[Diesel] 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[Diesel] 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Witam ! Mamy lato a mój rodzyn odpala za 5 razem jak jest zimny. Pochodzi pół minuty i pali od strzała na ciepłym silniku tym bardziej. Stało się tak z dnia na dzień... wymiana świec nic nie dała
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Jak to stwierdzić ? Patrzec na przewody paliwowe podczas krecenia ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz sie 12, 2018 19:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Golf mkII 1.6GTD
- Silnik: JR
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Jakby cofalo się paliwo to na ciepłym też by nie odpalal. A sprawdzales czy świece grzeją w ogóle?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Bezpiecznik świec żarowych na ścianie grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym) sprawdź. Jak sprawny,to miernikiem lub żaróweczką, czy w ogóle prąd dociera do świec.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz sie 12, 2018 19:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Golf mkII 1.6GTD
- Silnik: JR
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Wystarczy odkręcić kabel główny od świec zarowych i sprawdzic czy po zapłonie jest zasilanie. Jeszcze można z głowicy z prawej strony zdjąć wtyczkę z czujnika i zobaczyć czy idzie zasilanie na świece. Wtedy po zdjęciu z czujnika będzie wciąż grzal świece aż do odpalenia.
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Racja Michał dzieki ! Rodzyn pali oby więcej takich porad
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Miałem kiedyś identyczny problem z VW Jettą 1,6 TD. Ponieważ grzanie świec żarowych rozpoczyna się po obniżeniu temperatury silnika do ok. 70° C, to w przedziale od 90 do 70° C rozrusznik musi więcej razy obrócić wałem silnika, żeby uzyskać temperaturę zapłonu ON (komora wirowa w głowicy). Rozwiązałem problem w prosty sposób. Przesunąłem granicę zadziałania podgrzewania do 90° C. Żeby to zrobić, należy wyjąć z tablicy przekażnik-sterownik świec żarowych, zdemontować obudowę i wymienić na płytce rezystor od strony wejścia sygnału z czujnika temperatury. Wartości tego rezystora już nie pamiętam (było to ponad 10 lat temu). Dobierałem go doświadczalnie. Zmiana zakresu pracy świec żarowych nie wpłynął znacząco na ich trwałość a przedłużył znacznie okres eksploatacji akumulatora i rozrusznika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości