Porządnie się przyjrzałem instalacji klimy diavia.
Przycisk AC załącza przekaźnik który dalej posyła 12V na Pin 1 prst. który przez Pin2 uruchamia kompresor,podwyższa obroty.
Pin3 po zapłonie do Pinu4 tylko wentylator.
Czyli masz całkowitą racje.
Ponadto znalazłem w opornicy termik zabezpieczający który jest spalony,po jego zmostkowaniu wentylator rusza na wolnym biegu,czyli tu tez miałeś racje ze mam coś zwalone,ale... ten wolny bieg załącza przekażnik (biały w sterowniku ze zdj. z początku) ale ma mase a nie ma plusa na cewke. Kiedy on powinien się załączyć???
Wracając do panela to to mi chyba nie pójdzie bez oryginalnego sterownika wentylatorów od mk3.
Zaden ze schematów podłączeń nie startuje tej klimy,mnie sie już pomysły kończą ale znalazłem opis montażu climatronic na niemieckiej stronie(porada) i chyba Oni mieli podobny problem bo zmontowali to tak
I ja chyba też tak zrobie a jak nie ogarnę tego wolnego biegu wentylatora to pojade do klimiarza i może On to ogarnie i podłączy panel.
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Czegoś tu nie rozumiem - wentylator działa na wolnych obrotach (gdy naprawiłeś opornik) tak?
Gdy uruchomisz klimatyzację z przycisku, startuje kompresor i wentylator (lub przynajmniej czy dochodzi napięcie do tego przekaźnika)?
Gdy uruchomisz klimatyzację z przycisku, startuje kompresor i wentylator (lub przynajmniej czy dochodzi napięcie do tego przekaźnika)?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Dokładnie tak jak piszesz,gdy zrobie obejście takiego malutkiego termistora w opornicy to wentylator idzie tak na 60%,oczywiście przekaźnik zwarty ręcznie, jutro biorę opornicę do elektronicznego sklepu żeby mi taki termik dobrali,to go wymienię.radekrp90 pisze:Czegoś tu nie rozumiem - wentylator działa na wolnych obrotach (gdy naprawiłeś opornik) tak?
Gdy uruchomisz klimatyzację z przycisku, startuje kompresor i wentylator (lub przynajmniej czy dochodzi napięcie do tego przekaźnika)?
Podczas pracy klimy na przekaźniku wolnego biegu wentylatora nie ma napięcia na styku cewki +12V(masa jest),po sztucznym podaniu napiecia przekaźnik sie włącza i wentylator się kręci na te właśnie 60%.
Gdy uruchomie klime z przycisku to kręci się kompresor i podwyzszają się obroty ale wentylator załączy sie po około 5 minutach na 100% i po około 2 min sie wyłączy, i tak w kółko.
Jeśli uważasz że wentylator ma się kręcić cały czas to podam na przekaźnik wolnego biegu 12v z pinu 2 presostatu i powinien iść wtedy zawsze z klimą.
Ja do teraz byłem przekonany ze wentylator tylko co jakiś czas schładza klimatyzację lecz jak widać byłem w błędzie.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Wentylator ma chodzić non stop aby nie dopuścić do wzrostu ciśnienia powyżej 16bar. Jeśli to wzrośnie (o co latem nie trudno) uruchamia się drugi bieg aby zbić ciśnienie. Jeśli to nie nic nie da i ciśnienie wzrośnie do 32 bar, odłączany jest kompresor i pracuje tylko wentylator na pełnej prędkości.
Przy obecnej aurze (o ile się da uruchomić ze względu na niską temperaturę) wentylator nie powinien pracować na drugim biegu, tylko lekko owiewać skraplacz.
Przy obecnej aurze (o ile się da uruchomić ze względu na niską temperaturę) wentylator nie powinien pracować na drugim biegu, tylko lekko owiewać skraplacz.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
O jejku jak się cieszę, że znalazłem ten temat! W moim golfie jest taka właśnie klima! Diavia - Zjawa!
Może ktoś posłuży pomocą co w przypadku, że po naciśnięciu przycisk klimy trzeba czekać aż silnik się nagrzeje i zacznie studzić go wentylator chłodnicy. Od tego magicznego momentu, naciskając przycisk klimy załącza się sprzęgło kompresora i klima działa. Przed, przycisk klimy podnosi obroty silnika, włącza wentylator (co uniemożliwia osiągnięcie temp przez silnik 90 stopni i wyzwolenie wentylatora chłodnicy- studzenia silnika)
Zdjęcie puszki przekaźników, presostatu i opornicy jest identyczne u mnie
EDIT: Sprawdziłem, w presostacie:
Nie ma na 1 pinie +12V, gdzieś się podziało...(przycisk w kabinie naciśnięty) od tego zacznę naprawę.
Pin 3 i 4 włącza wentylator na max
Pin 3(+12V) i Pin 2 w włącza wentylator na wolnym biegu i podnosi obroty (przepustnica się uchyla)
Będę szukał po kablach od sprężarki aż do presostatu jutro się okaże po 4 latach może coś mądrego z tego.
Tego golfa 3 to coraz bardziej lubie
Może ktoś posłuży pomocą co w przypadku, że po naciśnięciu przycisk klimy trzeba czekać aż silnik się nagrzeje i zacznie studzić go wentylator chłodnicy. Od tego magicznego momentu, naciskając przycisk klimy załącza się sprzęgło kompresora i klima działa. Przed, przycisk klimy podnosi obroty silnika, włącza wentylator (co uniemożliwia osiągnięcie temp przez silnik 90 stopni i wyzwolenie wentylatora chłodnicy- studzenia silnika)
Zdjęcie puszki przekaźników, presostatu i opornicy jest identyczne u mnie
EDIT: Sprawdziłem, w presostacie:
Nie ma na 1 pinie +12V, gdzieś się podziało...(przycisk w kabinie naciśnięty) od tego zacznę naprawę.
Pin 3 i 4 włącza wentylator na max
Pin 3(+12V) i Pin 2 w włącza wentylator na wolnym biegu i podnosi obroty (przepustnica się uchyla)
Będę szukał po kablach od sprężarki aż do presostatu jutro się okaże po 4 latach może coś mądrego z tego.
Tego golfa 3 to coraz bardziej lubie
Re: Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Prawdopodobnie masz padnięty 1 z tych dwóch przekaźników.
Ja po 4 latach posiadania tej klimy zrobiłbym tak że na kompresor puściłbym 12v po przekaźniku.
1 plus byłby z przełączika a drugi z wentylatora który wg opisu odpala po naciśnięciu przycisku klimy.
Kiedy te dwie wartości zostaną spełnione klima sie włączy sie normalnie.
W przypadku braku czynnika w układzie presostat nie odpali wentylatora więc kompresor też nie ruszy.
Ta klimka jest bardzo prosta ale przekaźnik kompresora to dosyć spory wydatek.
Dosyć późno odwiedziłem skrzynke stąd obsówa.
Ja po 4 latach posiadania tej klimy zrobiłbym tak że na kompresor puściłbym 12v po przekaźniku.
1 plus byłby z przełączika a drugi z wentylatora który wg opisu odpala po naciśnięciu przycisku klimy.
Kiedy te dwie wartości zostaną spełnione klima sie włączy sie normalnie.
W przypadku braku czynnika w układzie presostat nie odpali wentylatora więc kompresor też nie ruszy.
Ta klimka jest bardzo prosta ale przekaźnik kompresora to dosyć spory wydatek.
Dosyć późno odwiedziłem skrzynke stąd obsówa.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości