muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » pn lut 05, 2018 20:40

Witam, jestem posiadaczem golfa 2.0l AZJ z którym mam ostatnio same problemy.
Mianowicie wygląda to następująco:
Po nocnym postoju podczas uruchamiana obroty wahają się od 300 do 600 obr/min i w tym momencie po dodaniu gazu silnik cichnie.
Po drugim uruchomieniu pali normalnie, lecz gdy ruszam odczuwalne jest zachowanie jakby "chciał a nie mógł", poprostu lekko szarpie, muli go, po rozgrzaniu nie ma większych zmian.
Przy utrzymaniu prędkości stałej ok 85 km/h i ok 100 km/h obroty silnika spadają, nie reaguje na pedał gazu (zdarzyło się to nawet podczas próby wyprzedzania)
Wymienione zostały następujące komponenty:
- Przepływomierz org Bosh
- sonda za kat Ntk
- przewody zapłonowe Janmor (ok 1000 km temu)
- świece beru (ok 10tys km temu)
Podejrzany był również katalizator, więc został wycięty, (bez zmian)
odkąd go kupiłem nie posiadał pompy powietrza wtórnego, i nie wiem czy zawór egr został zaślepiony.

po podłączeniu pod vag-a pojawiły się nastęoujące błędy:
17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17606 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17549 Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Nie chcę typować na ślepo, więc piszę tutaj i proszę o pomoc.
z góry dziękuję za jakieś pomysły :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: marcin7x5 » wt lut 06, 2018 16:55

Przyjrzyj się błędowi odnośnie czujnika obrotów silnika. Często usterka czujnika G28 lubi się objawiać w ten sposób.



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » wt lut 06, 2018 21:28

czujnik był poprostu luzny, ale obrotomierz cały czas działa normalnie



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: marcin7x5 » wt lut 06, 2018 22:38

Bi widzi zapewne obroty silnika dobrze tylko źle odczytywał punkt zapłonu.



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » wt lut 06, 2018 22:43

Czyli spróbować wymiany tego czujnika? Bio auto nadal zachowuje się tak samo



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: marcin7x5 » wt lut 06, 2018 22:46

Sprawdź też g40 bo też może robić psikusy.



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » śr lut 07, 2018 10:39

A mógłbyś powiedzieć w którym miejscu go szukać? I czy da radę spod maski czy itd spodu, do kanału nie mam dostępu na ten czas.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: marcin7x5 » śr lut 07, 2018 19:28

Nie wiem jak jest to w silniku 2,0 ale na ogół g28 vw umieszcza na połączeniu silnika zr skrzynią biegów a g40 albo w porywie z wałkami rozrządu albo pod kołem zębatym rozrządu. Podejrzyj w etce.



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » pt lut 09, 2018 07:27

Czujniki są w porządku



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: marcin7x5 » pt lut 09, 2018 18:57

To sprawdź jeszcze przepływkę i czujnik spalania stukowego.



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

Re: muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » pt lut 09, 2018 19:09

przepływka była wymieniana na używkę 2x, później na nową ( był błąd odnośnie przepływki, ale po wymianie jest ok), a co do czujnika to bd musiał sprawdzić.
Irytujące jest to, że np dziś podczas jazdy wszystko wydawało się ok, zbierał się "prawie" jak należy, nie szarpał podczas zmiany biegów ( o czym zapomniałem napisać), ale po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło....



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: marcin7x5 » sob lut 10, 2018 12:29

Trzeba obserwować błędy jakie powracają. Być może problem będzie w sterowniku silnika.



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

Re: muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » sob lut 10, 2018 12:59

póki co błędy usunięte, napiszę jak zaświeci check :)



Siwus92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 16, 2017 11:41

muli i szarpie przy pszyspieszaniu

Post autor: Siwus92 » ndz lut 11, 2018 14:37

I oto są i one, po dłuższym dystansie, ale się pojawiły :

17606 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości