Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Mam problem ze Skoda Superb 1.9 TDI AWX po dłuższej trasie zaczeło telepac silnikiem na biegu jałowym.
-Samochód pali od strzała
-Ma normalne spalanie
-Nie pobiera oleju ani płynu
-Przyspiesza płynnie w pełnym zakrsie obrotów
-Nie kopci podczas przyspieszania
Jednak jak się zagrzeje (temp robocza 90 stopni) i postoi chwilę na biegu jałowym zaczyna rzucać silnikiem.
Logi statyczne po nocy na zimnnym:
grupy 000,001,004 http://log.malonetuning.com/chart/98609
grupa 007 http://log.malonetuning.com/chart/98610
grupy 013,018,023 http://log.malonetuning.com/chart/98611
Logi statyczne na ciepłym:
grupy 000,001,004 http://log.malonetuning.com/chart/98612
grupy 003,007,004 http://log.malonetuning.com/chart/98613
grupy 013,018,023 http://log.malonetuning.com/chart/98614
Grupa 011 BS http://log.malonetuning.com/chart/98615
Logi dynamiczne:
grupy 000,001,004 http://log.malonetuning.com/chart/98616
grupy 003,008,010 http://log.malonetuning.com/chart/98617
grupy 003,008,011 http://log.malonetuning.com/chart/98618
-Samochód pali od strzała
-Ma normalne spalanie
-Nie pobiera oleju ani płynu
-Przyspiesza płynnie w pełnym zakrsie obrotów
-Nie kopci podczas przyspieszania
Jednak jak się zagrzeje (temp robocza 90 stopni) i postoi chwilę na biegu jałowym zaczyna rzucać silnikiem.
Logi statyczne po nocy na zimnnym:
grupy 000,001,004 http://log.malonetuning.com/chart/98609
grupa 007 http://log.malonetuning.com/chart/98610
grupy 013,018,023 http://log.malonetuning.com/chart/98611
Logi statyczne na ciepłym:
grupy 000,001,004 http://log.malonetuning.com/chart/98612
grupy 003,007,004 http://log.malonetuning.com/chart/98613
grupy 013,018,023 http://log.malonetuning.com/chart/98614
Grupa 011 BS http://log.malonetuning.com/chart/98615
Logi dynamiczne:
grupy 000,001,004 http://log.malonetuning.com/chart/98616
grupy 003,008,010 http://log.malonetuning.com/chart/98617
grupy 003,008,011 http://log.malonetuning.com/chart/98618
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Albo zużyte poduchy silnika albo może dwumasa zaczyna się kończyć.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Jak sprawdzić czy to poduchy silnika? Dwumasa może się objawiać tylko na biegu jałowym? Bo żadnych innych objawów dwumasy nie mam
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Raczej tak, nie wiem co by się tam musiało wydarzyć żeby były gorsze objawy.owieczka pisze:Dwumasa może się objawiać tylko na biegu jałowym?
Obstawiam raczej poduchy silnika bo po pierwsze zazwyczaj gdy dwumas pada to zazwyczaj telepie całą budą gdy poduchy silnika są sztywne a po drugieowieczka pisze:Jak sprawdzić czy to poduchy silnika?
żeby był jedynie objaw telepania silnikiem przy padniętej dwumasie to wskazywałoby na to, że oprócz tego masz uwalone poduchy. Raczej mało prawdopodobne
by te dwie usterki objawiły się w jednym czasie, no chyba że z uwaloną dwumasą jezdziłbyś długi czas ale wtedy zgłosiłbyś na forum najpierw, że Ci telepie
całą budą. Dlatego obstawiam poduchy, które najprościej sprawdzić podnosząc maskę do góry i próbujesz kołysać silnikiem oczywiście wygaszonym. Jeżeli
bez większych problemów możesz bujać silnikiem to jesteś prawie pewny, ze to właśnie to. Po za tym rzuć okiem na poduchy i zobacz czy nie widać tam
czegoś niepokojącego.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Zauważyłem jeszcze telepanie silnikiem przy wchodzeniu na obroty i schodzeniu z obrotów w Basic Settings grupa 011 buja silnikiem gdy ten osiąga ok 1200 obr i przy schodzeniu z ok 1400 obr w dół też czuć jak rzuca. Poduchy są jeszcze oryginalne mają nalatane 295 tys km (samochód mamy od nowości więc nic nie kręcone)
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
To w sumie byłby normalny objaw gdybyś miał uwalone poduszki silnika.owieczka pisze:Zauważyłem jeszcze telepanie silnikiem przy wchodzeniu na obroty i schodzeniu z obrotów w Basic Settings grupa 011 buja silnikiem gdy ten osiąga ok 1200 obr i przy schodzeniu z ok 1400 obr w dół też czuć jak rzuca.
Tym bardziej bym się nie dziwił gdyby to właśnie była wina poduszek a przynajmniej jednej z nich.owieczka pisze: Poduchy są jeszcze oryginalne mają nalatane 295 tys km (samochód mamy od nowości więc nic nie kręcone)
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
A powiedz mi korekcje na 3 cylindrze są ok? Bo tam na ciepłym silniku mam cały czas 2.99 chyba że jadę to spada na ok 2 ale jak tylko jestem na postoju to zaraz 2.99 i wtedy też zaczyna telepać.
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Faktycznie coś tam się dzieje na 3 cylindrze, nie przestudiowałem wcześniej twoich logów i nie zwróciłem na to uwagi. Czyli dwumas odpada bo
to nie on, poduchy pewnie też nie ale jeżeli nie zajmiesz się tym problemem to i poduchy wyzioną ducha. Nie wiem co Ci teraz powiedzieć bo to
może być grubsza robota. Nikt na odległość nie powie Ci co to może być bo nikt nie jest jasnowidzem. Może być to związane z wtryskiem a może
być i tak, ze trzeba będzie głowicę zrzucić żeby się dowiedzieć o co chodzi.
to nie on, poduchy pewnie też nie ale jeżeli nie zajmiesz się tym problemem to i poduchy wyzioną ducha. Nie wiem co Ci teraz powiedzieć bo to
może być grubsza robota. Nikt na odległość nie powie Ci co to może być bo nikt nie jest jasnowidzem. Może być to związane z wtryskiem a może
być i tak, ze trzeba będzie głowicę zrzucić żeby się dowiedzieć o co chodzi.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Właśnie trochę mnie ta pompka niepokoi. Chociaż na zimnym ma dobre korekcje. Czyściłem je liqui moly w lato bo wtedy trochę wysoko pokazywał 4 cylinder. Po tym czyszczeniu wszystko wróciło do normy. Teraz auto pali od strzała po nocy nie puszcza dymu. Spalanie takie jak zawsze. Co ciekawe w aucie był ustawiony kąt synchronizacji wałka rozrządu na +1.7 i wtedy jakby było mniej tego telepania. Teraz ustawiłem na 0.0 w porywach do +0.6 auto jest bardziej dynamiczne. Najlepiej zbierało się jak było ustawione -0.6 w porywach do 0.0 ale wtedy już bardzo mocno rzucało silnikiem na biegu jałowym. Już się zastanawiałem czy nie zwiększyć obrotów na biegu jałowym do 900 ponieważ wystarczy minimalnie dodać gazu i już nie rzuca silnikiem. Oryginalnie było ustawione trochę ponad 800 ale to była tragedia
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
U mnie mam podobny problem, tylko że silnik na pompie. Zimny chodzi równo, złapie 90 stopni i korekcje nie dochodzą do 0.2 nawet, postoi chwilę na wolnych obrotach i korekcje na 2 i 3 cyl się pogarszają aż zaczyna lekko bujać kiedy osiągną -0.7 i +1 na 2 i 3 cyl. Podczas jazdy znów idą w kierunku 0, aż po kilku km są wzorowe U mnie obstawiam hydropopychacze raczej, trzeba będzie zrzucić pokrywę w któryś dzień. Pozdro
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Re: Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Ja muszę sprawdzić ustawienie pompowtrysków, ponieważ były wymieniane szklanki i chyba wałek przy rozrządzie i nie wiem czy mechanicy ustawili pompki.
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Tylko że powinieneś wiedzieć, że to prawdopodobnie nie jest wina pompki. To,że korekcje są do dupy wcale nie musi oznaczać awarii pompowtryskiwacza i ogólnie bardzo rzadko tak jest.To ,że masz takie korekcje na tej pompce to znaczy, że ta pompka podlewa Ci więcej paliwa bo coś jest nie tak z kompresją na tym cylindrze. Teraz pytanie co się tam dzieje tak naprawdę ? Jeżeli to wina pierścieni to zapowiada się grubsza robota ale jeżeli to wina usczelniacza pompowtrysku to powinieneś się cieszyć. Osobiście obstawiam to ostatnie i od tego powinieneś zacząć bo to najtańsze rozwiązanie i najmniej kłopotliwe w robocie. A piszę dlatego, że tak obstawiam bo to znana usterka w naszych silnikach gdy korekcje idą do góry i zaczyna telepać silnikiem. Daj znać jak rozwiążesz ten problem co to było.owieczka pisze:Właśnie trochę mnie ta pompka niepokoi
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
Problem mam nadzieję rozwiązany. Samochód podstawiłem do Żaby z FrogRacing, który od razu stwierdził że stoi wolnobieżka w sprzęgiełku alternatora. Przy okazji zostały sprawdzone gwiazda pompowtrysków i wymienione oringi.
Detektor dzięki za pomoc!
Detektor dzięki za pomoc!
Kołysanie silnikiem na biegu jałowym 1.9 TDI AWX
owieczka, sprawdzałeś korekcje po wymianie oringów ? Jestem bardzo ciekawy czy coś się zmieniło. W każdym bądź razie dobrze, że już po kłopocie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości