Witam, czy znacie jakies prostsze sposoby zeby zalozyc pasek klinowy, pacjent to golf 2 1988 bez wspomagania. Z regulu musze zdemontowac alternator zeby zalozyc pasek, probowalem srubokretem nagiac pasek na kolo alternatora ale ciezko idzie. Mam ta regulacje z tymi zabkami ale jak spuszcze ja lub odkrece to zeby zdjac pasek musze zdemontowac alternator
czy przy kazdego rodzaju wykreceniu np obudowy trzeba korkowa uszczelke wymieniac, pytam bo jak zdejmowalem oslone rozrzadu i z powrotem dokrecilem ja to tu i owdzie olej cieknie, wiadomo ze to grosze kosztuje ale ciekaw jestem jak wy to robicie
[mk2] zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988
Masz coś nie tak w takim razie. Prawidłowo luzujesz naciąg na alternatorze i drugą śrubę która umożliwia jego poruszanie (góra dół). Alternator musi tak jakby wpaść do dołu i wtedy pasek wchodzi bez najmniejszego problemu. Naciąg jak napisałeś dużym śrubokrętem lub jakąś breszką jeśli masz zjechane ząbki na mechanizmie naciągu. Najprościej zainwestować w nową śrubę do naciągu alternatora. Koszt ok 15-30zł.
Co do obudowy to chyba masz na myśli pokrywę zaworów. Tak jest tam korkowa uszczelka, która nie lubi zbyt mocnego dociśnięcia. Wielu z nas stosowało dodatkowo silikon w postaci cienkiej warstwy, który raz i konkretnie eliminował wycieki oleju. Dowiedz się w sklepie czy mają w produkcji uszczelki metalowo gumowe. One zdecydowanie będą trwalsze.
Co do obudowy to chyba masz na myśli pokrywę zaworów. Tak jest tam korkowa uszczelka, która nie lubi zbyt mocnego dociśnięcia. Wielu z nas stosowało dodatkowo silikon w postaci cienkiej warstwy, który raz i konkretnie eliminował wycieki oleju. Dowiedz się w sklepie czy mają w produkcji uszczelki metalowo gumowe. One zdecydowanie będą trwalsze.
...
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: MK2 1.8 GTI
- Silnik: PF
[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988
Korkowe uszczelki są lipne i ciekną jak za mocno dokręcisz niestety. U siebie zainwestowałem w gumową i nic już nie cieknie:
http://allegro.pl/elring-uszczelka-pokr ... 32193.html
Mi podeszła do PF to do GU też problemów nie powinno być.
http://allegro.pl/elring-uszczelka-pokr ... 32193.html
Mi podeszła do PF to do GU też problemów nie powinno być.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988
Wrzucam 5 bieg zakladasz pasek na kolo alternatora i czesciowo na wal przepychasz auto do przodu pomagasz sobie srubokretem i pasek sam wskoczy
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk2] Re: zalozenie paska klinowego 1.8 GU 1988
dzieki za odpowiedzi, dobry jest ten pomysl z 5 biegiem, a co do uszczelki to wymienie na gumowa to bedzie lepsiejsza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości