[mk2] Remont silnika ADL 1.8 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
[mk2] Remont silnika ADL 1.8 16V
Cześć, mam u siebie motor z Seata Cordoby 1.8 16V 129KM kod ADL
Mierzyłem sobie dziś ciśnienie sprężania i niestety jest tylko 9 barów na wszystkich cylindrach. Chyba powinno być po 12-13 nie? Jutro jeszcze chcę zrobić próbę olejową ale mam pytanie...
Czy w tym silniku chcąc wymienić uszczelniacze zaworowe można zawór podeprzeć od dołu tłokiem żeby nie ściągać głowicy czy nie da rady w ten sposób?
Mam gdzieś książkę sam naprawiam z silnikiem ABF - czy wszystkie momenty dokręcania itd. mogę brać z ABF czy dla ADL będą inne?
Mierzyłem sobie dziś ciśnienie sprężania i niestety jest tylko 9 barów na wszystkich cylindrach. Chyba powinno być po 12-13 nie? Jutro jeszcze chcę zrobić próbę olejową ale mam pytanie...
Czy w tym silniku chcąc wymienić uszczelniacze zaworowe można zawór podeprzeć od dołu tłokiem żeby nie ściągać głowicy czy nie da rady w ten sposób?
Mam gdzieś książkę sam naprawiam z silnikiem ABF - czy wszystkie momenty dokręcania itd. mogę brać z ABF czy dla ADL będą inne?
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Cisnienie wedlug producenta to 10 - 13 barow (min 7). Sprawdzales ustawienie rozrzadu?.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Według info stopień sprężania to 10 w tym silniku czyli ciśnienie sprężania powinno być około 13 według wszystkich źródeł pisanych jakie znam Rozrządu nie sprawdzałem jeszcze ale będę go robił po weekendzie jak tylko znajdę czas bo nigdy go nie robiłem od czasu jak kupiłem motor 3 lata temu.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Patrzylem w programie diagnostycznym i dla ADL-a masz taki zakres jaki Ci wyzej napisalem...3 lata? jak duzo jezdzisz to koniecznie zajrzyj do niego bo ten silinik lubi zjadac zeby na pasku:D.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Udało mi się w końcu dorobić odpowiednią przedłużkę do miernika i dziś pomierzyłem znowu motor i jest po 14 barów na każdym - czy to nie za dużo?
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Np przestawiony rozrząd który otwiera się za wcześnie i zaciąga więcej powietrza.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Rozrząd jest dobrze sprawdzałem no nic dopiero za dwa tygodnie będę miał więcej czasu to chyba rozbiorę wszystko dokładnie i zobaczę raz jeszcze. A powiedzcie mi jak w tym motorze ustawiać zapłon? Bo nie bardzo widzę na kola zamachowym jakieś znaki
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Na kole masz znak ktory mozna dostrzec przez otwor rewizyjny. Lampe ustawiasz na 6 stopni i ustawiasz zaplon obracajac kopulka.
-
- Ma gadane
- Posty: 232
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
okej to jeszcze inaczej czy w tym małym otworku powinienem go widzieć czy może być tak, że lepiej odkręcić cały ten plastikowy korek?
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V
Jak Ci wygodniej. Jak odkrecisz caly to bedzie bardziej widoczny ale mniej precyzyjnie ustawisz zaplon.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości