[mk4] Błąd 17604 1.6 16V AZD

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » wt lip 24, 2018 08:04

Ostatnio wyskoczył mi błąd jak poniżej:

17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Proszę o pomoc jak zdiagnozować czy faktycznie padła sonda oraz która to jest.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » ndz lip 29, 2018 00:17

Sprawdź stan złącza w puszce pod podłogą po stronie pasażera. Nieraz tam dostaje się wilgoć.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » ndz lip 29, 2018 07:12

To już sprawdziłem, jest suchutko. Poza tym sprawdziłem grzałkę i jest około 5. Tak samo jest na pierwszej sondzie. Komputer pokazuje błąd przy b1 s1 czyli to z pierwszą będzie problem. Potrzebuję jeszcze opis tych 5 kabli, które są od czego, żeby sprawdzić na sygnałowych kablach czy zmienia się napięcie.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » ndz lip 29, 2018 10:25

Te szare przezewody są od grzałki w sondzie. Nie zawsze przyczyną błędów są same sondy ale również może być to wiązka elektryczna od wtyczki przy ECU aż do wtyczki do sondy.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » ndz lip 29, 2018 10:39

Przewody od grzałki zidentyfikowałem, a teraz potrzebuję pozostałe sprawdzić, jak pisałem wcześniej.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » ndz lip 29, 2018 13:14

Z tego co pamiętam to czarny jest od pompy jonowej i mierzysz na nim wartość prądu w A . Na jednym z szarych musi być +12v po zapłonie (na zimnym silniku). Resztę musiałbym poszukać w serwisówce.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » pn lip 30, 2018 07:22

Chodzi mi o to, na którym mierzyć napięcie, które się powinno zmieniać w trakcie nagrzewania sondy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » wt lip 31, 2018 23:24

To jest sonda szerokopasmowa i tam mierzy się prąd a nie napięcie.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » śr sie 01, 2018 07:06

Konkretnie chodzi o to, jaki jest prąd na przewodach sygnałowych, w zależności od stopnia nagrzania sondy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » śr sie 01, 2018 10:12

Ale ten prąd w pompie jonowej sondy nie jest zależny od stopnia nagrzania sondy tylko od składu spalin. Grzałka w sondzie jest po to aby szybko nagrzać sondę aby ta zaczęła pracować...



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » śr sie 01, 2018 10:16

Chyba się nie do końca rozumiemy. To jak w takim razie mam sprawdzić czy działa?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » czw sie 02, 2018 14:28

Dla tego błędu należy sprawdzić ciągłości przewodów pomiędzy stykiem 3i5 we wtyczce do sondy czyli styk górny prawy i dolny prawy od strony płaskiej wtyczki.
Jeżeli jest mniej niz 1ohm to sonda do wymiany.
Jeżeli jest ok to podłączyć voltomierz do styków 1i2 we wtyczce wiązki do której podpinać, sondę czyli też patrząc od strony płaskiej części wtyczki. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Zmierz napięcie obserwując jednocześnie na vagu grupę 041 poz2 gdzie musi pojawić się wartość ON czyli załączone grzanie sondy. Wówczas napięcie we wtyczce musi wynosić 11-14,5v. Jeżeli nie pojawia się napięcie to trzeba sprawdzić ciągłości przewodów tych 2 styków na drodze wtyczka-ecu. Jeżeli jest max 1,5 ohma to trzeba jeszcze sprawdzić ciągłości przewodu od styku 2 do przekaźnika pompy paliwa.
Tyle mówi serwisówka.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: rekin01 » pn sie 06, 2018 11:12

Wymiana sondy rozwiązała problem, nowa NGK ma rezystancję 4.2, stara 5.5. Jednak po wymianie błąd się już nie pokazuje.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Błąd 17604 1.6 16V AZD

Post autor: marcin7x5 » wt sie 07, 2018 13:35

Niestety na ogół tym się kończy każdy problem z grzałką sondy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości