[mk4] VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » sob mar 10, 2018 18:33

Witam,

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem golfa mk4 1,6 16v azd edition z 2002 roku z przebiegiem 139 tyś . W dniu dzisiejyszm po przejechaniu ok. 6 km chciałem sprawdzić klimę , załączyłem ją no i jak się okazało nie działa mimo zapewnien "uczciwego" handlarza. Zajechałem na podwórko i ku mojemu zdziwieniu po wyłączaniu motora wentylatory nadal pracowały tak przez ok 10 minut , no nic sobie myśle pewnie silnik się nagrzał i go chłodzi ( no ale gdzie się nagrzał przejechałem raptem 6 km) wróciłem ponownie do auta i usłyszałem jakieś syczenie jak się okazało jeden z węży od klimy okazał się uszkodzony (klima manualna) no nic pomyślałem sobie kupię nowy wąż będzie git. Wsiadłem w auto chcąc nim pojechać do sklepu i po przekręceniu kluczyka (zapłon) wentylatory się uruchomiły (1 bieg) po wyłączniu zapłonu to samo.

Postanowiłem sprawdzić czujnik cieczy przy chłodnicy (po jego odłączeniu nic się nie dzieje wentylatory kręcą się nadal), sprawdziłem również czujnik ciśnienia czynnika (również odłączenie kostki nic nie dało) jedyna opcja wyłączenia wentylatorów to wyłożenie bezpiecznika ze skrzynki nad akumlatorem, dodam że wcześniej pomagało wyłożenie bezpiecznika na zapłonie (po włożeniu bezpiecznika wentylatory nie załączały się w chwili obecnej wentylatory działają cały czas na zapłonie nie gasną) przy wykładaniu bezpiecznika słychać jak załącza się przekaźnik (może ktoś podpowie gdzie on się znajduję, może z nim jest problem?)

Jako główny podejrzany (którego nie sprawdzałem) został sterownik wentylatorów. Czy mógł paść i to tak nagle ? Żona z powdzeniem rano była na zakupach i nic się złego z golfem nie działo. Dodam również, że mam wrażenie iż jest on jakiś zamulony 105 kucy to nie jest za dużo ale pownien się jakoś zbierać a nie jak trafi się górka to na 4 biegu przy 3 tyś obrotów wskazówka obrotów ledwo się rusza, no chyba że ja jestem przewrażliwiony i po przesiadce z mazdy gdzie miałem 136 kucy i 310 Nm wybrzydzam :jezor: oczywiście zmieniłem filtr powietrza, oleju , olej wczyściłem przepustnicę .Ehh ręce mi opadają kupiłem golfa bo chciałem uciec od dłubania i awaryjności a tu znowu się zaczyna. Proszę Was forumowicze o poradę .



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: marcin7x5 » sob mar 10, 2018 23:37

Sprawdź czy w sterowniku pod akumulatorem nie zaśniedziały styki lub nie zgniły.
Co do braku mocy to może być wina przytkanego pre kata lub wydechu.
Co do awaryjności to niestety ale trochę jest bolączek w tych silnikach i podwoziu. Na plus jedynie to że w miarę tanio udaje się je naprawić.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » ndz mar 11, 2018 07:53

Dzięki za odpowiedź. Między czasie jak czekałem na Waszą reakcję sprawdziłem wydech i katalizator i tutaj prawie wszystko ok oprócz rostrzelnienia na łączeniu . Jakiś inteligent założył za dużą rurkę łączenia ścisnął to na śrubach i zrobiło sie "jajko" po czym nawalił pasty żeby to uszczelnić, pastę wydmuchało i stąd mój golfik taki głośny. Czy nieszczelny wydech może być przyczyną spadku mocy ? Jeśli chodzi o styki to sprawdzę to jutro bo dzisiaj niedziela. Dodam jeszcze że wczoraj kilka razy przekręcałem stacyjkę na zapłon i za każdym razem załączały się oba wentylatory i po ok 8-10 minutach przestawały działać.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: marcin7x5 » ndz mar 11, 2018 11:40

Nieszczelny wydech jeżeli jest za drugą sondą to nie ma wpływu. Sprawdź tego pre kata bo lubiły się stopić i wtedy mocy brakowało. Trzeba by też podejrzeć parametry z sondy.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » ndz mar 11, 2018 21:03

Ok jutro sprawdzę pre kata. Tak się zastanawiam .. jeśli byłby problem z przepływem spalin to pewnie wywaliłoby mi błąd ? Zresztą w sobotę z rana znajomy kasował mi błąd poduszki (po czyszczeniu przełącznika kierunków zapomniałem wpiąć kabal i przekręciłem zapłon) i nic nie mówił o innych błędach w wozie, aż tu nagle wyleciał problem z wentylatorami. Jutro spróbuje coś po pracy podziałać jak dnia nie braknie i dam znać co i jak.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » pn mar 12, 2018 20:32

Witam ponownie,

Sprawdziłem pre kata puściutki już ktoś go kiedyś czyścił . Zlikwidowałem rozszczelnienie wydechu które było za sondą. Jeśli chodzi o te cholerne wiatraki sprawdziłe styki są czyściutkie a wiatraki jak się załączały tak się załączają i po 8-10 minutach po wyłączaniu zapłonu gasną. Czyżby sterownik padł ? Ma ktoś jeszscze jakieś pomysły? Jeśli chodzi o brak mocy auta również proszę o sugestie. Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: marcin7x5 » wt mar 13, 2018 07:42

To pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » wt mar 13, 2018 11:17

Dzięki za sugestię. A ktoś może coś wymyśli w związku z tymi wentylatorami ? Sprawdziłem już wszystko pozostał mi ten sterownik tylko jak go sprawdzić czy jest walnięty czy też nie ? Teraz zawuażyłem , że raz wentylatory działają 5-6 minut a raz 10 min czy zimny czy ciepły samochód działaja na 1 biegu. Dodam że po włączeniu klimy jeden z wentylatorów przyśpiszesza i zwalnia co jakiś czas.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » pt mar 16, 2018 23:06

Kolejny problem z golfem. Tym razem cykajacy przekaznik przy tym mrugajace światła w podsufitce I drzwiach i co najgorsze po odpaleniu auta zapala się kontrolka oleju raz zgaśnie a raz świeci się cały czas po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu przestaje świecić. Brak mocy też uległ pogorszeniu auto mogę rozpędzić max do 120km/h. Ehh zaczynam żałować że kupiłem to auto. Może ma ktoś z Was jakieś doświadczenie z podobnymi sytuacjami? Dodam że przesledzilem neta i wiem że problematyczne są filtry marki filtron ja taki mam zamontowany nowy filtr i auto zalane olejem helix 5w40 na których przejechane jest ok 2 tys km.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: marcin7x5 » sob mar 17, 2018 11:39

Punkty masowe pod aku i na skrzyni biegów są czyste? Jak z ładowaniem?



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » sob mar 24, 2018 15:23

Masy pod aku sprawdzone (jedna była zaśniedziała reszta ok) gdzie znajudją się "masy" na skrzyni bo ich nie spradziłem? Wentylatory jak śmigały tak śmigają po przekręceniu zapłonu. Wydaję mi się że coś je załącza awaryjnie bo po upływie ok 8-10 minut samoczynnie się wyłączają (za włączenie i wyłączenie odpowiada sterownik który dostaje skądś sygnał). Po odłączeniu czujnika w chłodnicy oraz ciśnienia klimy nic się nie dzieje również odłączałem czujnik temparatury cieczy nic to nie dało. Na włączonym zapłonie wyciągając i wkładając bezpiecznik w skrzynce na aku , słychać pykanie przekaźnika . Sterownik rozbierałem sprawdzałem styki wszystko czyste. Sprawdzałem połączenie między wtyczkami czujników (każdego z osobna) a wtyczką wpiętą w sterownik wentylatorów i jest między nimi połączenie , masa również jest w każdej z wtyczek. Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze odpowiada za załączanie tych wentylatorów ? Może porblem stanowi to że jest za mało czynnika chłodzącego w klimie i cisnienie jest nieodpowiednie ? Nie wiem czy pisałem wcześniej ale jakiś debil wymieniając filtr oleju odgiął wąż od klimy i wentylator go przetarł zauważyłem to zaglądając pod maske i słysząć "syczenie" . Zalepiłem to sylikonem i izolacją. No i tak wspomniałem wszystkie te cuda z wentylatorem zaczęły się po włączeniu klimy.

Problem z kontrolką ciśnienia oleju również dalej pozostał. Nie dało nic odłączenie wtyczki. Dodam że kontrolka świeci tylko po przekrozenie ok. 2300 obrotów i gaśnie na nierównościach albo po 10 min. jazdy . Zastanawiam się czy problem z kontrolką nie leży po stronie zegarów ? Może ma ktoś jakieś pomysły co z tym robić ? Dodam że jeżdżę normalnie autem i nic mu się nie dzieje podejrzewam że jakby nie było ciśnienia to silnik dawno by się zatarł.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » wt mar 27, 2018 20:54

bosskimarian pisze:
sob mar 24, 2018 15:23
Masy pod aku sprawdzone (jedna była zaśniedziała reszta ok) gdzie znajudją się "masy" na skrzyni bo ich nie spradziłem? Wentylatory jak śmigały tak śmigają po przekręceniu zapłonu. Wydaję mi się że coś je załącza awaryjnie bo po upływie ok 8-10 minut samoczynnie się wyłączają (za włączenie i wyłączenie odpowiada sterownik który dostaje skądś sygnał). Po odłączeniu czujnika w chłodnicy oraz ciśnienia klimy nic się nie dzieje również odłączałem czujnik temparatury cieczy nic to nie dało. Na włączonym zapłonie wyciągając i wkładając bezpiecznik w skrzynce na aku , słychać pykanie przekaźnika . Sterownik rozbierałem sprawdzałem styki wszystko czyste. Sprawdzałem połączenie między wtyczkami czujników (każdego z osobna) a wtyczką wpiętą w sterownik wentylatorów i jest między nimi połączenie , masa również jest w każdej z wtyczek. Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze odpowiada za załączanie tych wentylatorów ? Może porblem stanowi to że jest za mało czynnika chłodzącego w klimie i cisnienie jest nieodpowiednie ? Nie wiem czy pisałem wcześniej ale jakiś debil wymieniając filtr oleju odgiął wąż od klimy i wentylator go przetarł zauważyłem to zaglądając pod maske i słysząć "syczenie" . Zalepiłem to sylikonem i izolacją. No i tak wspomniałem wszystkie te cuda z wentylatorem zaczęły się po włączeniu klimy.

Problem z kontrolką ciśnienia oleju również dalej pozostał. Nie dało nic odłączenie wtyczki. Dodam że kontrolka świeci tylko po przekrozenie ok. 2300 obrotów i gaśnie na nierównościach albo po 10 min. jazdy . Zastanawiam się czy problem z kontrolką nie leży po stronie zegarów ? Może ma ktoś jakieś pomysły co z tym robić ? Dodam że jeżdżę normalnie autem i nic mu się nie dzieje podejrzewam że jakby nie było ciśnienia to silnik dawno by się zatarł.
Widze brak odpowiedzi a ja dalej dlubie w golfie i przyznam się do mojego debilizmu okazuje się że mam słabe ładowanie na wolnych obrotach nie ma nic a na wysokich pokazuje 13.5 v czyżby alternator spędza mi sen z powiek i jest przyczna moich problemów?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: marcin7x5 » wt mar 27, 2018 21:07

Może tylko sam regulator napięcia.



bosskimarian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: VW Golf 4 1,6 AZD problem z wentylatorami

Post autor: bosskimarian » wt mar 27, 2018 21:44

Regulatora nie sprawdzę więc pozostaje tylko jego wymiana i oczekiwanie na efekty. Orientuje się ktoś jaki jest koszt ewentualnej referencji alternatora? Jest to wgl opłacalne? Widziałem regenerowane alternatory po 100 zł na allegro. Mam jedynie doświadczenie z naprawy alternatora w Mazdzie 6 tam kosztowało mnie to prawie 300 zł i też padł zaraz po zakupie auta. Ja mam jekiegos pecha do samochodów hehe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości