Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Witam
Nie wiem czy nikt tego przede mną nie robił ale potrzebnych informacji znaleźć nie potrafię.
Do rzeczy, Golf 3 Cabrio 94r silnik ABS klima nieoryginalna Diavia(sprawna)
Zakupiłem kombajn Climatronica bez rurek,intalacji spod maski,chlodnic itd itp.
Instalacja konczy mi się 12 pinową kością z ok 3 cm przewodami (Chyba T12)+ kilka osobnych przewodów (brądzowy,biały z czerwonym paskiem,czerwony) oraz jeden bialy z siwym paskiem.
Do niej podpiąłem już czujnik temperatury zew,zasilanie,mase , zasilanie po kluczu (2 przewody) i w sumie wszystko ożyło.
I teraz chciałbym żeby wyłączając econ na panelu pozyskać jakikolwiek sygnał żeby podać go tylko na plus sterowania Diavi(czyli ten z przycisku manualnego)żeby klima sie załączyła.(masa czy plus jest mi to obojętne)
Domyślam się że panel nie poda tego impulsu bez sygnału z sensora ciśnienia klimy tak? Czy można to jakoś pominąć,zmostkować bo nie wiem czy czujnik ciśnienia diavi ma dobry sygnał dla climatronica.
Klapkę obiegu wewnętrznego w diavi mam elektryczną a nie podcisnieniową jak w ori ,odpiąłem ze sterownika podcisnień zółty z czarnym paskiem i mam na nim mase po nacisnięciu zamknięcia obiegu. Coś takiego chciałbym uzyskać też dla startu klimy.
Od razu powiem ze nie zależy mi na samej automatycznej klimie co na klimie z elektrycznie sterowanymi nawiewami.
Automatycznej klapki nawiewu(srodkowej) też nie będzie bo mam stary typ deski rozdzielczej,bedzie tylko czujnik temp. powietrza wew. i nasłonecznienia.
Prosze o jakąś pomoc,moze ktoś próbował takich eksperymentów.
Nie wiem czy nikt tego przede mną nie robił ale potrzebnych informacji znaleźć nie potrafię.
Do rzeczy, Golf 3 Cabrio 94r silnik ABS klima nieoryginalna Diavia(sprawna)
Zakupiłem kombajn Climatronica bez rurek,intalacji spod maski,chlodnic itd itp.
Instalacja konczy mi się 12 pinową kością z ok 3 cm przewodami (Chyba T12)+ kilka osobnych przewodów (brądzowy,biały z czerwonym paskiem,czerwony) oraz jeden bialy z siwym paskiem.
Do niej podpiąłem już czujnik temperatury zew,zasilanie,mase , zasilanie po kluczu (2 przewody) i w sumie wszystko ożyło.
I teraz chciałbym żeby wyłączając econ na panelu pozyskać jakikolwiek sygnał żeby podać go tylko na plus sterowania Diavi(czyli ten z przycisku manualnego)żeby klima sie załączyła.(masa czy plus jest mi to obojętne)
Domyślam się że panel nie poda tego impulsu bez sygnału z sensora ciśnienia klimy tak? Czy można to jakoś pominąć,zmostkować bo nie wiem czy czujnik ciśnienia diavi ma dobry sygnał dla climatronica.
Klapkę obiegu wewnętrznego w diavi mam elektryczną a nie podcisnieniową jak w ori ,odpiąłem ze sterownika podcisnień zółty z czarnym paskiem i mam na nim mase po nacisnięciu zamknięcia obiegu. Coś takiego chciałbym uzyskać też dla startu klimy.
Od razu powiem ze nie zależy mi na samej automatycznej klimie co na klimie z elektrycznie sterowanymi nawiewami.
Automatycznej klapki nawiewu(srodkowej) też nie będzie bo mam stary typ deski rozdzielczej,bedzie tylko czujnik temp. powietrza wew. i nasłonecznienia.
Prosze o jakąś pomoc,moze ktoś próbował takich eksperymentów.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Czyli uściślając, masz parownik z Diavii, wlot i filtr powietrza również, a część za nagrzewnicą z Climatronic?
Kompresor jest zapewne sterowany przekaźnikiem (był tam chyba Harisson, gdzie w oryginale Sanden) i zapewne jest też presostat.
Musisz podłączyć presostat Diavii pod panel klimatyzacji - tam jest tylko sygnał włączy/wyłącz więc będzie działać, podobnie przekaźnik kompresora i powinno działać. Można również przebudować kompletnie instalację na przekaźniku wentylatorów z Golfa Mk3 ale pytanie co tam masz już obecnie teraz.
Kompresor jest zapewne sterowany przekaźnikiem (był tam chyba Harisson, gdzie w oryginale Sanden) i zapewne jest też presostat.
Musisz podłączyć presostat Diavii pod panel klimatyzacji - tam jest tylko sygnał włączy/wyłącz więc będzie działać, podobnie przekaźnik kompresora i powinno działać. Można również przebudować kompletnie instalację na przekaźniku wentylatorów z Golfa Mk3 ale pytanie co tam masz już obecnie teraz.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Dzieki za zainteresowanie
Dokładnie tak,część z nagrzewnicą od climatronica a tunel nadmuchu z parownikiem i wentylatorem został z Diavi.
Sterownik wentylatorów jest też od diavia(właściwie to sa 2 przekaźniki i bezpiecznik) ale wszystko działa.
Presostat (jeszcze sprawdze jak wróce) jest na 3 piny i nijak nie moge tego przyrównać do opisów przy oryginalnych klimach.
Idealnie byłoby gdybym pozyskał z kostki T12a impuls 12v bo wpiołbym go do przewodu manualnego włacznika klimy. I tu mam problem bo niewiem na który pin w tej kości podac sygnał od presostatu ( lub najlepiej zmostkowac go juz w kostce nawet + po zapłonie) i który pin lub przewód z wiązki daje załączenia kompresora.
Najkrocej pisząc to wystarczy mi zeby panel podał mi 12V bo on bedzie załaczać pseudo sterownik Diavii a ta sama wlaczy sie jako manualna klima ,normalnie podbije obroty i bedzie załaczac wentylator chłodnicy kiedy trzeba,bez ingerencji panela który ma tylko sterowac klapkami i szybkością nawiewu. Czyli Econ- bez klimy ,pusto- na klimie. Czy tak da się to zrobić?\
Dokładnie tak,część z nagrzewnicą od climatronica a tunel nadmuchu z parownikiem i wentylatorem został z Diavi.
Sterownik wentylatorów jest też od diavia(właściwie to sa 2 przekaźniki i bezpiecznik) ale wszystko działa.
Presostat (jeszcze sprawdze jak wróce) jest na 3 piny i nijak nie moge tego przyrównać do opisów przy oryginalnych klimach.
Idealnie byłoby gdybym pozyskał z kostki T12a impuls 12v bo wpiołbym go do przewodu manualnego włacznika klimy. I tu mam problem bo niewiem na który pin w tej kości podac sygnał od presostatu ( lub najlepiej zmostkowac go juz w kostce nawet + po zapłonie) i który pin lub przewód z wiązki daje załączenia kompresora.
Najkrocej pisząc to wystarczy mi zeby panel podał mi 12V bo on bedzie załaczać pseudo sterownik Diavii a ta sama wlaczy sie jako manualna klima ,normalnie podbije obroty i bedzie załaczac wentylator chłodnicy kiedy trzeba,bez ingerencji panela który ma tylko sterowac klapkami i szybkością nawiewu. Czyli Econ- bez klimy ,pusto- na klimie. Czy tak da się to zrobić?\
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Presostat ma zwykle standardowo dwa obwody - przełącznik niskiego ciśnienia (zwarty powyżej 2 bar, ale nie więcej jak 32 bar) i przełącznik wysokiego ciśnienia (zwarty powyżej 16 bar).
Sprawdź gdzie masz teraz na tym czujniku "przejście" - to będzie obwód niskiego ciśnienia, i go podłączasz pod panel Climatronic. Będzie podłączony oryginalnie pod przekaźnik wentylatora (1-szy bieg) oraz przekaźnik kompresora.
Drugi pin to będzie obwód wysokiego ciśnienia, podłączony pod przekaźnik wentylatora (uruchamia 2-gi bieg wentylatora klimatyzacji).
Musisz sobie to sprawdzić miernikiem i wybadać co jest masą, a co konkretnym sygnałem. Ewentualnie zrób zdjęcia newralgicznych elementów, tak aby było widać numery części (jeśli są) to się coś znajdzie.
Sprawdź gdzie masz teraz na tym czujniku "przejście" - to będzie obwód niskiego ciśnienia, i go podłączasz pod panel Climatronic. Będzie podłączony oryginalnie pod przekaźnik wentylatora (1-szy bieg) oraz przekaźnik kompresora.
Drugi pin to będzie obwód wysokiego ciśnienia, podłączony pod przekaźnik wentylatora (uruchamia 2-gi bieg wentylatora klimatyzacji).
Musisz sobie to sprawdzić miernikiem i wybadać co jest masą, a co konkretnym sygnałem. Ewentualnie zrób zdjęcia newralgicznych elementów, tak aby było widać numery części (jeśli są) to się coś znajdzie.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Pare fotek, tak raczej zeby zobaczyć coś innego niż oryginał
Presostat jednak na 4 piny. Mostkując piny:
3 i 4 pracuje wentylator (ma tylko 1 bieg chyba pełny,do obudowy wentylatora jest dołożona jakaś opornica.
3 i 2 podwyzsza obroty i załącza kompresor klimy
3 i 1 brak oznak zeby coś sie działo.
Wentylator nawet przy wyłączonej klimie pracuje od razu na max kiedy płyn dojdzie do 95 st.
Wniosek jest taki ze Diavia przerabia to pod swoje potrzeby.
Tak wygląda niby sterownik
Wentylator
Presostat
I Załącznik klimy
Chyba temat utknie na tym że klima będzie sie załączać z manuala a nawiewy będą z panela bo jakoś nie widze tego zbyt kolorowo.
Jedno jest w tej klimie fajne , jest tak prosta że mało co może sie zepsuć.
Presostat jednak na 4 piny. Mostkując piny:
3 i 4 pracuje wentylator (ma tylko 1 bieg chyba pełny,do obudowy wentylatora jest dołożona jakaś opornica.
3 i 2 podwyzsza obroty i załącza kompresor klimy
3 i 1 brak oznak zeby coś sie działo.
Wentylator nawet przy wyłączonej klimie pracuje od razu na max kiedy płyn dojdzie do 95 st.
Wniosek jest taki ze Diavia przerabia to pod swoje potrzeby.
Tak wygląda niby sterownik
Wentylator
Presostat
I Załącznik klimy
Chyba temat utknie na tym że klima będzie sie załączać z manuala a nawiewy będą z panela bo jakoś nie widze tego zbyt kolorowo.
Jedno jest w tej klimie fajne , jest tak prosta że mało co może sie zepsuć.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Dlaczego ma to utknąć, bo nie rozumiem?
Mam tylko jedną wątpliwość - z kompresorem nie uruchamia się żaden wentylator? Jeśli nie prawdopodobnie uszkodzona jest opornica. Dodatkowo sprawdź co dzieje się na zwarciu pinów 1-2.
Według mnie:
Piny 1-2: uruchamianie kompresora i 1-go biegu wentylatora (przez opornicę),
Piny 3-4: uruchamianie 2-go biegu wentylatora (bezpośrednio).
Musisz jeszcze sprawdzić czy presostat steruję masą (czyli czy na wtyczce masz tylko masę czy tylko 12V). Jeśli jest tam 12V, to sprawa jest ułatwiona, bo układ z Golfa 3 z Climatronic, podaje na presostat 12V, a ten przekazuje to dalej do przekaźników.
Zakładam również, że masz wszystkie czujniki do Climatronic i całe wiązki.
Do panela musisz mieć podpięte (połączenia dla wersji ECON, jeśli masz OFF podam później):
- czujnik G17 - temperatura zewnętrzna:
Oryginalnym czujnikiem ze zderzaka, taki sam jak dla MFA. Można użyć termistora NTC 2.7k -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p7085259" onclick="window.open(this.href);return false;
T28b/22 i T28/28 (masa czujników)
- presostat:
Teraz tak, sprawdź co masz u siebie na poszczególnych pinach.
Opcje są dwie:
a)
1: masa
2: wyjście do przekaźnika kompresora i wentylatora (1-bieg)
3: masa
3: wyjście do przekaźnika wentylatora (2-bieg)
b)
1: +12V
2: wyjście do przekaźnika kompresora i wentylatora (1-bieg)
3: +12V
3: wyjście do przekaźnika wentylatora (2-bieg)
Jeśli masz układ a) to będzie konieczne przepięcie przewodów w gniazdach przekaźników.
Jeśli masz układ b):
- z wtyczki Climatronic T28/9 prowadzisz przewód do pinu 1 presostatu (oryginalny odcinasz),
- z wtyczki Climatronic T28/19 prowadzisz przewód do pinu 2 presostatu (dolutować - to sygnał dla panela, że jest ciśnienie w układzie),
- z wtyczki Climatronic T28/18 prowadzisz przewód do pinu 3 presostatu (dolutować)
- z wtyczki Climatronic T28/5 prowadzisz przewód do pinu 4 presostatu (dolutować - sygnał o przekroczeniu 15 bar)
Mam tylko jedną wątpliwość - z kompresorem nie uruchamia się żaden wentylator? Jeśli nie prawdopodobnie uszkodzona jest opornica. Dodatkowo sprawdź co dzieje się na zwarciu pinów 1-2.
Według mnie:
Piny 1-2: uruchamianie kompresora i 1-go biegu wentylatora (przez opornicę),
Piny 3-4: uruchamianie 2-go biegu wentylatora (bezpośrednio).
Musisz jeszcze sprawdzić czy presostat steruję masą (czyli czy na wtyczce masz tylko masę czy tylko 12V). Jeśli jest tam 12V, to sprawa jest ułatwiona, bo układ z Golfa 3 z Climatronic, podaje na presostat 12V, a ten przekazuje to dalej do przekaźników.
Zakładam również, że masz wszystkie czujniki do Climatronic i całe wiązki.
Do panela musisz mieć podpięte (połączenia dla wersji ECON, jeśli masz OFF podam później):
- czujnik G17 - temperatura zewnętrzna:
Oryginalnym czujnikiem ze zderzaka, taki sam jak dla MFA. Można użyć termistora NTC 2.7k -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p7085259" onclick="window.open(this.href);return false;
T28b/22 i T28/28 (masa czujników)
- presostat:
Teraz tak, sprawdź co masz u siebie na poszczególnych pinach.
Opcje są dwie:
a)
1: masa
2: wyjście do przekaźnika kompresora i wentylatora (1-bieg)
3: masa
3: wyjście do przekaźnika wentylatora (2-bieg)
b)
1: +12V
2: wyjście do przekaźnika kompresora i wentylatora (1-bieg)
3: +12V
3: wyjście do przekaźnika wentylatora (2-bieg)
Jeśli masz układ a) to będzie konieczne przepięcie przewodów w gniazdach przekaźników.
Jeśli masz układ b):
- z wtyczki Climatronic T28/9 prowadzisz przewód do pinu 1 presostatu (oryginalny odcinasz),
- z wtyczki Climatronic T28/19 prowadzisz przewód do pinu 2 presostatu (dolutować - to sygnał dla panela, że jest ciśnienie w układzie),
- z wtyczki Climatronic T28/18 prowadzisz przewód do pinu 3 presostatu (dolutować)
- z wtyczki Climatronic T28/5 prowadzisz przewód do pinu 4 presostatu (dolutować - sygnał o przekroczeniu 15 bar)
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Teraz wróciłem z garażu i wygląda to tak. Albo w tej instalacji jest coś walnięte albo ma być tak jak jest. W presostacie Pin 1-2 brak jakichkolwiek oznak,3-4 wentylator pełny bieg. Mało tego nie umie się nigdzie doszukać gdzie dalej idzie przewód z pinu1 wtyku presostatu(żółty) tak jakby był gdzieś ucięty w wiązce.
Na pinie nr 3 we wtyczce presostatu jest + po zapłonie. Kiedy zmostkuje Pin 3 z Pinem 2 i z pinem 4 to idzie wiatrak i kompresor i krokowy dźwiga przepustnice.
Po odpaleniu silnika i załączeniu klimy , włącza sie kompresor i pracuje i po około 4 min załącza się wentylator i tak w kółko. W garażu ok 7 st ale nie znalazłem żeby gdzieś ta instalacja miała termometr temp. zew.
Climatronic mam jak na foto. Instalacja konczy mi sie wtykiem T12a,podłaczony jest sensor temperatury zew. Powyżej czujnik nasłonecznienia i wentylatorek temp.wew.
Odłączona ori klapa obiegu zamkniętego i silniczek klapki na wlocie powietrza wentylatora a także kratki z potencjometrem. Tych elementów nie będzie.
Na pinie nr 3 we wtyczce presostatu jest + po zapłonie. Kiedy zmostkuje Pin 3 z Pinem 2 i z pinem 4 to idzie wiatrak i kompresor i krokowy dźwiga przepustnice.
Po odpaleniu silnika i załączeniu klimy , włącza sie kompresor i pracuje i po około 4 min załącza się wentylator i tak w kółko. W garażu ok 7 st ale nie znalazłem żeby gdzieś ta instalacja miała termometr temp. zew.
Climatronic mam jak na foto. Instalacja konczy mi sie wtykiem T12a,podłaczony jest sensor temperatury zew. Powyżej czujnik nasłonecznienia i wentylatorek temp.wew.
Odłączona ori klapa obiegu zamkniętego i silniczek klapki na wlocie powietrza wentylatora a także kratki z potencjometrem. Tych elementów nie będzie.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Dziwne z tym pinem 1. Wentylator, jego rezystor lub przekaźnik na 99% uszkodzony - wentylator musi chodzić non stop po uruchomieniu kompresora, to musisz poprawić pomimo montażu Climatronic'a.
Sama Diavia ma zapewne jakiś przełącznik termiczny, nie wydaje mi się aby był tylko presostat.
Na zdjęciach widać, że masz nowszą wersję z "ECON" więc powinno działać po podpięciu jak opisałem wcześniej z pewną różnicą - musiał byś podłączyć pin T28/9 Climatronic'a do pinu 3 presostatu (oryginalny przewód do pinu 3 odcinasz) ale to nie jest poprawne podłączenie i nie wiem jak zareaguje panel na brak napięcia na T28/18. Może wystarczy podpiąć tam plus po stacyjce, a może nawet bez tego nie będzie błędu.
Ja bym sprawdził czy w samym presostacie masz przejście pomiędzy pinami 1 i 2 bez uruchamiania klimatyzacji (czyli multimetrem lub żarówka i jakaś bateria). Jeśli tak, to moja teoria co do pinologi tego przełącznika jest poprawna i powinieneś to podłączyć tak jak opisałem to wcześniej czyli T28/9 do 1-ki w presostacie, a T28/18 do 3-ki.
Jeszcze co do wtyczki T12a, o której piszesz to piny jakie Cię w niej interesują to:
T12a/1: T28b/9 - F129/2 ------ tu podpinasz pin 1 presostatu lub jeśli nie działa połączenie pin 1 i 2, to do pinu 3-go
T12a/5: T28b/18 - F129/4 i +12V ----- do pinu 3-go, lub jeśli sytuacja jak wyżej samo +12V,
T12a/7: T28b/19 i F129/1 - presostat pin 2
T12a/8: T28b/5 i F129/3 - presostat pin 4
T12a/9: T28b/22 - czujnik temp. zewnętrznej G17/1
T12a/11: [20] - czujnik temp. zewnętrznej G17/2
Jak coś zbyt zawile opisałem - pytaj.
EDIT:
Poprawione błędy w numerach pinów.
Sama Diavia ma zapewne jakiś przełącznik termiczny, nie wydaje mi się aby był tylko presostat.
Na zdjęciach widać, że masz nowszą wersję z "ECON" więc powinno działać po podpięciu jak opisałem wcześniej z pewną różnicą - musiał byś podłączyć pin T28/9 Climatronic'a do pinu 3 presostatu (oryginalny przewód do pinu 3 odcinasz) ale to nie jest poprawne podłączenie i nie wiem jak zareaguje panel na brak napięcia na T28/18. Może wystarczy podpiąć tam plus po stacyjce, a może nawet bez tego nie będzie błędu.
Ja bym sprawdził czy w samym presostacie masz przejście pomiędzy pinami 1 i 2 bez uruchamiania klimatyzacji (czyli multimetrem lub żarówka i jakaś bateria). Jeśli tak, to moja teoria co do pinologi tego przełącznika jest poprawna i powinieneś to podłączyć tak jak opisałem to wcześniej czyli T28/9 do 1-ki w presostacie, a T28/18 do 3-ki.
Jeszcze co do wtyczki T12a, o której piszesz to piny jakie Cię w niej interesują to:
T12a/1: T28b/9 - F129/2 ------ tu podpinasz pin 1 presostatu lub jeśli nie działa połączenie pin 1 i 2, to do pinu 3-go
T12a/5: T28b/18 - F129/4 i +12V ----- do pinu 3-go, lub jeśli sytuacja jak wyżej samo +12V,
T12a/7: T28b/19 i F129/1 - presostat pin 2
T12a/8: T28b/5 i F129/3 - presostat pin 4
T12a/9: T28b/22 - czujnik temp. zewnętrznej G17/1
T12a/11: [20] - czujnik temp. zewnętrznej G17/2
Jak coś zbyt zawile opisałem - pytaj.
EDIT:
Poprawione błędy w numerach pinów.
Ostatnio zmieniony śr sty 17, 2018 10:24 przez radekrp90, łącznie zmieniany 1 raz.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
A mnie zastanawia jedno, bo tak wywalasz tyle rzeczy z climatronica a ciekawi mnie jak chcesz się pozbyć błędów z powodu braku tych elementów.
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Ale bez tych elementów też będzie działał. Będą błędy ale będzie regulował temperaturę trzeba tylko pamiętać o niezbędnych czujnikach do pracy kompresora - G17 (temp. zewnętrzna), F129 (presostat) i to chyba tyle. Temperatura silnika jest do pociągnięcia z wiązki podobnie jak prędkość (ale to wpływa tylko na klapę przepływu, która i tak będzie odłączona).
Musi być jednak podłączony oryginalny wentylator z oryginalnym sterownikiem, bo inaczej regulacja nie zadziała.
Musi być jednak podłączony oryginalny wentylator z oryginalnym sterownikiem, bo inaczej regulacja nie zadziała.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Jak nie będzie ci przeszkadzać że panel miga ci przez 20s za każdym odpaleniem to spoko, ja też walczyłem z błędem i strasznie denerwujące to jest
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Jeździłem przez jakiś czas T4-ką z migającym panelem (błąd czujnika w jakimś nawiewie) i uwierz mi, po jakimś czasie to ostatnia rzecz na jaką zwracasz uwagę
Zresztą, zawsze można podłączyć wszystkie elementy elektrycznie i odłożyć je gdzieś na bok - błędu nie będzie, tylko będą sobie gdzieś tam w tle pracować.
Zresztą, zawsze można podłączyć wszystkie elementy elektrycznie i odłożyć je gdzieś na bok - błędu nie będzie, tylko będą sobie gdzieś tam w tle pracować.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Więc tak,wrzuciłem wsio do auta i nic. Podłączony wg pierwszej Twojej porady i drugiej i nic,znaczy się klima nie startuje.
Nawiewy chodzą elegancko,klapa podciśnienia na szybe działa. Klape obiegu zamkniętego też podłączyłem do tunelu diavi i przekaznikiem z masy na plus przeszedłem i też sie zamyka i otwiera.
Wentylator nadmuchu został od wersji bez klimy i też hula elegansio oczywiscie z opornicą od climatronica tylko dziure w tunelu trzeba wyciąć bo w diavi jest wykorzystana opornica z wersji bez klimy.
Panel miga około 5 sek,wiec do wytrzymania ale jak go pod obd podepne to może coś jeszcze pokasuje bo napewno na stoliku błędów nałapał.
No i kilka tematow
Czy dobrze rozumuje ,ta klima powinna się załączyć tylko i wyłącznie po podaniu 12 v na pin 1 lub w drodze wyjątku pin 3 presostatu tak?? No bo pin 3 jest po zapłonie wiec ten prąd idzie do panela ale po wyłączeniu ECON powinno wyjść 12V na Pin 9/T28b(1/T12a) a nie wychodzi i myślę czy panel nie jest poprostu zepsuty a ja się męcze,ale jak poskładam to może vag mi coś pokaze. W manualu było tak ze w presostacie pin 3 po zapłonie a pin 1 po załączeniu wentylatora nawiewu,namierzyłem to dopiero wczoraj przy przerabianiu kablowni,wiec co jeszcze załączał przycisk że ona startowała? Aktualnie jest tak ze pin 1 i 3 presostatu mają plus po zapłonie a klime załączam z przycisku.
I ostatna sprawa to brak roznicy pomiędzy jedną i dwiema kreskami prędkości nawiewu na panelu,i na 1 i na 2 chodzi tak samo. Było tak juz na ori wentylatorze.
Co to może być,opornica czy panel?
Alem sie rozpisał,ale moze kiedyś ktoś o wykorzysta
EDIT:
Radku u mnie po sprawdzeniu wiązki miernikiem do Pinu 5/T12a sie zgadza z Twoim 8 postem ale na pinie 7/T12a mam 19/T28b a na 8/T12a mam 5/T28b czyli odwrotnie niż opis w tym poście i troche sie pogubiłem teraz bo w opisach wersji podłączenia A i B (post 6) też się to nie pokrywa z opisem z posta 8 i z mojom wiązką(ale to tylko 2 przewody w T12a odwrotnie).
Nawiewy chodzą elegancko,klapa podciśnienia na szybe działa. Klape obiegu zamkniętego też podłączyłem do tunelu diavi i przekaznikiem z masy na plus przeszedłem i też sie zamyka i otwiera.
Wentylator nadmuchu został od wersji bez klimy i też hula elegansio oczywiscie z opornicą od climatronica tylko dziure w tunelu trzeba wyciąć bo w diavi jest wykorzystana opornica z wersji bez klimy.
Panel miga około 5 sek,wiec do wytrzymania ale jak go pod obd podepne to może coś jeszcze pokasuje bo napewno na stoliku błędów nałapał.
No i kilka tematow
Czy dobrze rozumuje ,ta klima powinna się załączyć tylko i wyłącznie po podaniu 12 v na pin 1 lub w drodze wyjątku pin 3 presostatu tak?? No bo pin 3 jest po zapłonie wiec ten prąd idzie do panela ale po wyłączeniu ECON powinno wyjść 12V na Pin 9/T28b(1/T12a) a nie wychodzi i myślę czy panel nie jest poprostu zepsuty a ja się męcze,ale jak poskładam to może vag mi coś pokaze. W manualu było tak ze w presostacie pin 3 po zapłonie a pin 1 po załączeniu wentylatora nawiewu,namierzyłem to dopiero wczoraj przy przerabianiu kablowni,wiec co jeszcze załączał przycisk że ona startowała? Aktualnie jest tak ze pin 1 i 3 presostatu mają plus po zapłonie a klime załączam z przycisku.
I ostatna sprawa to brak roznicy pomiędzy jedną i dwiema kreskami prędkości nawiewu na panelu,i na 1 i na 2 chodzi tak samo. Było tak juz na ori wentylatorze.
Co to może być,opornica czy panel?
Alem sie rozpisał,ale moze kiedyś ktoś o wykorzysta
EDIT:
Radku u mnie po sprawdzeniu wiązki miernikiem do Pinu 5/T12a sie zgadza z Twoim 8 postem ale na pinie 7/T12a mam 19/T28b a na 8/T12a mam 5/T28b czyli odwrotnie niż opis w tym poście i troche sie pogubiłem teraz bo w opisach wersji podłączenia A i B (post 6) też się to nie pokrywa z opisem z posta 8 i z mojom wiązką(ale to tylko 2 przewody w T12a odwrotnie).
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
Klima Diavia --> Ori Climatronic - pare pytań
Pierwsza rzecz - nadal nie sprawdziłeś czy masz przejście w presostacie na pinach 1-2 oraz czy piny 1-3 są połączone. Bez tego trudno zaproponować ostateczny układ.
Co do pinów - faktycznie mój błąd:
T28b/5 (T12a/8) - pin 2 presostatu - sygnał uruchomienia, odcinasz przewód od przycisku Diavii,
T28b/9 (T12a/1)- pin 1 presostatu - sygnał zwrotny presostatu "jest czynnik" i przejście do przekaźnika kompresora/wentylatora (zostaje z Diavii + przewód do Climatronic).
T28b/18 (T12a/5) - pin 3 presostatu i +12V z klemy X (może być stale) - zasilanie obwodu wentylatora, bieg II - gdy ciśnienie jest pow. 16 bar,
T28b/19 (T12a/7) - pin 4 presostatu - sygnał zwrotny, że ciśnienie pow. 16 bar (zostaje z Diavii + przewód do Climatronic).
Według mnie, jeśli presostat jest klasyczny i ma dwa oddzielne przełączniki to powinno to działać.
Co do pinów - faktycznie mój błąd:
T28b/5 (T12a/8) - pin 2 presostatu - sygnał uruchomienia, odcinasz przewód od przycisku Diavii,
T28b/9 (T12a/1)- pin 1 presostatu - sygnał zwrotny presostatu "jest czynnik" i przejście do przekaźnika kompresora/wentylatora (zostaje z Diavii + przewód do Climatronic).
T28b/18 (T12a/5) - pin 3 presostatu i +12V z klemy X (może być stale) - zasilanie obwodu wentylatora, bieg II - gdy ciśnienie jest pow. 16 bar,
T28b/19 (T12a/7) - pin 4 presostatu - sygnał zwrotny, że ciśnienie pow. 16 bar (zostaje z Diavii + przewód do Climatronic).
Według mnie, jeśli presostat jest klasyczny i ma dwa oddzielne przełączniki to powinno to działać.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości