Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
Re: Kącik posiadaczy MK4
Rozumiem, że rozrusznik w ogóle nie kręci? Sprawdź przewód masowy silnika, może to też być wina kostki stacyjki.
Re: Kącik posiadaczy MK4
Wszystko kręci.
Za 20 razem ikony mocno świeca wtedy odpala ale drugi raz już nie.
Może masa? Bo wbiciu wstecznego zero reakcji po przekręceniu kluczyka.
Ma ktoś foto gdzie szukać masy z aku do karoserii?
Słaby ze mnie mechanik a muszę jakoś dojechać na warsztat
Za 20 razem ikony mocno świeca wtedy odpala ale drugi raz już nie.
Może masa? Bo wbiciu wstecznego zero reakcji po przekręceniu kluczyka.
Ma ktoś foto gdzie szukać masy z aku do karoserii?
Słaby ze mnie mechanik a muszę jakoś dojechać na warsztat
- QQxQ
- V.A.G Podlasie
- Posty: 1242
- Rejestracja: pn cze 30, 2008 08:45
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Auto: Golf MK4
- Silnik: BUB
Re: Kącik posiadaczy MK4
perki Po przekręceniu zapłonu jak na liczniku jest choinka wbij wsteczny, licznik gaśnie?
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dokładnie. Tak jak by cały prąd odcieli
Jak wyjme bezpiecznik od tylnego światła to tak się nie dzieje ale dalej dyskoteka na zegarach
Teraz zeszłem da dół do auta. Zdjalem osłonę od biegów puknalem w ten mechanizm i kontrolki mocno świeca auto odpala
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2018 10:06 przez perki, łącznie zmieniany 1 raz.
- QQxQ
- V.A.G Podlasie
- Posty: 1242
- Rejestracja: pn cze 30, 2008 08:45
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Auto: Golf MK4
- Silnik: BUB
Re: Kącik posiadaczy MK4
Mnie to dopadło dzień przed zlotem, i siedziałem nad tym z 4h, próbowałem kodować Imo, którego przy tym problemie jak się skasuje nie da się zakodować, sprawdzałem przekaźnik 109 i wiele wiele innych.
Obejdzie się bez mechanika jedz do sklepu kup kostkę stacyjki, koszt od 30-100zł, te zamienniki też działają, Ja miałem używkę oem.
Demontujesz plastiki kolumny, kostkę trzymają 2 małe śrubki (są pod czerwoną plombą), i po problemie.
Obejdzie się bez mechanika jedz do sklepu kup kostkę stacyjki, koszt od 30-100zł, te zamienniki też działają, Ja miałem używkę oem.
Demontujesz plastiki kolumny, kostkę trzymają 2 małe śrubki (są pod czerwoną plombą), i po problemie.
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2018 10:11 przez QQxQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ok tak zrobię. Immo też kodowalem i niepotrzebnieQQxQ pisze: ↑sob wrz 22, 2018 10:01Mnie to dopadło dzień przed zlotem, i siedziałem nad tym z 4h, próbowałem kodować Imo, którego przy tym problemie jak się skasuje nie da się zakodować, sprawdzałem przekaźnik 109 i wiele wiele innych.
Obejdzie się bez mechanika jedz do sklepu kup kostkę stacyjki, koszt od 30-100zł, te zamienniki też działają, Ja miałem używkę oem.
Demontujesz plastiki kolumny, kostkę trzymają 2 małe śrubki (są pod plombą czerwoną), i po problemie.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ogólnie zasada jest taka, że jak słabo świecą kontrolki a jeszcze załączy się jakiś obwód, który dodatkowo ciągnie prąd i wszystko przysiada jeszcze bardziej, to coś jest nie tak z napięciem zasilania (np. aku) albo gdzieś jest problem ze stykami). W ostateczności jeszcze może być gdzieś przywarcie do masy.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Kącik posiadaczy MK4
A co ma wspólnego bieg wsteczny z wyłączeniem zapłonu.
Właśnie byłem sprawdzić i auto odpala, wszystko ładnie świeci a po wciśnięciu wstecznego gasną zegary.
Taki objaw może powodować kostka stacyjki?
Właśnie byłem sprawdzić i auto odpala, wszystko ładnie świeci a po wciśnięciu wstecznego gasną zegary.
Taki objaw może powodować kostka stacyjki?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zasilanie idzie pewnie przez kostkę stacyjki. Weź schematy i sprawdź jak jest zasilana żarówka wstecznego. Ma bodaj 21W jak mnie pamięć nie myli, co daj ci okolice 1,5-2A poboru prądu. To już sporo w konfrontacji z elektroniką. Do tego wystarczy że kostka jest nadpalona i ma choćby 2 Ohm oporu, co da ci spadek napięcia na instalacji w okolicach 4V.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- QQxQ
- V.A.G Podlasie
- Posty: 1242
- Rejestracja: pn cze 30, 2008 08:45
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Auto: Golf MK4
- Silnik: BUB
Re: Kącik posiadaczy MK4
U mnie tak samo było, po zmianie kostki wszystko ustało, od roku nic takiego nie zaobserwowałem.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zrobiłem jak pisałeś, teraz działa jak należny dzięki A jest możliwość ustawienia świateł, tak żeby włączały się dopiero po uruchomieniu auta?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
ustawić to może nie...ale zrobić się da. Trzeba przeciąć przewód, który wpiąłeś we wtyczkę włącznika i podłączyć go do cewki przekaźnika...a sterowanie tegoż przekaźnika wziąć ze wzbudzenia alternatora. Na tej samej zasadzie można zrobić zupełnie osobną instalację.
Zielone zębatki mają po jednym ząbku innym niż pozostałe i to właśnie te ząbki przełączają czerwoną dźwigienkę. Jedną zębatkę trzeba ustawić tak aby tuż przed rozwinięciem pasa do końca przełączył dźwignię...i to jest w miarę łatwo ustawić. Druga zębatka przełącza dźwignię kiedy to zębatka kończy robić trzeci obrót wokół całego mechanizmu. Czyli mechanizm działa tak, że przed rozwinięciem do końca załączy się blokada - zdaje się aby zapobiec wyrwaniu pasa z rolki na którą się on nawija - a po zwinięciu pasa (na oko jest to maksymalne zwinięcie kiedy pas jest zamontowany na aucie - jeszcze nie sprawdzałem bo od rana leje jak z cebra) blokada odpuszcza i można ponownie go używać. Nie wiem tylko dlaczego trzeba pas zwinąć prawie w całości...bo spokojnie można ustawić zębatki tak aby bo lekkim puszczeniu (zwinięciu) pasa blokada odpuściła. Na załączonej blokadzie i przy zwijaniu pasa słychać charakterystyczną pracę mechanizmu blokującego.
Mechanizm z zębatkami jest do góry nogami w stosunku do pasa take całość trzeba obrócić o 180* przed montażem...chyba, że ktoś chce walczyć nakładając cały pas na ten mechanizm...ale trafić wtedy białą zębatką (widoczną na zdjęciu z poprzedniego posta) pomiędzy zielone tak aby te się nie przesunęły Generalnie aby to poskładać...lepiej nie mieć nic wspólnego z Parkinsonem...już lepiej mieć Alzheimera - czyli odwrotnie niż w życiu codziennym...bo jak wiadomo lepiej trochę rozlać niż zapomnieć wypić
Jakby ktoś miał jakieś pomysły dlaczego ten mechanizm działa tak a nie inaczej...to proszę pisać. Ja jeszcze muszę sprawdzić całość na aucie...a muszę przyznać że chyba nigdy nie rozwijałem pasa do samego końca...jakoś nie było takiej potrzeby. Może ktoś by chciał sprawdzić czy jego pasy działają tak jak opisałem wyżej?
No więc tak...Qto pisze: ↑ndz wrz 09, 2018 12:18Rozebrałem dziś tylny pas bezpieczeństwa bo się okazało że nie działa - nie rozwija się...i chyba nie działał od początku jak go założyłem - rok temu zmieniłem wszystkie pasy, poduszki i ich instalację. No i pas w domu ładnie się rozwija i zwija...a na aucie niestety nie. Czy ktoś orientuje się czy mechanizm z "kulką" powinien mieć jakąś sprężynkę? Nie mam chwilowo czasu na rozebranie drugiego pasa...dlatego pytam.
Wszystkie pady jakie do tej pory rozbieralem miały jakaś sprężynkę. Jednak pierwszy raz rozbieram pas z mk4.
I drugie bardziej zagadkowe pytanie...po co jest mechanizm z czerwoną dźwignią? Zielone zębatki współpracują z tą dźwignią...ta działa zerojedynkowo - w jednej pozycji pas działa normalnie, w drugiej pas się nie rozwija...o ile zasada działania jest prosta, to za nic nie rozumiem po co ten mechanizm jest w ogóle montowany.
Zielone zębatki mają po jednym ząbku innym niż pozostałe i to właśnie te ząbki przełączają czerwoną dźwigienkę. Jedną zębatkę trzeba ustawić tak aby tuż przed rozwinięciem pasa do końca przełączył dźwignię...i to jest w miarę łatwo ustawić. Druga zębatka przełącza dźwignię kiedy to zębatka kończy robić trzeci obrót wokół całego mechanizmu. Czyli mechanizm działa tak, że przed rozwinięciem do końca załączy się blokada - zdaje się aby zapobiec wyrwaniu pasa z rolki na którą się on nawija - a po zwinięciu pasa (na oko jest to maksymalne zwinięcie kiedy pas jest zamontowany na aucie - jeszcze nie sprawdzałem bo od rana leje jak z cebra) blokada odpuszcza i można ponownie go używać. Nie wiem tylko dlaczego trzeba pas zwinąć prawie w całości...bo spokojnie można ustawić zębatki tak aby bo lekkim puszczeniu (zwinięciu) pasa blokada odpuściła. Na załączonej blokadzie i przy zwijaniu pasa słychać charakterystyczną pracę mechanizmu blokującego.
Mechanizm z zębatkami jest do góry nogami w stosunku do pasa take całość trzeba obrócić o 180* przed montażem...chyba, że ktoś chce walczyć nakładając cały pas na ten mechanizm...ale trafić wtedy białą zębatką (widoczną na zdjęciu z poprzedniego posta) pomiędzy zielone tak aby te się nie przesunęły Generalnie aby to poskładać...lepiej nie mieć nic wspólnego z Parkinsonem...już lepiej mieć Alzheimera - czyli odwrotnie niż w życiu codziennym...bo jak wiadomo lepiej trochę rozlać niż zapomnieć wypić
Jakby ktoś miał jakieś pomysły dlaczego ten mechanizm działa tak a nie inaczej...to proszę pisać. Ja jeszcze muszę sprawdzić całość na aucie...a muszę przyznać że chyba nigdy nie rozwijałem pasa do samego końca...jakoś nie było takiej potrzeby. Może ktoś by chciał sprawdzić czy jego pasy działają tak jak opisałem wyżej?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie co może być problemem ciężkiego odpalania golfa jak dłużej postoi? Jak postoi całą noc muszę trochę dłużej kręcić, ale dzisiaj rano odpalałem, a auto stało całą sobotę, to musiałem naprawdę dłużej kręcić. Silnik odpala z oporem, świece, cewka, kable nowe. Rozrusznik, alternator regenerowany. Golf 2.0 APK 1999.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości