[mk2] zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eplejuice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 03, 2017 09:48

[mk2] zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988

Post autor: eplejuice » ndz kwie 08, 2018 13:24

Witam, czy znacie jakies prostsze sposoby zeby zalozyc pasek klinowy, pacjent to golf 2 1988 bez wspomagania. Z regulu musze zdemontowac alternator zeby zalozyc pasek, probowalem srubokretem nagiac pasek na kolo alternatora ale ciezko idzie. Mam ta regulacje z tymi zabkami ale jak spuszcze ja lub odkrece to zeby zdjac pasek musze zdemontowac alternator

czy przy kazdego rodzaju wykreceniu np obudowy trzeba korkowa uszczelke wymieniac, pytam bo jak zdejmowalem oslone rozrzadu i z powrotem dokrecilem ja to tu i owdzie olej cieknie, wiadomo ze to grosze kosztuje ale ciekaw jestem jak wy to robicie



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988

Post autor: pinstonvw » ndz kwie 08, 2018 20:53

Masz coś nie tak w takim razie. Prawidłowo luzujesz naciąg na alternatorze i drugą śrubę która umożliwia jego poruszanie (góra dół). Alternator musi tak jakby wpaść do dołu i wtedy pasek wchodzi bez najmniejszego problemu. Naciąg jak napisałeś dużym śrubokrętem lub jakąś breszką jeśli masz zjechane ząbki na mechanizmie naciągu. Najprościej zainwestować w nową śrubę do naciągu alternatora. Koszt ok 15-30zł.

Co do obudowy to chyba masz na myśli pokrywę zaworów. Tak jest tam korkowa uszczelka, która nie lubi zbyt mocnego dociśnięcia. Wielu z nas stosowało dodatkowo silikon w postaci cienkiej warstwy, który raz i konkretnie eliminował wycieki oleju. Dowiedz się w sklepie czy mają w produkcji uszczelki metalowo gumowe. One zdecydowanie będą trwalsze.


...

magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988

Post autor: magiz19 » pn kwie 09, 2018 14:01

Korkowe uszczelki są lipne i ciekną jak za mocno dokręcisz niestety. U siebie zainwestowałem w gumową i nic już nie cieknie:

http://allegro.pl/elring-uszczelka-pokr ... 32193.html

Mi podeszła do PF to do GU też problemów nie powinno być.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988

Post autor: grandi » wt kwie 10, 2018 00:22

Wrzucam 5 bieg zakladasz pasek na kolo alternatora i czesciowo na wal przepychasz auto do przodu pomagasz sobie srubokretem i pasek sam wskoczy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
eplejuice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 03, 2017 09:48

[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988

Post autor: eplejuice » śr kwie 11, 2018 06:00

dzieki za odpowiedzi, dobry jest ten pomysl z 5 biegiem, a co do uszczelki to wymienie na gumowa to bedzie lepsiejsza



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości