a nie z pilota)
2. Obecnie jest trochę ujemnej temperatury, samochód gdy postoi dobę to długo kręci zanim zapali. Napięcie akumulatora na postoju nie spada poniżej 12.55V, natomiast podczas kręcenia spada do mniej więc 9,5V (zmienia się to). Gdy podładowałem go i miał 12.9V tak samo kręcił dość długo.
3. Komputer pokazuje błąd P1626 (coś z magistralą skrzyni biegów, wyczytałem że to dotyczy automatów, ja mam manual więc nie wiem o co chodzi)
I teraz pytanie: o co chodzi z punktem 1? Czy punkt 1 i 2 mają coś wspólnego?
Akumulator do wymiany czy może coś innego? (świece/rozrusznik/kostka?) Nie chciałbym powymieniać wszystkiego po kolei na darmo.
Pozdrawiam
[mk4] 1.9 TDI (ALH) problem z odpalaniem - przyczyna
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
[mk4] Re: 1.9 TDI (ALH) problem z odpalaniem - przyczyna
Witam.
Co do punktu 1 to obstawiam, że miałeś po prostu rozładowany akumulator albo zaśniedziałe klemy, po czym jak je ruszyłeś to poprawiłeś styki. Dobrze jest raz na rok wyczyścić bieguny na akumulatorze i klemy od środka. Musisz mieć jakiś duży pobór prądu z alarmu a jak zamykasz z klucza to go nie aktywujesz dlatego auto odpala.
Co do 2 punktu. Akumulator jest raczej w porządku. Przy rozruchu napięcie na akumulatorze spada stąd te 9,5V. Zobacz jeszcze jakie jest napięcie po odpaleniu auta ( musi być minimum 13,8V)
Co do długiego kręcenia to może być kilka przyczyn:
- cofające się paliwo do zbiornika bo pompa już nie trzyma (zanim odpalisz auto po długim postoju to zobacz na wężykach przezroczystych idących z filtra do pompy czy nie są puste albo czy nie ma w nich bąbli powietrza miedzy paliwem)
- zużyte świece żarowe albo ich zasilanie uszkodzone (możesz np kilkakrotnie przekręcić kluczyk zanim odpalisz i zobacz co się dzieje z kontrolką świec żarowych, po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka powinna ta kontrolka tylko mignąć na chwilę)
- przed mrozami dobrze jest wymienić filtr paliwa
Co do punktu 3 to raczej bym się tym nie przejmował. Może masz sterownik silnika z auta co miało skrzynię automatyczną...
Pozdrawiam
Co do punktu 1 to obstawiam, że miałeś po prostu rozładowany akumulator albo zaśniedziałe klemy, po czym jak je ruszyłeś to poprawiłeś styki. Dobrze jest raz na rok wyczyścić bieguny na akumulatorze i klemy od środka. Musisz mieć jakiś duży pobór prądu z alarmu a jak zamykasz z klucza to go nie aktywujesz dlatego auto odpala.
Co do 2 punktu. Akumulator jest raczej w porządku. Przy rozruchu napięcie na akumulatorze spada stąd te 9,5V. Zobacz jeszcze jakie jest napięcie po odpaleniu auta ( musi być minimum 13,8V)
Co do długiego kręcenia to może być kilka przyczyn:
- cofające się paliwo do zbiornika bo pompa już nie trzyma (zanim odpalisz auto po długim postoju to zobacz na wężykach przezroczystych idących z filtra do pompy czy nie są puste albo czy nie ma w nich bąbli powietrza miedzy paliwem)
- zużyte świece żarowe albo ich zasilanie uszkodzone (możesz np kilkakrotnie przekręcić kluczyk zanim odpalisz i zobacz co się dzieje z kontrolką świec żarowych, po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka powinna ta kontrolka tylko mignąć na chwilę)
- przed mrozami dobrze jest wymienić filtr paliwa
Co do punktu 3 to raczej bym się tym nie przejmował. Może masz sterownik silnika z auta co miało skrzynię automatyczną...
Pozdrawiam
Sebastian
[mk4] Re: 1.9 TDI (ALH) problem z odpalaniem - przyczyna
Filtr paliwa był wymieniany w lecie 2 tys km temu. Co do odpalania, to auto stało teraz 3 dni, a akumulator wyjąłem żeby podładować: przed kręceniem był jeden pęcherzyk w wężyku między filtrem a silnikiem, w czasie kręcenia nic się nie zmieniało, poleciał dalej dopiero jak już silnik załapał.
Zauważyłem że w czasie kręcenia migała kontrolka ABS.
Po odpaleniu spod plastikowej osłonki silnika wydobywał się dym (pierwszy raz się to działo), po mniej więcej minucie-dwóch zniknął. Silnik chodził normalnie cały czas. Czy to może mieć coś wspólnego?
Zauważyłem że w czasie kręcenia migała kontrolka ABS.
Po odpaleniu spod plastikowej osłonki silnika wydobywał się dym (pierwszy raz się to działo), po mniej więcej minucie-dwóch zniknął. Silnik chodził normalnie cały czas. Czy to może mieć coś wspólnego?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
[mk4] Re: 1.9 TDI (ALH) problem z odpalaniem - przyczyna
Zerknij na fajki od swiec zarowych bo dym mogl isc z nich.Tak samo sprawdz przy okazji kabel i jego dokrecenie do elektrozaworu na pompie wtryskowej.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości