Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Poope
 - Ma gadane

 - Posty: 226
 - Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
 - Silnik: AQY
 
Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
Witam,
W większości specyfikacji do silnika benzynowego 2.0 l wymagane są alternatory 70 - max.90A. W moim zapewne jest 90A (klimatronic) - ale co innego mnie nurtuje, mianowicie w jednym takim silniku, o oznaczeniu kodowym AZG (na USA), wymagany jest alternator 120A.
Czy macie jakieś pojęcie dlaczego? Może skrzynia automatyczna tego wymaga, czy co? A może jakiś amerykański "wynalazek" stosowany tylko na tamtym terenie wymaga dodatkowego prądu?
			
									
									W większości specyfikacji do silnika benzynowego 2.0 l wymagane są alternatory 70 - max.90A. W moim zapewne jest 90A (klimatronic) - ale co innego mnie nurtuje, mianowicie w jednym takim silniku, o oznaczeniu kodowym AZG (na USA), wymagany jest alternator 120A.
Czy macie jakieś pojęcie dlaczego? Może skrzynia automatyczna tego wymaga, czy co? A może jakiś amerykański "wynalazek" stosowany tylko na tamtym terenie wymaga dodatkowego prądu?
Pozdro, Poope
						Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
u mnie w 2.0 azj z 2003r. jest 90A. 120A widziałem ale w 1.9tdi.
			
									
									- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
nie norma, wszystko zależy od wyposażenia...w aucie będzie praktycznie wszystko a nie będzie fabrycznego dogrzewacza i już altek może być 90APoope pisze:W dislach 120A to norma
- 
				Maszan
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 818
 - Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
 - Lokalizacja: Skawina, malopolska
 
Re: Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
Potwierdzam.A jak padla seria wlozylem 120AQto pisze:nie norma, wszystko zależy od wyposażenia...w aucie będzie praktycznie wszystko a nie będzie fabrycznego dogrzewacza i już altek może być 90APoope pisze:W dislach 120A to norma
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
						VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- Poope
 - Ma gadane

 - Posty: 226
 - Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
 - Silnik: AQY
 
Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
Mówiąc norma 120A miałem na myśli relatywnie - porównując równe moce benz/diesel 115KM - większe akumulatory dla diesli co pociąga za sobą też relatywnie większe alternatory.
Zresztą to jest oczywiste - świece żarowe, i w ogóle rozruch i sposób działania silnika.
			
													Zresztą to jest oczywiste - świece żarowe, i w ogóle rozruch i sposób działania silnika.
					Ostatnio zmieniony pn sty 08, 2018 23:11 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Pozdro, Poope
						Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
Tak od wyposażenia. Grzanie szyby tylnej z lusterkami pobiera 25 A siedzenia to potrafią po 10-12 A podgrzewacz na 3 świeczkach żarowych to około 15-20 każda świeczka zależnie od okolicznosci co daje okolo 60 A. Do tego przez pierwsze 2.5 minuty w TDI świeczki żarowe silnika też po 10-15 A każdą to też 50A. Nadmuch kabiny potrafi i że 12A ciągnąć na pełnych obrotach. Nie liczę oswietlenia itd. 
Arek jak altek można i zapodac większy. Ja w swoim Sharanie zapodalem 180A. W touranie mam teraz 220A. W Amerykanach pewnie dają większe bo i wyposażenie jest topowe.
			
									
									Arek jak altek można i zapodac większy. Ja w swoim Sharanie zapodalem 180A. W touranie mam teraz 220A. W Amerykanach pewnie dają większe bo i wyposażenie jest topowe.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
						- Poope
 - Ma gadane

 - Posty: 226
 - Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
 - Silnik: AQY
 
Re: Dlaczego do silnika benz 2.0l potrzebny alternator 120A?
Też o tym trochę myślę bo mam ostatnio małe przebiegi a po 2 tyg. stania wyładowało mi do końca (wiadomo komputer, alarm, odcięcie zapłonu też w standbaju, radio), na razie na parkowanie odciąłem klemę fajnym zakręcanym heblem, jak nie pomoże to być może zamienię altka na 120A?wesol pisze:Ja w swoim Sharanie zapodalem 180A. W touranie mam teraz 220A.
Pozdro, Poope
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
