[mk4] Problem z wiązką lambdy przedniej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 20:16
- Auto: Volkswagen Golf
[mk4] Problem z wiązką lambdy przedniej
Witam Was serdecznie!
Jako ,iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się przedstawić. Mam na imię Maciej mam 23 lata i mam zamiłowanie do ciężarówek oraz mechaniki. To po krótce byłlo by na tylę teraz przejdzmy do konkretów i sedna mojego problemu.
PACJENT VW Golf 4 motorek 1.4 16v kod silnika APE rok produkcji 2000
Już od jakiegoś ostatniego czasu walczyłem z sondami lambda. Ostatnio miałem nazbierane na ten cel trochę gotówki więc zakupiłem dwie sondy lambda po numerach identyczne co tamte stare wmontowane. Po długim grzebaniu z układem wydechowym i montażu sond oraz nowego katalizatora wstępnego bo tamte były po prostu pustę , powypalane z racji wieku . Spędzam na grzebaniu przy samochodzie naprawdę dużo czasu więc byłem połowicznie zadowolony. Sonda 2 Za Katalizatorem zero problemów chodzi elegancko zero błędów jej pracy w bloku pomiarowym widać jej współczynnik na poziomie ~~25% skoki napięcia wiec poprawną prace. Problem zaczyna się z 1 sondą w kolektorze wydechowym. Z Wcześniejszą sondą miałem błędy obwodu grzałki więc jak wyżej pisałem zakupiłem nową świeżo zapakowaną numery identyczne. Po zamontowaniu nowej Sonda Zwraca bląd 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
Bardzo dużo czytałem na ten temat bo ogólnie sam staram się rozwiązywać problemy i sobie radzić lecz w tym wypadku . Zadziwiła mnie 1 rzecz Wtyczka sondy wychodząca od wiązki auta idzie u mnie na 6 przewodów. Wtyczka mojej lamdy ma pinów 6 z czego 5 przewodów również jak i stara. Rozebrałem całą wiązkę do ECU i moim okiem nie jest nigdzie przetarta. Wygląda mi na nie oryginalną tak jakby dorabianą. Napięcie tez nie pojawia się na konkretnych pinach. Zdjęcia wrzucę poniżej. Jeżeli ktoś ma pojęcie to poprosiłbym o kolory przewodów odpowiedzialne za poszczególne funkcje . Przeszukałem już chyba cały internet i nie mogę wyszukać informacji nt pinów kostki VW od lambdy nr 1 tej co ma na zdjęciu 6 przewodów (Nie chodzi mi tu teraz o przewody od sondy bo ich kolory znam i wiem za co te 5 odpowiada ;p )
Dodatkowo poprosiłbym pinouty do ECU to może uda mi się poprowadzić wiązkę od nowa od początku ecu
Jak potrzeba to mogę podesłać logi z kanałów , miernik również nie jest mi obcy tylko muszę wiedzieć gdzie zmierzyć. Załączam ponizej zdjęcia i proszę o pomoc. Zgóry mowię jezeli nie ten dział to proszę o nieusuwanie tylko przeniesienie bo napracowałem się troszkę nad tym postem
Jako ,iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się przedstawić. Mam na imię Maciej mam 23 lata i mam zamiłowanie do ciężarówek oraz mechaniki. To po krótce byłlo by na tylę teraz przejdzmy do konkretów i sedna mojego problemu.
PACJENT VW Golf 4 motorek 1.4 16v kod silnika APE rok produkcji 2000
Już od jakiegoś ostatniego czasu walczyłem z sondami lambda. Ostatnio miałem nazbierane na ten cel trochę gotówki więc zakupiłem dwie sondy lambda po numerach identyczne co tamte stare wmontowane. Po długim grzebaniu z układem wydechowym i montażu sond oraz nowego katalizatora wstępnego bo tamte były po prostu pustę , powypalane z racji wieku . Spędzam na grzebaniu przy samochodzie naprawdę dużo czasu więc byłem połowicznie zadowolony. Sonda 2 Za Katalizatorem zero problemów chodzi elegancko zero błędów jej pracy w bloku pomiarowym widać jej współczynnik na poziomie ~~25% skoki napięcia wiec poprawną prace. Problem zaczyna się z 1 sondą w kolektorze wydechowym. Z Wcześniejszą sondą miałem błędy obwodu grzałki więc jak wyżej pisałem zakupiłem nową świeżo zapakowaną numery identyczne. Po zamontowaniu nowej Sonda Zwraca bląd 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
Bardzo dużo czytałem na ten temat bo ogólnie sam staram się rozwiązywać problemy i sobie radzić lecz w tym wypadku . Zadziwiła mnie 1 rzecz Wtyczka sondy wychodząca od wiązki auta idzie u mnie na 6 przewodów. Wtyczka mojej lamdy ma pinów 6 z czego 5 przewodów również jak i stara. Rozebrałem całą wiązkę do ECU i moim okiem nie jest nigdzie przetarta. Wygląda mi na nie oryginalną tak jakby dorabianą. Napięcie tez nie pojawia się na konkretnych pinach. Zdjęcia wrzucę poniżej. Jeżeli ktoś ma pojęcie to poprosiłbym o kolory przewodów odpowiedzialne za poszczególne funkcje . Przeszukałem już chyba cały internet i nie mogę wyszukać informacji nt pinów kostki VW od lambdy nr 1 tej co ma na zdjęciu 6 przewodów (Nie chodzi mi tu teraz o przewody od sondy bo ich kolory znam i wiem za co te 5 odpowiada ;p )
Dodatkowo poprosiłbym pinouty do ECU to może uda mi się poprowadzić wiązkę od nowa od początku ecu
Jak potrzeba to mogę podesłać logi z kanałów , miernik również nie jest mi obcy tylko muszę wiedzieć gdzie zmierzyć. Załączam ponizej zdjęcia i proszę o pomoc. Zgóry mowię jezeli nie ten dział to proszę o nieusuwanie tylko przeniesienie bo napracowałem się troszkę nad tym postem
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2018 15:02 przez MMaciejewsky, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 20:16
- Auto: Volkswagen Golf
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Tak jak wrócę do domku czytaj 30 min to wrzucę zdjęcie tabliczki znamionowej z silnika; )
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 20:16
- Auto: Volkswagen Golf
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Kolego miałeś rację zgubna czasami ze mnie istota ;p
Ze zdjęcia tabliczki znamionowej w bagażniku ujawnia się kod APE
Przesyłam również zdjęcia numerów silnika na głowicy dla potwierdzenia bo nie mam pewnosci czy ktoś nie zmieniał silnika. Pozdrawiam i czekam na dalszę odpowiedzi
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Pin 1, kabelek czarny - ECU pin 46
Pin 2, kabelek zielony - ECU pin 34
pin 3, kabelek niebiesko/żółty - zasilanie z bezpiecznika 43...idzie przez wtyczki na podszybiu - brązowa pin 5
pin 4, kabelek biały - ECU pin 1
pin 5, kabelek żółto/czarny - ECU pin 20
pin 6, kabelek biały - ECU pin 35
pin 1, kabelek biały - zasilanie z bezpiecznika 43...idzie przez wtyczki na podszybiu - brązowa pin 5
pin 2, kabelek biały - ECU pin 13
pin 3, kabelek szary - ECU pin 21
pin 4, kabelek czarny - ECU pin 47
Miałem APE i z tego pamiętam, to któraś (chyba przed katem) sonda miała wtyczkę w okolicach skrzyni biegów - widoczna po otwarciu maski. Sonda za katem ma złączkę pod spodem auta...pod pasażerem. Kolory kabelków w tych złączkach mogą się zmieniać.
Pin 2, kabelek zielony - ECU pin 34
pin 3, kabelek niebiesko/żółty - zasilanie z bezpiecznika 43...idzie przez wtyczki na podszybiu - brązowa pin 5
pin 4, kabelek biały - ECU pin 1
pin 5, kabelek żółto/czarny - ECU pin 20
pin 6, kabelek biały - ECU pin 35
pin 1, kabelek biały - zasilanie z bezpiecznika 43...idzie przez wtyczki na podszybiu - brązowa pin 5
pin 2, kabelek biały - ECU pin 13
pin 3, kabelek szary - ECU pin 21
pin 4, kabelek czarny - ECU pin 47
Miałem APE i z tego pamiętam, to któraś (chyba przed katem) sonda miała wtyczkę w okolicach skrzyni biegów - widoczna po otwarciu maski. Sonda za katem ma złączkę pod spodem auta...pod pasażerem. Kolory kabelków w tych złączkach mogą się zmieniać.
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Podejrzany w grupach 032-036 jak pracuje ta sonda. Napięcie ma być w okolicy 0,45v jedynie wartości w % muszą się zmieniać o ok 2% przynajmniej 20 razy na minutę. Masz sondę Boscha i kolory też się zgadzają.
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Podepne się pod temat z pytaniem jakie napięcie powinna mieć sonda szerokopasmowa powinna skakać od 0.1v do 0.9 tak jak te zwykłe czy powinno być stałe napięcie? Bo sonda za kątem powinna mieć małe wahania ale ciekawi mnie przed kątem.
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Trochę off top ale u mnie jest napiecie takie czy jest ok? myślałem że 5 przewodowa będzie mieć wyższe napięcie, na jałowym jest o 0.010 wyższe, na innym forum wyczytałem, że "1 sonda zarówno w 1.8 t po 2001 roku jak i 2.0 (alt) mają zamontowane przed katalizatorem sondy szerokopasmowe 5 przewodowe w których optymalna praca to właśnie 1.5-1.6v"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Napięcie 0,434V jest ok. Natomiast ta wartość z pierwszej komórki -16% już nie za bardzo.
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
To był moment jak uderzyłem w pedał gazu więc chyba mogło tak skorygować krótkoterminowo na jałowym oscyluje +3 -2
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 20:16
- Auto: Volkswagen Golf
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Na ten moment zamówiłem nową wtyczkę bo stara mi się nie podoba. Jutro dam logi/ss z Kanałów co mi podałeś i wtedy będziemy więcej wiedziec. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 20:16
- Auto: Volkswagen Golf
[mk4] Re: Problem z wiązką lambdy przedniej
Witam po przerwie. Nie mam juz do tego samochodu siły i finansów ... Nowa wiązka ecu - lambda , nowy katalizator wstępny nowe dwie lambdy i dalej jest problem z przednią sondą. Sonda przez moment pracuje bez błędow widac jej pracę na poziomie 25% napięcie okolo 5v wiaomo spada wzrasta dodajac gazu. Dodatkowo błąd aktywnosci przestał się pojawiać i pojawił się teraz 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit Nie mam lpg. Jakie konkretnie muszę podac informację którę będą Wam pomocne w diagnozie bo mnie juz normalnie trafia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości