Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damiantychy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 21:40

Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: damiantychy » sob lip 01, 2017 21:56

Jak interpretuje się takie wskazanie? Podczas lekkich górek i podjazdów włącza się kontrolka oleju. Czy tego oleju jest za mało? Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: Garrison » sob lip 01, 2017 22:06

Obrazek



damiantychy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 21:40

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: damiantychy » ndz lip 02, 2017 07:56

Garrison pisze:Obrazek
To jest pomiar na równym/prostym odcinku .Jeżeli samochód wjeżdża pod górkę to pomiar jest inny.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: Qto » ndz lip 02, 2017 21:38

ale poziom oleju sprawdza się kiedy auto stoi prosto. Jeżeli zapala się czerwona kontrolka...to nie oznacza ona niskiego poziomu oleju a raczej problemy z ciśnieniem. Jedno z drugim oczywiście ma trochę związek...ale bagnet byłby suchy aby ciśnienie spadło na tyle aby kontrolka się zapaliła.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: kwadrat » śr lip 05, 2017 17:35

Oczywiście że mierzyć na prostym po zgaszeniu i odczekaniu przynajmniej 10 min, na zimnym też ok. Na bagnecie wychodzi, ze stan leju jest jeszcze dobry, chodź nie zaszkodziłoby dolać troszkę. Przy takim stanie lampka oleju nie powinna nic pokazywać. Sprawdź ciśnienie oleju, lecz najpierw przypatrz się czujnikowi


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

damiantychy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 21:40

Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: damiantychy » pt lip 14, 2017 15:49

Więc tak, po tym uzupełnieniu olejem ORLEN aż do tego załamania na bagnecie 1 raz mi też mrugnęła kontrolka ciśnienia.Więc wczoraj rano przed wyjazdem kupiłem 5L oleju GM 10w40 i postanowiłem po 5tys km pozbyć się ORLEN Classic 10w40(filtr był boscha). Zalałem GM-em i zrobiłem jeszcze 50km dla sprawdzenia przed dzisiejszym wyjazdem(450km). Podczas trasy pałowałem skodzinkę tj. około 150km/h.Na szczęście brak jakichkolwiek alarmów ze strony smarowania ufff.Szczerze mówiąc balem się tego trochę że coś się stanie ale okazało się że jest ok.Sam olej ORLEN nie wyglądał raczej dobrze po takim przebiegu,strasznie czarny i taki rzadziutki.Zwracałem uwagę czy nie ma żadnych opiłków ale nie zauważyłem.Jednak po tych 500km jazdy musiałem dolać około 200ml oleju.Czy to jakaś tragedia? Chyba da się wytrzymać ale muszę jeszcze sprawdzić jak wyjdzie zużycie oleju w cyklu miejskim gdzie zwykle jeżdżę. Zdecydowałem się na olej GM ze wzg. na dobre opinie w portalu ceneo i innych oraz nie ukrywam że cena tez odegrała rolę 65pln za 5litrów i dodatkowo 15pln dolewka 1L na zapas.Niektórzy narzekają na ten olej jednak chyba z racji dużej ilości podróbek z allegro.Obok siebie mam pewny sklep z dobrymi cenami także wiem że nie kupiłem syfu.Wszystkie uwagi z chęcią przeczytam.



Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: Lu4Ke » sob lip 15, 2017 22:22

ten olej to chyba masz za bardzo czarny, zlej ten syf i zalej czyms normalnym np. valvoline, motulem lub od biedy castrolem, a GM to dobry ale na dolewki, bo tani,

2 setki na 500km to troche duzo, choc sam dolewalem do swojego 0,7l na 1000km,

sprawdz ile bierze nie przekraczajac 3,5tys obr



xlukasz12345x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
Auto: Volkswagen Golf

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: xlukasz12345x » sob kwie 07, 2018 09:04

witam mam pytanie, może trochę dziwne ,ale męczy mnie to od tygodnia mam golfa 1,4 16v bby i rano postanowiłem sprawdzić olej wyciągam bagnet, przecieram i wkładam spowrotem , a stan oleju pod górną granice kresek czyli w normie , ale po włożeniu go z powrotem i odczekaniu godziny, wyciągam z powrotem bagnet a tam stan oleju z 5 cm ponad kreski gdzie wskazują maxsa, więc wytarłem włożyłem z powrotem i wyciągam odrazu i znowu olej w normie ( sinik nie był odpalany) czy jest to normalne zjawisko?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: Qto » sob kwie 07, 2018 09:19

Dlatego bagnet czyści się przed sprawdzeniem poziomu oleju...
Chyba nie myślisz że przybywa 4l oleju i za chwilę znika :chytry:



xlukasz12345x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
Auto: Volkswagen Golf

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: xlukasz12345x » sob kwie 07, 2018 16:38

No dobra ale dlaczego tak jest ze po wyciagnieciu bagnetu odrazu jest ok , a po wyciagnieciu za godzine jest 5cm ponad norme ? Zrozumialbym to jakby auto bylo odpalone no to ok , w poprzednim aucie megane takiego czegos nie bylo , pytam sie bo jestem ciekawy dlaczego tak jest



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: marcin7x5 » ndz kwie 08, 2018 11:11

Sprawdź czy aby rurka przez którą przechodzi bagnet jest dobrze osadzona w bloku silnika. Były też przypadki popękania plastyków na bagnecie i ta miarka właśnie pokazywała różne stany oleju.



xlukasz12345x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
Auto: Volkswagen Golf

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: xlukasz12345x » ndz kwie 08, 2018 18:53

rurka jest dobrze osadzona bo sprawdzałem, ogólnie jak wyciągne bagnet w ciągu paru min wszystko to pokazuje zawsze ten sam stan oleju, ale jak go zostawie na godzine to wtedy jest dziwny pomiar.



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: liteon0 » ndz kwie 08, 2018 19:20

No a po tej godz wyjmujesz wycierasz i sprawdzasz czy tylko wyciągasz miarkę i sprawdzasz? Bo może jak wyciągasz miarkę to olej osadza się na ściankach rurki, potem spływa po ściankach rurki i bagnecie i stąd taki pomiar :kac: Jak z rurką wszystko ok to innego wytłumaczenia nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2018 20:37 przez liteon0, łącznie zmieniany 1 raz.


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Pomiar oleju na bagnecie. Jak interpretować ten poziom.

Post autor: marcin7x5 » ndz kwie 08, 2018 20:23

Może auto miało problem z odmą i wpycha olej do rurki bagnetu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości