[mkIV]Chiptuning- silnik 1,9 TDI 90KM- czy warto?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz paź 15, 2006 05:54

Atomic10 pisze:W przypadku nowoczesnych diesli jest bo brdzo ryzykowne i w wikszosci przypadkow konczy sie źle dla turbiny i silnika. Prawie wszystkie chipy zwiekszja moc poprzez zwiekszenie dawki paliwa a co za tym idzie wzrasta niebezpiecznie ciśnieie na wtryskach. W tygodniku Auto Świat był przedstawiony dokładnie test chipów.
Wszystko co napisałes to prawda - wszystko... z wyjątkiem tego ze pomieszał Ci sie Box z Chipem - czyli zmianą map - to co napisałes odnosi sie do Boxa.
ziolo115 pisze:Przyrost mocy = wieksza temperatura a co za tym idzie koniecznośc odprowadzenia go w sensowny sposób.
Z uporem maniaka powtarzam - co innnego Box co Innego zmiana softu - pamietajcie o tym ze podniesienie mocy nie polega na tym ze auto ma Max parametry w kazdym połozeniu gazu.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » ndz paź 15, 2006 09:45

Atomic10 pisze:
Pinhead pisze:Dlaczego ?
W tygodniku Auto Świat był przedstawiony dokładnie test chipów. Do testu uzyto VW Golf 2.0TDI 140PS chipy miały dawac moce rzedu 177PS jednak to tylko teoria najwiekszy przyrost to wynik 19PS za to zuzycia paliwa wzrastało z 7,7 fabrycznych do 9,0 po mdyfikacji. Jednak nie to było najgorsze. Zabojstwem okazała sie temperatura oraz prędkosc turbiny która wzrastał o prawie 150 stopni a takze w skrajnych przypadkach nawet o 30tys. obr/min. Taki Silnik nie przejedzie wileu tysiecy kilometrów bez kosztownych napraw.
Pozdrawiam
Masz przeczytaj sobie o tym "wspanialym artykule" ;) http://www.tdi.pl/index.php?name=News&f ... le&sid=130
tak dla uwagi to nie sa chipy tylko boxy.
Corvax pisze: Z uporem maniaka powtarzam - co innnego Box co Innego zmiana softu - pamietajcie o tym ze podniesienie mocy nie polega na tym ze auto ma Max parametry w kazdym połozeniu gazu.
Dokladnie Corvax ma racje :)

--
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
radom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:52
Lokalizacja: Wa-wa/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: radom » ndz paź 15, 2006 11:06

Gdy kupowalem golfa, poprzedni wlasciciel wlozyl boxa z lodzkiej firmy zastec http://www.zastec.pl/elektr.html (kosztuje 1500zl) i powiem Ci, ze jezeli chcesz podnosic moc w tdi to tylko poprzez profesjonale przeprogramowanie komputera.
Ten box, chociaz kosztowal niemalo w ciagu 20tys km cztery razy zdazylo mu sie "przeladowac" dawke paliwa - co w niektorych sytuacjach podrozujac w trasie jest baardzo niebezpieczne - auto calkowicie traci moc, trzeba je zgasic i odpalic,
maksymalny moment przypada na jakies 2000rpm a potem leci na leb na szyje, w zimie pare razy poslizgnelo mi sie sprzeglo.
jestes z Warszawy wiec odloz troche kasy i lepiej zrob program w diagtroniku, mastersie lub vtg


[url=http://www.webhostingtalk.pl/]Wszystko o hostingu[/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz paź 15, 2006 11:30

radom pisze:zdazylo mu sie "przeladowac" dawke paliwa
nie dawke paliwa ale cisnienie doładowania i to jest rzecz która głownie rózni Box od programu - Box nie ma mozliwości podniesienia ciśnienia doładowania - max cisnienie zapisane jest w sofcie, rola boxa jak wiadomo polega na oszukaniu ECU - jednak na wiele parametrów nie jest w stanie wpłynąc a w kazdym razie nie bezposrednio - w wyniku dosc sporej bezwladnosci wastegata w konwencjonalnych turbinach, lub zmiennej geometri czesto moze dochodzic do chwilowych przeładowań cisnienia co naturalnie prowadzi do notlaufa - co oznacza notlauf wie kazdy, kto choc raz znalazł sie na lewym pasie w aucie które nie przyspiesza - robienie sobie czegos takiego na wlasne zyczenie jest IMO głupotą.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
radom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:52
Lokalizacja: Wa-wa/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: radom » ndz paź 15, 2006 12:01

Corvax pisze: nie dawke paliwa ale cisnienie doładowania
rzeczywiscie, moj blad.


[url=http://www.webhostingtalk.pl/]Wszystko o hostingu[/url]

Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » ndz paź 15, 2006 13:21

Dzięki wielkie koledzy na pomoc i wytłumaczenie wielu kwestii.

Jednak przekonaliście mnie, że lepiej pozbierać kasę i zrobić profesjonalny chiptuning, a nie kupować box'y które mogą uszkodzić silnik i turbinę, a w niektórych przypadkach pozbawić mnie zdrowia, a nawet życia (kiedy w czasie wyprzedzania spadnie ciśnienie doładowania).

Ok, dziękuję wszystkim, oczywiście daję punkciki, chociaż wiem, że każdy nie dlatego mi pomaga.


Pozdrawiam!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości