Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: mich77bor » pn lut 19, 2018 20:28

wesol, wymieniłeś tylko uszczelki pompy vacum ?


Sprzedam nową półkę nad radio

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: wesol » pn lut 19, 2018 20:44

Generalnie wszędzie gdzie się da na tandemie luk'a. Czyli dwie tu jak przykręcamy tandem do głowicy i chyba dwie już na tandemie bo jedna między pompami i jedna na tym deklu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: balon91 » pn lut 19, 2018 22:02

Mierzyłeś jakie ciśnienia daje pompa przed po wymianą uszczelnień ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: wesol » wt lut 20, 2018 07:24

Nie bo auto moc ma. Tu ewidentnie problemem jest to że łapie powietrze po dłuższym postoju. I mowa jest o 1-2 dyniowym a nie że postoi 5 godzin.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: mich77bor » wt lut 20, 2018 11:34

Kiedyś spotkałem się z informacjami na zagranicznych stronach o usterkach zaworów zwrotnych w pompach tandem i jeden wątek o wymianie zaworu zwrotnego na przewodzie paliwowym. W ostatnich rocznikach aut z silnikiem ARL już tego zaworu nie montowali.


Sprzedam nową półkę nad radio

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: balon91 » wt lut 20, 2018 14:58

wesol pisze:Nie bo auto moc ma. Tu ewidentnie problemem jest to że łapie powietrze po dłuższym postoju. I mowa jest o 1-2 dyniowym a nie że postoi 5 godzin.
U mnie po pracy (9h) już gorzej pali.
W przyszłym tygodniu założę przezroczyste wężyki paliwowe żeby zobaczyć czy powietrza w ropie niema.



Awatar użytkownika
MariuszPrusia
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2486
Rejestracja: śr lis 07, 2012 22:31
Lokalizacja: Leszno nisko ;)
Auto: OOOO A6 3.0TDI Quattro
Silnik: BMK

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: MariuszPrusia » wt lut 20, 2018 18:28

Panowie, u mnie problem podobny w ASZ bo mam problem po całonocnym postoju z tym że nie zaskoczy od razu na wszystkie gary i przykopci. Świece sprawdziłem. Jak postoi dłużej to zrobi obrót i niby łapie i gaśnie. Potem długie kręcenie rozrusznikiem i w końcu zapali ale na wszystkie gary. Patrzyłem na VACUM i jest mokra więc tędy droga ale powiedzcie mi gdzie kupić zestaw naprawczy i czy to normalny objaw tego przykapcania? Chwilę pochodzi i jest czysto...


Gulf IV ASZ+ TipTronic Variant V6 look :hmm: :dol: klik
Obrazek

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: mich77bor » wt lut 20, 2018 20:52

Jak masz mokry vacum, albo mokro na skrzyni biegów, to wymieniaj pompe na jakiegoś świeżego Boscha. Miałem dokładnie takie same objawy przed wymiana pompy tandem.


Sprzedam nową półkę nad radio

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: balon91 » sob lut 24, 2018 20:57

Udało się zmierzyć ciśnienie na wolnych obrotach, ok 3 bary.
Podmieniłem przewody paliwowe na przeźroczyste i nie widać aby paliwo się cofało czy też układ był zapowietrzony.
Ropka idealnie czysta,poziom oleju się nie podnosi. Moc w bez zmian,spokojnie wyciągnie 2 paczki.
Powoli kończą się pomysły.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: wesol » ndz lut 25, 2018 08:58

Każdy będzie lepiej palił. to logiczne bo świeca się nagrzewa i oddaje ciepło i do powietrza w komorze oraz głowica odbiera i wszystko wkoło.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: balon91 » czw mar 01, 2018 13:58

Wszystko przejrzane i wszystko niby ok.
Tak więc zostały wyciągnięte PD i wysłane do sprawdzenia.
Czekam za informacją i będziemy działać dalej.



M4cis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 28, 2018 17:57
Auto: Volkswagen Golf

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: M4cis » pn maja 28, 2018 18:38

Cześć wszystkim, miesiąc temu kupiłem auto do pracy jakim jest bora 1.9 tdi ajm 115, od 300 km temu, mam problem, nie mogę znaleźć informacji na ten temat i rozwiązać tego problemu. Otóż podczas jazdy lub pracy na biegu jałowym, gdy silnik jest ciepły, potrafi zgasnąć i nie można uruchomić silnika. Niby próbuje łapać, ale po chwili tylko kręci silnikiem. Nie jest to tak, że wskoczy na 90oC i gaśnie tylko, mogę jechać z 30 minut i zacznie szarpać, wtedy zaświeca się kontrolka asr, traci moc i jak puszczę gaz to gaśnie, a czasami, podjadę pod sklep, zrobię zakupy, uruchamiam silnik, próbuję ruszyć i koniec. Po zupełnym ostygnięciu silnika jest ok. Na zimnym pali na dotyk, na ciepłym jeśli problemu nie ma, to odpala za 1 sekundę lub 2. Błędów w silniku na vagu i Delphi nie ma. Dodam że silnik pracuje bardzo równo i ma czystą pracę. Co zrobiłem:
Wymiana przewodów paliwa od filtra do tych metalowych,
Uszczelnienie pompy vacum, była ropa na skrzyni,
Wymiana filtra paliwa,
Sprawdzenie wtyczek od pompek,
Sprawdzenie różnych wtyczek przy silniku, bezpieczników i przekaźnika 109,
Pompki wg. Vaga pracują bez zastrzeżeń, nie wiem jak to się nazywa, ale na wykresie wszystkie miały około 0.
Ostatnio gdy problem zaczął się pojawiać auto jest słabsze.
Egr został wyczyszczony. Co mogę jeszcze sprawdzić, by znaleźć usterkę?



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: piotrek233 » pn maja 28, 2018 20:48

Uszczelniacze pompowtrysków



M4cis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 28, 2018 17:57
Auto: Volkswagen Golf

Re: Problem z odpalaniem gofer 4 AJM

Post autor: M4cis » pn maja 28, 2018 20:59

Z tego co czytałem, uszczelniacze pompowtrysków powodują lanie paliwa do misy, oraz problem przy uruchomieniu na zimnym silniku. A u mnie nawet po kilku dnia, pali od dotyku, bez dymu i bardzo równo silnik pracuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości