Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pn wrz 24, 2018 03:55

Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: hayperekpo » pn wrz 24, 2018 08:50

G0 Karcio pisze:
czw wrz 20, 2018 01:55
Koledzy, chciałem założyć HypeFIS. Widzę, że wychodzi z modułu cieńki pomarańczowy kabelek, powiedzcie mi gdzie powinien być wpięty? Kolega hayperekpo nie odpisuje, zakończył swoją działalność z tego co mi wiadomo i siedzę z ręku w nocniku.
W wersji "na wtyczki", pomarańczowy kabelek to sygnał włączonych świateł mijania - należy go podpiąć pod pin 7 (lub 4... nie pamiętam dokładnie już) wyłącznika świateł. No ogólnie tam gdzie pojawi się napięcie po włączeniu świateł mijania. Można też zostawić go luźno.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn wrz 24, 2018 09:40

dany_47 pisze:
pn wrz 24, 2018 03:55
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn wrz 24, 2018 20:16

kewinpol pisze:
pn wrz 24, 2018 09:40
dany_47 pisze:
pn wrz 24, 2018 03:55
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.
Najprawdopodobniej cofa ci się paliwo i na rozruchu musi wpierw "wypluć" powietrze. Sprawdź też stan aku czy przypadkiem sie nie kończy bo wtedy wolniej kręci silnik na rozruchu i tak samo sprawdź obroty silnika na rozruchu. Może rozrusznik wymagać regeneracji/czyszczenia/smarowania.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt wrz 25, 2018 11:56

sebekgolf pisze:
pn wrz 24, 2018 20:16
kewinpol pisze:
pn wrz 24, 2018 09:40
dany_47 pisze:
pn wrz 24, 2018 03:55
Powodów może być tyle że aż za dużo żeby wypisać...
Podstawową diagnostykę sobie zrób na kompie
Robiłem VSDS Lite i żadnych błędów nie znalazł. Dzisiaj oddałem auto na wymianę amortyzatorów i poprosiłem mechanika, żeby zobaczył czemu auto ciężko odpala jak dłużej postoi.
Najprawdopodobniej cofa ci się paliwo i na rozruchu musi wpierw "wypluć" powietrze. Sprawdź też stan aku czy przypadkiem sie nie kończy bo wtedy wolniej kręci silnik na rozruchu i tak samo sprawdź obroty silnika na rozruchu. Może rozrusznik wymagać regeneracji/czyszczenia/smarowania.
Aku raczej odpada, bo ma gdzieś półtorej roku. Rozrusznik też niedawno był regenerowany, bo miałem zgrzyt podczas odpalania na zimnym, ale zgrzyt pojawił się znowu po paru miesiącach i został oddany na gwarancję. Wymienili tulejkę i mechanik stwierdził, że rozrusznik i miejsce koło niego, było uwalone z opiłków sprzęgła. Jest to możliwe, że sprzęgło które się ślizga i jego opiłki znowu zabrudziły rozrusznik i przez to gorzej odpala na zimnym? Jak najlepiej sprawdzić czy pompa paliwa się zapowietrza?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt wrz 25, 2018 12:29

Nie zapowietrza się sama pompa tylko układ od strony wtryskow. Z listwy paliwo schodzi w stronę zbiornika.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt wrz 25, 2018 16:15

Ze sprzęgła to raczej pył niż opiłki. Żeby były opiłki to by metalowe coś musiało drzeć, a to nawet ciężko uzyskać jakby nity z tarczy sprzęgłowej brały już docisk i zamach. Prędzej skłaniałbym się ku wersji, że masz zjedzone zęby na zamachu i rozrusznik zaskakując je dalej masakruje a przy okazji uszkadza się dużo szybciej bendix. Sprawdzałeś stan koła zamachowego po demontażu rozrusznika ? Do tego regeneracja rozrusznika to nie tylko wymiana bendixa, wymiana tulejek, szczotek i smarowanie. To też sprawdzenie stanu zwory zasilającej część główną rozrusznika, która to zwora znajduje się w obudowie elektromagnesu. Nie masz problemów, że czasem przekręcasz kluczyk i rozrusznik tylko cyknie ale silnika nie zakręci ?

Co do zapowietrzania to tak jak napisał dany_47.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt wrz 25, 2018 23:23

A jak upewnić się czy paliwo cofa się do zbiornika w układzie? Może i mechanik mówił o pyle, nie opiłkach, albo go źle zrozumiałem. Co do regeneracji rozrusznika, bo było to robione w zakładzie, który się w tym specjalizuje, więc w teorii powinni to zrobić dobrze. Nie mam takich problemów, że rozrusznik tylko cyknie ale nie zakręci silnikiem. Jak w najbliższym czasie będę odpalał auto to nagram filmik.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr wrz 26, 2018 09:00

Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr wrz 26, 2018 11:29

sebekgolf pisze:
śr wrz 26, 2018 09:00
Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Jedynie co teraz kojarzę, to po przekręceniu na zapłon słychać przez jakiś czas taki pisk pod maską, ale to chyba nie jest pompa paliwa?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr wrz 26, 2018 11:40

Pompa paliwa jest w zbiorniku.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr wrz 26, 2018 11:49

kewinpol pisze:
śr wrz 26, 2018 11:29
sebekgolf pisze:
śr wrz 26, 2018 09:00
Jeszcze zwróć uwagę na jedną rzecz. Czy jak samochód jest pozamykany i dłużej postoi, to czy przy otwieraniu drzwi startuje pompa paliwa, lub czy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję startuje pompa ( nie wiem jak w Golfie IV ale w Polo 9N startuje przy otwieraniu drzwi na chwilę). Pracuje tak aby właśnie dobić ciśnienie na listwę paliwową przed rozruchem silnika. Później się wyłącza i startuje ponownie już dopiero w momencie jak kręci się wał ( choćby na rozruszniku).
Jedynie co teraz kojarzę, to po przekręceniu na zapłon słychać przez jakiś czas taki pisk pod maską, ale to chyba nie jest pompa paliwa?
Dźwignij fotel nad klapą pompy paliwa z tyłu, usiądź w aucie z tyłu i się zmaknij w środku. Niech ktoś inny otworzy drzwi ta ty słuchaj czy jest buczenie w baku przez chwilę czy nie. Ogólnie jest to słyszalne nawet jak stoisz obok samochodu ale jak nigdy na to uwagi nie zwracałeś, to tak będzie pewniej że słyszysz to co trzeba. Jeśli nie będzie buczenia, to możliwe że nie działa prestart pompy przed rozruchem, czyli nie dobija ciśnienia na listwę. Wtedy po długim postoju mogą być problemy takie jak opisujesz.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr wrz 26, 2018 12:04

U mnie po zapłonie dopiero się pompa budzi. Więc sprawdź po zapłonie również

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr wrz 26, 2018 12:24

Chyba tylko w pierwszych mk4 pompa nie załącza się przy otwarciu drzwi kierowcy. Mowa o benzynach...bo w tdi z pompą w baku chyba nawet w najnowszych się nie załącza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości