Barton_ pisze: ↑czw wrz 06, 2018 20:53
[Chcesz nas przekonać, że 1,8T 200PS pali tyle samo co 1,6 generujący o połowę niższą moc maksymalną? Wynik może być zbliżony pod warunkiem, że kierowca 1,8T będzie ultra-eko-driverem-zamulaczem.
Turbo żyje, turbo pije...
Ok tylko wytłumaczcie mi jedną rzecz..dlaczego idziemy w dwie skrajności? 1,6 - jedzie ktoś kogo parzy gaz a 1,8T butowanie dzień i noc od świateł do świateł bo tak nakazuje konstytucja użytkownikom tego silnika..no tak nie do końca.
Jak butujemy to jednym i drugim, jak jedziemy spokojnie to jednym i drugim.
Problem taki że 1,6 ma o połowę mniej koni a wciąż musi rozpędzać jakby nie patrzeć ten sam samochód, który waży ok 1200 kg, ma tez mniejszy Vmax ok 185 km/h bodajże i jadąc 150 km/h na trasie obroty wysokie, powoli dobijamy do kresu możliwości silnika - zgadza się?
Czy są tu tacy optymiści którzy myślą że wyjeżdżając na ekspresówkę i jadąc 1,6 jak człowiek typu 140-150 km/h a nie sparaliżowany emeryt, spalanie będzie wynosić 6.5-7/100?
1,8T jaki by nie było to stary, dość prosty silnik i wrzucanie go do wora typu V12 biturbo, 2,7TT, 4,0 TFSI V8 jest po prostu śmieszne.
Ok mało nie pali w stosunku do diesli i przy pełnym bucie ale nie ma co tworzyć bajek że 1,6 jak się będzie nim konkretni jeździć to spali jak VW up! 1,0..z resztą różnica w spalaniu średnim 1,6 vs 1,8T wg producenta to 1l..
A tak swoją droga to rozmawiamy ogólnie o 1,9 tdi vs 1,8T a nie 200 koni czy 300..mowa była o tym że ciężko znaleźć i pali sporo a nie czy ma 200 koni czy 150..