Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2018 19:19

Jak już pisałem...przód mnie zmartwił bo myślałem że będzie więcej mięsa...ale tył mnie załamał. Mając cztery opony równe zawsze przekładałem przód/tył co sezon a teraz myślałem że na komplet tylnych opon przypadną ze 3 przednich...a jak widać tak nie będzie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 02, 2018 20:40

Z ciekawości poczytałem trochę opinii w sieci i większość użytkowników tych kapci pisze,że starczają na 40-50kkm max.
Tak jak Ci mówiłem,opona,która dobrze klei,szybko się zużywa. Zastanawiające jest to,że tył szybciej poleciał od przodu,mimo iż szerszy. Może to,że doopa lżejsza i na zakrętach nią zamiata bardziej? W sensie,że mocniej musi trzymać,bo nie ma takiego docisku jak z przodu. Nie wiem... To chyba jedyna teoria,którą jestem w stanie poskładać do kupy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2018 21:18

Michał_1977 pisze:
pn kwie 02, 2018 20:40
Zastanawiające jest to,że tył szybciej poleciał od przodu
no właśnie...gdyby komplet był łysy, to ok - takie opony
Michał_1977 pisze:
pn kwie 02, 2018 20:40
Może to,że doopa lżejsza i na zakrętach nią zamiata bardziej? W sensie,że mocniej musi trzymać,bo nie ma takiego docisku jak z przodu
widzisz...jakaś teoria jest, szkoda że nie zaobserwowałem jak było przed swapem (2/3 z całego przebiegu opon) silnika - jednak mam wrażenie, że jak ostatnio kulałem koła do zmiany, to było jeszcze mięsa...ale to taki sucho zapamiętany obraz - ani pomiarów wtedy nie robiłem ani zdjęcia nie mam

Jednak do tej teorii nie pasuje to, że nie latam na co dzień ponad dwie paczki...a raczej normalna jazda z gwałtownym przyspieszaniem przy wyprzedzaniu - czyli znowu przód powinien dostać



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: sebekgolf » wt kwie 03, 2018 09:12

No to ja notorycznie po autobahn latałem na moich oponach 170km/h +

Raz mi z trasy 600km wyszła średnia prędkość 183 km/h przy załadowanym aucie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: mariusz33 » wt kwie 03, 2018 10:31

I do czego to wnosi?


Mariusz

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: sebekgolf » wt kwie 03, 2018 12:55

Szybsze zużycie ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » wt kwie 03, 2018 13:56

Sebek...zawsze trasy latasz zaladowanym autem? Próbuje jakoś rozkminić to, co Michał napisał.

...tymczasem rozglądam się za nowym obuwiem :panna:



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Stalu » wt kwie 03, 2018 19:00

Masz ESP?


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » wt kwie 03, 2018 19:51

Mam



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Stalu » wt kwie 03, 2018 19:55

Od początku miałeś? czy dokładane przy swapie bo koła chyba były przed swapem


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
Białek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt mar 21, 2017 11:45

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Białek » wt kwie 03, 2018 20:12

Ciekawa teoria, ESP może się dziwnie zachowywać przy różnych średnicach kół i np przyhamowywać zewnętrzne koło przy zakrętach. Ale jak rozumiem na klocki tylne nie znikają w oczach?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: sebekgolf » wt kwie 03, 2018 20:37

Qto pisze:
wt kwie 03, 2018 13:56
Sebek...zawsze trasy latasz zaladowanym autem? Próbuje jakoś rozkminić to, co Michał napisał.

...tymczasem rozglądam się za nowym obuwiem :panna:
Nie zawsze, ale ogólnie często. Powiedziałbym że jakieś 30% tras które robiłem przez ostatnie lata to był bagażnik załadowany na full i często jeszcze w kabinie graty leżały. Zaliczyło auto też 2 razy trasę PL-NL jako wóz do przeprowadzki, raz jak wyjeżdżałem na projekt i drugi jak po prawie półtorej roku z niego wracałem. Jak latałem co tydzień do Regensburga przez Czechy to 2 osoby na pokładzie + dwie duze torby bagażu w bagażniku załadowane całe jedzeniem i ubraniami na zakład (wtedy też co miesiąc wymieniałem filtry i olej w silniku bo w takim tempie przybywało kilometrów na liczniku). Opony cioram już któryś rok i nie znikają w oczach. Choć w zeszłym roku zauważyłem, że tylne zaczęły być głośne. Na początku myślałem że łożyska, ale były nowe założone poniżej 10tyś km wcześniej. Jak zmieniłem na zimówki wszystko ucichło. Będę je pewnie zakładał w maju z powrotem to się przyglądnę, bo teraz zjeżdżam na 9 dni do kraju i znów wylatuję a mam masę rzeczy do załatwienia więc pewnie będę ciorał któreś z pozostałych aut.

Co do teori z ESP to w sumie ciekawa ale pewnie bym zauważył u siebie, bo mam zimowki na różnych rozmiarach kół ( mam rozbieżność jeśli chodzi o obwód przód względem tyłu), po za tym jak ESP zaczyna działać, to na zegarach od razu ikonka się pojawia a i wyczuć to się da podczas jazdy. Ja bym zaczął od sprawdzenia zbieżności na tylnej osi. Przy mocnym obniżeniu robi się większa zbieżność żeby auto lepiej się prowadziło bo w założeniu jak jest nisko, to jest pupa załadowana więc reakcja budy jest zupełnie inna. Z tego samego powodu powstaje tez negatyw na tyle. Oczywiście mówię o zawieszeniu na belce, bo przy wielowahaczu to trochę inaczej pracuje.

Aha i warto dodać, że jeżdżę na wysokim ciśnieniu w oponach, więc bardziej je zjada środkiem. W ogóle, masz je równomiernie zjedzone, czy boki bardziej ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Stalu » wt kwie 03, 2018 21:13

Jakim cudem robi się negatyw na belce ?


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Większe zużycie opon na tylnej (ciągnionej) osi

Post autor: Qto » wt kwie 03, 2018 21:28

Stalu pisze:
wt kwie 03, 2018 19:55
Od początku miałeś? czy dokładane przy swapie bo koła chyba były przed swapem
Od początku miałem ESP oparty na ABS Teves Mark 20...przy swapie wpadł ABS mark 60 co za tym idzie - ESP też pewnie delikatnie inaczej działa - np inne czujniki przyspieszeń
Białek pisze:
wt kwie 03, 2018 20:12
Ciekawa teoria, ESP może się dziwnie zachowywać przy różnych średnicach kół i np przyhamowywać zewnętrzne koło przy zakrętach. Ale jak rozumiem na klocki tylne nie znikają w oczach?
Teoria jest ciekawa i pierwsza, której od razu nie można wykluczyć. Jak tylko znajdę czas, to zrzucę klocki z tyłu i je pomierzę - to samo z przodem. Przy swapie wpadł komplet nowych hebli...tarcze nacinane, klocki ceramiczne...nie wiem jak to się będzie zachowywało także też muszę porównać tył z przodem. Dodatkowo sprawdzę prędkości z poszczególnych kół - wg obliczeń jest 2,5% różnicy...ale wiadomo już teraz jest inne zużycie opon, inne naciągi itd. Sprawdzę to...a następnie zrobię loga przy stałej prędkości, może uda się wychwycić moment kiedy hamulce pracują? ...a może pracują cały czas? - znowu by się grzały i byłoby słychać pracę pompy ABS...ehhh No nic...obadam dotychczasowy plan i dam znać.
sebekgolf pisze:
wt kwie 03, 2018 20:37
Co do teori z ESP to w sumie ciekawa ale pewnie bym zauważył u siebie, bo mam zimowki na różnych rozmiarach kół ( mam rozbieżność jeśli chodzi o obwód przód względem tyłu), po za tym jak ESP zaczyna działać, to na zegarach od razu ikonka się pojawia a i wyczuć to się da podczas jazdy. Ja bym zaczął od sprawdzenia zbieżności na tylnej osi. Przy mocnym obniżeniu robi się większa zbieżność żeby auto lepiej się prowadziło bo w założeniu jak jest nisko, to jest pupa załadowana więc reakcja budy jest zupełnie inna. Z tego samego powodu powstaje tez negatyw na tyle. Oczywiście mówię o zawieszeniu na belce, bo przy wielowahaczu to trochę inaczej pracuje.
Wiem, że pracę ESP czuć przy poślizgach...ale może jest opcja aby pracowało "delikatniej" w sytuacji jaka jest u mnie - zobaczymy co wyjdzie z mojego sprawdzania. Co do zbieżności...wiem, że takie sprawdzanie poziomicą, to nie sprawdzanie...ale belka dzwona nie miała a auto mam prawie 12lat i dopiero teraz zauważyłem takie akcje...a chwilę wcześniej był swap silnika, hebli (w tym inny ABS z ESP)...kolejny rok wcześniej wpadła spora gleba i koła 18". Poziomica pokazuje że koła jadą mniej-więcej pod takimi samymi kątami...a myślałem że może po odkręcaniu belki będzie tak że obydwa koła skręciły w lewy czy prawo - to już raczej dałoby inne zużycie na poszczególnych oponach z tyłu jeśli z założenia koła są zbieżne. Ciśnienie dzisiaj sprawdzałem było 2.2 (ostatnio sprawdzałem w grudniu), dobiłem do 2.6...nie widać jakoś wyraźnie aby opona była zużyta nierównomiernie, nie rozdrabniałem się przy pomiarach na dziesiąte części milimetra bo wiem, że jak coś drze nierówno ponę, to widać to od razu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości