Zapowietrzony układ paliwowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tmhc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn sty 07, 2008 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: tmhc » czw gru 31, 2015 20:09

Witam kolegów i koleżanki :)
Na początku może powiem czego dotyczy temat: Golf IV 1.9 TDI ALH 90km rok produkcji 1998. przebieg 300 000km + 120 000km które cofnął Niemiec z Essen :)

Zapowietrza mi sie układ paliwowy. Od pewnego czasu nie moge rano odpalić samochodu (nie ma tu wpływ mróz ) kręce, zapali sie kontrolka oleju (każdy kto zna temat wie ile trzeba krecić by kontrolka sie zapaliła) i tak 3 zapalenia kontrolki i dopiero samochód załapie paliwo. Im dłuższy odstęp od ostatniej jazdy tym dłużej odpalam samochód. Co sprawdziłem i lub wymieniłem.

1. mechanik sprawdziła zaworki w pompie i są okej.
1. sprawdziłem przelewy i są szczelne (wymienione przewody na nowe )
2. filtr paliwa ma przejechane 5 tysiecy
3. wymieniłem na nowy podgrzewacz w filtrze ten na powrocie (kupiłem z bosha w intercarsie)
4. założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa na dolocie do filtra.( wywalić go?)
5. wyjąłęm smok od paliwa z baku przy zapadce połączonej z czarnym pływakiem (który zamyka paliwo żeby nadmiar z węża nie spłynął do baku na postoju) był wielki "glucior" jakiegoś syfu, umyłem w ropie wypłukałem i założyłem nawet nową uszczelkę bo tamta się odprasowała i mogła by przepuszczać po wyjęciu "gluta"
6. świece żarowe sprawdzone grzeją i prąd na listwie też jest
7. pompa była robiona rok temu oraz wtryski z nowymi końcówkami bosha

po tych operacjach widzę nadal jak samochód na chodzie puszcza bąbelki co 3 sekundy z filtra do pompy. zapalać zapala tak samo.

albo ja jestem za głupi na ten motor :P albo muszę wymienić wszystkie przewody paliwowe.

Czy ma ktoś jakąś koncepcje co z tym zrobić?

przewody w ASO ( o ile są jeszcze dostępne to będzie z 1000zł czyli 1/3 wartości samochodu), czy może lepiej je wymienić na gumowe paliwowe ? czy kupić tekalan ciąć grzać hot airem żeby wyprofilować i zakładać nowe złączki jeśli da się takie kupić? a może wystarczy w starych złączkach wymienić oringi na nowe jeśli da się takie dostać ?

Jakieś pomysły?

A tak przy okazji wszystkim forumowiczom życzę szczęśliwego nowego roku i szampańskiej imprezy dzisiaj :D



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: Maszan » czw gru 31, 2015 20:27

Zaloz filtr paliwa z golfa 2 np. Filtron pp 838 ,zamiast tego podgrzewacza kawałek rurki fi 8 i zobacz .Do paliwa dolej jakiegoś antyzela na wszelki wypadek.U mnie odpalanie znacząco się poprawiło,brak babli w przewodzie i co ciekawe poprawił się dół tzn.lepiej ciut się z dołu zbiera.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: ciachotdi » pt sty 01, 2016 18:57

zrób coś takiego i bedziesz wiedział gdzie leży przyczyna

https://www.youtube.com/watch?v=iq_ZGh1KEec" onclick="window.open(this.href);return false;


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
tmhc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn sty 07, 2008 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: tmhc » ndz sty 03, 2016 15:55

Problem z odpalaniem, przestawił się rozrząd. założyłem zaworek zwrotny i to był największy błąd! Zaworek zwrotny i podgrzewacz paliwa nigdy nie będą razem współgrać chyba ze założymy filtr bez podgrzewacza. W jakiś dziwny dla mnie sposób przez zaworek zwrotny tworzyło się podciśnienie ( paliwo nie miało swojej recyrkulacji) i zostało wysysane. wywaliłem zaworem zwrotny i odpala z pierwszego. po niedzieli wymienię tylko przewody paliwowe gumowe te przy filtrze paliwa (muszę znaleźć kogoś kto ładnie mi takie zakuje ) założę na spinki sprężynowe i myślę że problem zniknie. jeśli komuś miał bym polecić grzebanie przy przewodach paliwowych polecam wymianę podgrzewacza na nowy (21zł) i wyczyszczenie smoka paliwa w baku.



Juni6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 13, 2018 20:22

Zapowietrzony układ paliwowy

Post autor: Juni6 » wt lut 13, 2018 21:02

Witam ,borykam sie z podobnym problemem w Golfie 4 1.9TDI 90KM ,wszystko do tej pory było ok z układem paliwowym (prócz regeneracji pompy wtryskowej która była naprawiana półtorej roku temu),odpalając rano auto było w porządku lecz po przejechaniu 30 km zgasiłem auto wychodząc do sklepu nie było mnie z 2 minuty przy probie odpalenia auta pojawił się problem gdyż długo kręcił zanim złapał ale jednak zapalił (zawsze pali od strzała nawet gdy zimny to za długo nie kręcę) wiec od razu wydało mi się to dziwne , lecz nadal ruszyłem w trasę , samochód zgasł po 2 km ,odpaliłem dopiero na zaciąg ale zaraz znowu zgasł , wymieniłem filtr paliwa ,odpowietrzyłem auto i i w końcu odpalił ale duzo powietrza leciało przez wężyk , chodził na wolnych z godzinę i pojechałem normalnie nic więcej się nie działo , wiec uznałem problem za rozwiązany, ale po 3 dniach po przejechaniu ok 20 km podczas jazdy samochód zgasł , wziąłem go na zaciąg i odpalił , przejechałem kilometr i znowu zgasł , wiec już na holu wróciłem pod dom próbowałem go jeszcze odpalić na zaciąg ale to nic nie dało, następnego dnia kupiłem zaworek zwrotny wymieniłem , odłączyłem wężyk od pompy wstawiłem do butelki z ropa, i auto odpaliło praktycznie od razu ,przepiąłem wężyk do filtra i auto chodzi lecz powietrze zas leci i to nie mało , ominąłem filtr odpinając dwa wężyki i łącząc je ze sobą rurka przezroczysta i powietrze dale przepływało wiec pompa raczej działa 100% (silnik mi nie przerywał ,obroty nie falowały równo chodził , dobrze odpala) filtr tez raczej ok bo nowy i po ominięciu powietrze tez było czyli dostaje sie gdzieś wcześniej miedzy bak a filtr , tak myślę wiec jak możecie to doradźcie gdzie szukać problemu , gdzie dostaje sie to powietrze ?? wężyki sztywne miedzy filtr a bak nigdzie nie kapią chyba , chociaż tunel pod autem z sztywnymi przewodami wydaje się jak by był mokry lecz nie ma kropli ropy na parkingu wiec nie wiem , a jak dostać się do tego smoku w baku bo może jest zabrudzony i gdzieś przytyka wężyki nie wiem sam,, POMOCY :banghead:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości