Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt paź 19, 2018 22:55

Poogarniam ważniejsze tematy i będę się bawił. Jutro zrzucam przednie zawieszenie, skrzynię, wymieniam płyn chłodniczy...i kilka innych drobnostek. Generalnie weekend pełen wrażeń na osiedlu :)

Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie. Tzn terotycznie tnie...z pomiaru geometrii wychodzi że przy glebie negatyw się zwiększa



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » sob paź 20, 2018 08:11

Qto pisze:
pt paź 19, 2018 22:55

Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie.

Dobrze,że Wesoł nie zagląda do tego tematu,bo na siłę by wmawiał,że tam nie ma fasolek i żadnej regulacji :grin: viewtopic.php?f=142&t=617921



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 20, 2018 09:19

nie widziałem tego tematu...ale w wielu już opadały mi ręce przy wymianie argumentów z tym człowiekiem. Jak zwykle przywołuje rozwiązania z innych aut, które są zupełnie inne niż w omawianym problemie :panna:
Jeśli trzy fasolki są równo dopchnięte do osi auta lub na zewnątrz, to później łatwo złożyć to tak samo...ale jeśli wszystkie fasolki są gdzieś po środku otworu, to na pewno nie ustawi się tak samo. Swoją drogą ciekawe, że żadna serwisówka nie mówi o regulacji na sworzniu...

Czyli pchać na fasolkach do osi auta?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » sob paź 20, 2018 09:56

Qto pisze:
sob paź 20, 2018 09:19

Czyli pchać na fasolkach do osi auta?
Na logikę wychodzi,że tak.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob paź 20, 2018 13:11

Im bliżej środka auta, tym przenie koła stoją bardziej równolegle. Przednie opony to najbardziej tnie na ostrych zakrętach. I im szersza opona, tym bardziej efekt jest widoczny.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

SerNickowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 23, 2018 13:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: SerNickowy » wt paź 23, 2018 13:48

Siema wariaty 😁 Żyje tutaj ktoś jeszcze? 😁 Wiecie może jak wyłączyć sygnał dźwiękowy otwierania/zamykania samochodu centralnym? Mk4 oczywiście😄



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » wt paź 23, 2018 15:15

VAG/VCDS -> moduł komfortu i tam gdzieś niedaleko brzegu



SerNickowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 23, 2018 13:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: SerNickowy » wt paź 23, 2018 18:48

Okej czyli w grę wchodzi tylko podpinanie pod VCDS, bo fizycznie nie da się tego wyłączyć? Dzięki za info! 😃



kris0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw paź 18, 2012 16:51

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kris0 » śr paź 24, 2018 16:08

Panowie problem z przednim zawieszeniem w Golfie 1.8T. Podczas jazdy na wprost wszystko jest ok, przy lekkim skręcie w którąś ze stron powyżej jakichś 30 km/h strasznie mocno coś zaczyna stukać, czuć to na kierownicy i pedale gazu. Dolegliwości zaczęły się pojawiać po wymianie zawiasu na gwint FK, auto obniżone ale nie jakoś mocno, wymienione oba przeguby, zmieniony stab na S3, łożyska bez luzów, półosie bez luzów, felgi dobrze wyważone. Póki co brak zbieżności i geometrii, ale to chyba nie powinno powodować takich objawów.. Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr paź 24, 2018 19:53

SerNickowy pisze:
wt paź 23, 2018 18:48
Okej czyli w grę wchodzi tylko podpinanie pod VCDS, bo fizycznie nie da się tego wyłączyć? Dzięki za info! 😃
utniesz kabel od syreny, będzie cicho :helm:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr paź 24, 2018 19:56

kris0 pisze:
śr paź 24, 2018 16:08
Panowie problem z przednim zawieszeniem w Golfie 1.8T. Podczas jazdy na wprost wszystko jest ok, przy lekkim skręcie w którąś ze stron powyżej jakichś 30 km/h strasznie mocno coś zaczyna stukać, czuć to na kierownicy i pedale gazu. Dolegliwości zaczęły się pojawiać po wymianie zawiasu na gwint FK, auto obniżone ale nie jakoś mocno, wymienione oba przeguby, zmieniony stab na S3, łożyska bez luzów, półosie bez luzów, felgi dobrze wyważone. Póki co brak zbieżności i geometrii, ale to chyba nie powinno powodować takich objawów.. Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?
-przeguby wymienione (pewnie zewnętrzne), a wewnętrzne sprawdzał?
- może coś jest nie dokręcone
-zbieżność/geometria - pytanie jak mocno zrypana jest, bo przy złej różne zjawiska potrafią się dziać
- koła na pewno dokręcone ? może któreś nie dociągnięte i kwestia czasu aż się do końca odkręci


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr paź 24, 2018 21:05

Nie aktualne :)



kris0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw paź 18, 2012 16:51

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kris0 » śr paź 24, 2018 22:55

sebekgolf pisze:
śr paź 24, 2018 19:56

-przeguby wymienione (pewnie zewnętrzne), a wewnętrzne sprawdzał?
- może coś jest nie dokręcone
-zbieżność/geometria - pytanie jak mocno zrypana jest, bo przy złej różne zjawiska potrafią się dziać
- koła na pewno dokręcone ? może któreś nie dociągnięte i kwestia czasu aż się do końca odkręci
- zgadza się miałem na myśli zewnętrzne, nie wiem jak fachowo sprawdzić wewnętrzne, ale brak tam jakichkolwiek luzów
- wszystko dokręcone, sprawdzane kilkakrotnie
- ciężko powiedzieć jak mocno się wszystko poprzestawiało choć koła są równo a auto nie ściąga
- koła ściągane od tego czasu sporo razy, na pewno dobrze dokręcone

Jeszcze jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » czw paź 25, 2018 06:32

Jak wciśniesz sprzęgło to stuki ustają? Miałem jakiś czas temu przypadek, że waliło podczas jazdy, a na luzie cichło i wyszedł przegub wewnętrzny o ile dobrze pamiętam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości