[mk6] 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » sob mar 24, 2018 21:02

Witam, szukam konkretnej odpowiedzi odnośnie Vw Golf 6 2.0TDi CR 140km ktore auta posiadaja wadliwa pompe oleju a które nie, jakieś kody silnika ?? roczniki ?? itpp.. jakies odpowiedzi znalazlem ale ogólnie w forum audi pytanie czy tak samo jest w golfie w audi chłopaki mówią ze po 09.2009r problem jest wyeliminowany a w golfie ???? jak to jest ? :-)



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: waski1 » sob mar 24, 2018 23:29

Obrazek
Obrazek



loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » ndz mar 25, 2018 12:25

czyli jak dobrze to rozumiem to od 11.2009 juz jest poprawione i nie ma problemów z pompa ?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: needved » ndz mar 25, 2018 15:34

Jeżeli masz 140KM to masz któryś z tych silników CJAA, CFFB, CBAB
CJAA ma pompę napędzaną łańcuchem
CFFB ma wałki i zabierak
CBAB też ma wałki i zabierak. Po 04.11.2009 pompa była zmodyfikowana ale nadal jest zabierak
Który z tych silników jest najlepszy to nie wiem bo żadnego nie użytkowałem.



loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » ndz mar 25, 2018 15:51

Mam CFFB 04.2010r i rozumiem ze tez po 11.2009r jest poprawiony bo napisałes tak jakby tylko CBAB miał zmiane ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: waski1 » ndz mar 25, 2018 18:20

Obrazek



loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » ndz mar 25, 2018 20:07

Ok dzieki a tak na marginesie to mógłbyś sie bardzie rozpisać bo wiesz nie każdy ogarnia sie w tych cyferkach i stronach ale ok czyli potwierdzone ze jest juz poprawione na 100mm. Jakieś przypadki awari juz poprawionych pomp sie zdarzają i jak cos to przy jakich przebiegach ?? ktos coś sie oriętuje ?? warto tam zaglądać przy 200tys/km ??



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: grg474 » ndz mar 25, 2018 20:25

poprawiona pompa to tak naprawdę wymieniony wałek wyrównoważający i ołówek (zabierak z 77mm na 100mm) co nie znaczy, że wolny od wady tylko usterka może później wystąpić. Przebieg 200tys po mieście a 200tys po autostradzie to tak naprawdę dwa różne czasy pracy silnika. Koszt ołówka to ok 25-30zł + do tego silikon Dirko za jakieś 20zł.
03G115281D 77mm
03G115281E 100mm
03G115281A oznaczony jako zabierak ale jaki rozmiar tego nie wiem



Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » ndz mar 25, 2018 20:55

Aha czyli najlepiej przy wymianie oleju miska w dół wyciągamy zabierak i patrzymy jaki stan i odrazu najlepiej nowy ori zabierak wsadzić i spój dalej na kolejne tysiące km dobrze myśle ?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: grg474 » ndz mar 25, 2018 21:00

dokładnie - zabierak wymienisz zdejmując pierścień segera i wtedy można wyciągnać go. Bez rozbierania pompy oleju. Profilaktycznie kup i wymień. Bo zdejmiesz miskę i okaże się, że trzeba czekać na ten ołówek. A tak to mając zdjęty pewnie się okaże że masz lekko obrobiony i co wtedy? Bez rozbierania tylko po ściągnięciu miski zobaczysz ok 1 cm tego ołówka i wystarczy wziać płaski śrubokręt i zobaczyć czy da się wykonywać ruchy lewo/prawo. Jak da się to wyjmuj ołówek. Nowy siedzi sztywno i go nie obrócisz nawet o 1mm


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » ndz mar 25, 2018 21:09

Dzieki kolego za info i tak zrobie auto dopiero kupiłem niby jezdziło głownie po autostradach jak każdy Xd ołówek kupie w aso dla pewnosci i przy wymianie oleju odrazu go podmienie a powiedz mi jeszcze te gniazdo tego zabieraka sie nie wyrabiają ?? czy to dopiero przy wyższych przebiegach ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: waski1 » ndz mar 25, 2018 21:51

Ja mam 290 tyś. silnik CFGB zabierak 100 mm i na razie nie ma problemu.
Wracając do zabieraka to problem tkwi właśnie w jego gnieździe w wałku balansowym. Więc pasowało by po demontażu miski zdemontować pompę oleju i sprawdzić jak siedzi zabierak w wałku , czy tam nie jest wyrobione gniazdo.

03G115281A też 77mm



loleq55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 18, 2018 22:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk6] Re: 2.0 TDi CR Co z pompa oleju ?? wadliwa ??

Post autor: loleq55 » ndz mar 25, 2018 22:01

No właśnie coś to za proste by było no ale jak kolega wyżej pisał że ( Nowy zabierak siedzi sztywno i go nie obrócisz nawet o 1mm ) to po wsadzeniu nowego zabieraka w gniazdo i sprawdzeniu jego ruchy w tym gniezdzie chyba można ocenić stan tego gniazda bo jak dobrze myśle to jak nowy nie bedzie sie ruszal i bedzie sztywno siedział to raczej gniazdo jest w dobrym stanie ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości