Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
mich77bor
- Użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
- Lokalizacja: DW
Post
autor: mich77bor » ndz kwie 01, 2018 18:52
Przecież napisałem że zawór się zamknie, a nie odma !!! rozebrałem pokrywę od PD i tam jest zawór który w przypadku zassania przez turbinę, zamyka się. Wystarczy dmuchnąć w otwór od strony koła paska rozrządu i słychać jak zawór się zamyka. Obecnie mam ten zawór w pokrywie uszkodzony i objawia się to zużyciem oleju 0,5l na 2000 tys. km.
rotkeh pisze: ↑ndz lis 17, 2013 04:01
Zanim postawisz krzyżyk na turbo zrzuć pokrywę umyj porządnie. A może już postawiłeś sądząc po dacie postu.
Podsumowując mi to pomogło i z 2 litrów na 1tyś km zrobiło się 0,5 l na 15 tyś.Jeśli chodzi o działanie zaworu doszedłem do takich wniosków bo w sieci na temat działania tego zaworu nic nie znalazłem, a jedynie zalecenie wymiany pokrywy przy wymianie turbiny.
fleshu pisze: ↑ndz maja 31, 2009 21:00
Robertuss, - jak rozpoznałeś że to turbo wali olejem? W butelce po roku będziesz miał kilka czarnych kropek! ehehhe - odma nie zasysa - bo jest odłączona - na takim zabiegu kończy się odkurzanie silnika przez odmę. Powiem ci w ten sposób(dla zobrazowania procesu) : na pracującym silniku wyciągamy bagnet - odma zaczyna zasysać wszystko co lata po silniku, albo jak korek wlewu oleju odkręcisz - ten sam efekt.
Odma ma ten zawór u góry - jak dolot wyssa powietrze z silnika to zawór na zasadzie podciśnienia się zamyka - ten proces prawidłowo powinien wystąpić przy dodawaniu gazu - przy obrotach większych niż bieg jałowy ---> ale jeżeli silnik ma przedmuchy lub jakaś uszczelka nie trzyma dobrze, masz pękniętą oprawę od bagnetu>> to zawór się nie zamknie > a odma zassa wszystko co lata w silniku.
Przy przebiegach około 160 tyś silniczek dmucha na tyle mocno że zawór nie domyka się w odpowiednim stopniu i mamy odkurzacz! Tylko odpięcie odmy > takie jak na wcześniejszym foto daje nam efekt > pewności że turbo nie daje oliwki i że więcej nie będzie syfić silnika nagarowym błotem> Mam nadzieje że ci trochę naświetliłem sprawe i że ty zrobiłeś dziurki w tej butelce > tak aby twój silniczek łapał oddech.
Sprzedam nową półkę nad radio
-
indigo1975
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
- Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco
Post
autor: indigo1975 » pn kwie 09, 2018 21:54
Ja opisze swoj przypadek z odma , mam silnik 1Y do ktorego dolozylem turbine -najpierw uzywana k14 i po wcisnieciu gazu dymil na niebieskawo .Turbo mimo braku luzu puszczalo olej bo na bagnecie zaczelo ubywac.W weżu odmy tez olej wiec kupilem nowy rdzen turbiny i nowy separator oleju i na razie[2000km] w weżach zero oleju ,w turbinie tez autko przestalo dymic i olej nie ubywa tak ze mysle ze jak silnik i osprzet sprawny to nie ma sensu poprawiac fabryki .
indigo1975
-
mich77bor
- Użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
- Lokalizacja: DW
Post
autor: mich77bor » wt kwie 10, 2018 20:35
Wymieniłem pokrywę. Rozwaliłem starą i membrana zaworu twarda, chyba miała problemy z zamykaniem.
Sprzedam nową półkę nad radio
-
bati1986
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
- Lokalizacja: TBU
Post
autor: bati1986 » śr kwie 11, 2018 20:46
Pytałem w hurtowni o separator zawór odmy, mają tylko Hans Pries a jak ori to serwis vag. Warta jest ta firma Hans Pries coś ?
-
mich77bor
- Użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
- Lokalizacja: DW
Post
autor: mich77bor » czw kwie 12, 2018 16:36
Musisz spróbować, w ASO zawór ok 210 zł
Sprzedam nową półkę nad radio
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości