Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt lut 02, 2018 20:49

albo luz w układzie kierowniczym ewentualnie luz na listwie kierowniczej. sprawdź tez łączniki stabilizatora


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » pt lut 02, 2018 21:22

Na kierownicy niby luzu nie czuć. A na przeglądzie te luzy o których piszesz diagnosta by zauważył? Bo przegląd przeszedł bez problemu



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt lut 02, 2018 23:16

diagnosta diagnoście nie równy. Luzu na przekładni kierowniczej raczej nie wyłapie na przeglądzie bo to jest luz między kolumną kierowniczą a listwą (czyli w środku przekładni i tego nie widać, jedynie da się to wyczuć).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob lut 03, 2018 01:22

Takie pytanie czy przewód paliwowy, który idzie od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora dolotowego powinien mieć na końcach jakieś spinki-obejmy, bo u mnie nie ma?



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lut 03, 2018 04:10

Hejka. Niestety, drugi raz rozwaliłem miskę olejową. Silnik AHF "98. Do tej pory miałem miskę bez czujnika (według ETKi 038103601NA), chciałbym zamontować taką z czujnikiem poziomu oleju (według ETKi 038103603N). OK, kupię michę, czujnik i co dalej? Gdzie podłączyć czujnik, którędy puścić kable, czy coś kodować? Tym razem skołuję osłonę miski jeszcze.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob lut 03, 2018 10:44

G0 Karcio, podłączenie to nie problem, puszczenie kabli już większy...ale zacznij od licznika - nie każdy obsługuje czujnik. Nie wiem jaki masz licznik ale sprawdź jakie ma opcje kodowania...może przygarnie czujnik



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lut 03, 2018 12:34

Qto, a co się stanie jak teraz zakupię miskę z czujnikiem, ale podłącze go kiedy indziej? Bo nie wiem kiedy zamontuję Full FISa SE. Będzie to działało na zasadzie jakby to była miska bez czujnika (bo czujnik nie podłączony)? To bym 2 razy michy nie kupował.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » sob lut 03, 2018 12:39

Możesz tak zrobić.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lut 03, 2018 13:53

No to szykują się małe zakupy, miska ori ze szrotu z czujnikiem (dobrze, jakbym wiązkę dostał), olej, filtry i osłona miski.
Pytanie, zamienię licznik na FF CAN SE to jak jest z podłączeniem tego oraz czy trzeba będzie coś kodować?

EDIT
Przytoczę jeden z postów kolegi Qto,
pin 1 - żółto/czarny - zasilanie z bezpiecznika 5 - kabel ten łączony jest we tyczce 14 pinowej obok pompy ABS - pin 11
pin 2 - brązowy - masa
pin 3 - brązowo/niebieski idzie poprzez wtyczkę 14 pinową (jw) pin 12 - idzie do licznika pin 22 niebieskiej wtyczki

Pytanie czy takie podłączenie jest zawsze takie same bez względu na zamontowany licznik (jeśli czujnik poziomu oleju w misce występuje)?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » sob lut 03, 2018 16:19

G0 Karcio pisze: oraz czy trzeba będzie coś kodować?
Ogólnie kodowanie jest inne z czujnikiem i bez,ale być może kupisz licznik który był w aucie z czujnikiem i nie będziesz musiał kodować.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lut 03, 2018 17:08

OK to ogarnę najpierw licznik a potem będę pytał o kodowanie itp. Ale jeszcze jedno. Jesli nie mam czujnika w misce to FIS komunikuje mnie, że hest mało oleju w silniku a jeśli założę miskę z czujnikiem to FIS będzie mnie informował, że mam mało oleju w misce, a czy poinformuje jak będzie mało oleju w silniku? Csy jak jedno to nie drugie?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » sob lut 03, 2018 17:26

G0 Karcio pisze:OK to ogarnę najpierw licznik a potem będę pytał o kodowanie itp. Ale jeszcze jedno. Jesli nie mam czujnika w misce to FIS komunikuje mnie, że hest mało oleju w silniku a jeśli założę miskę z czujnikiem to FIS będzie mnie informował, że mam mało oleju w misce, a czy poinformuje jak będzie mało oleju w silniku? Csy jak jedno to nie drugie?
Teraz Cię informuje tylko o niskim ciśnieniu.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lut 03, 2018 19:19

cinek2004, a po podłącxeniu michy z czujnikiem będzie imformował o niskim ciśnieniu kontrolką żółtą a kontrolką czerwoną o niskim stanie oleju w misce?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob lut 03, 2018 19:22

nie ma czegoś takiego jak poziom oleju w silniku i poziom oleju w misce...o niskim stanie oleju informuje żółta kontrolka na podstawie odczytu z czujnika w misce, o nieprawidłowym ciśnieniu informuje kontrolka czerwona na podstawi odczytu czujnika w bloku silnika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości