Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt gru 22, 2017 18:44

No i elegancko. W zasadzie do zrobienia została tylko wymiana przepustnicy z krokowym, bo są zintegrowane w tym silniku. Niestety dopiero po świętach, ale pociesza fakt, że mama nie musi nigdzie pilnie jechać :bigok:



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt gru 22, 2017 23:46

Wczoraj przeprowadziłem adaptację przepustnicy tylko, że na zimnym silniku, najpierw wykasowałem błędy, ale zapomniałem zrobić screena. Niestety adaptacja nie pomogła, więc dzisiaj zrobiłem adaptację na rozgrzanym silniku i też wykasowałem błędy, które są widoczne na zdjęciu:

Obrazek
Adaptacje przeprowadziłem na różne sposoby według tej strony: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=117701, jednak znowu nie pomogło. Dodam, że jak przełączę zasilanie na benzynę to objawy są trochę mniejsze- delikatniejsze, natomiast na gazie są straszne. Może coś z tych błędów da się wywnioskować? Jak oddawałem auto do wymiany rozrządu, to zgłosiłem, że miałem błąd z wypadaniem zapłonu, mechanik wyczyścił kopułki pokasował błędy, ale jak widać błąd powrócił. W takiej sytuacji co sprawdzić na początku?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » sob gru 23, 2017 00:03

Cewka, przewody, świece i wymiana sondy.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » sob gru 23, 2017 00:09

Sonda lambda nie działa, wypadają Ci 2 zapłony - silnik nie ma prawa poprawnie pracować. Sonda pewnie do wymiany i układ zapłonowy do sprawdzenia (cewka, świece, kable zapłonowe). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to poszukaj po kodach błędów, na forum jest tego pełno.


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob gru 23, 2017 00:41

Akurat świece są nowe, więc raczej odpadają. Jeśli chodzi o sondę, to czytałem, że błąd może być związany z gazem i nie musi być ona uszkodzona, czy potwierdzacie to?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » sob gru 23, 2017 01:15

Albo lewe powietrze w dolocie.



Awatar użytkownika
Rzemo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 12, 2015 14:37
Lokalizacja: Rzeszów

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Rzemo » sob gru 23, 2017 12:11

Witam. Jest ktoś w stanie pomóc z wsadem licznika ?. Zakupiłem licznik od b5 fla 1/2 fis, kluczyki dopisałem, zczytałem wsad, ale delikatnie zaniża wskazania. nr licznika 3B0 920 826 vdo V01 01.00

byłby ktoś w stanie pomóc dopasować wsad od golfa do tego licznika ?. Jest to obojętne jaki wgram, byle się numery zgadzały ?. Czy rom id nowego wsadu zegarów musi grać również ze starym wsadem ?.

Od kolegi grg474 dowiedziałem się że 1J5 w pionie 100km/h a 1J0 ma w pionie 120, jeżeli moje tarcze mają 100km w pionie, to mam wrzucić 1J5 ?.


Moje Mk3. Zajrzyj ! ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob gru 23, 2017 12:54

Rzemo pisze:Witam. Jest ktoś w stanie pomóc z wsadem licznika ?. Zakupiłem licznik od b5 fla 1/2 fis, kluczyki dopisałem, zczytałem wsad, ale delikatnie zaniża wskazania. nr licznika 3B0 920 826 vdo V01 01.00

byłby ktoś w stanie pomóc dopasować wsad od golfa do tego licznika ?. Jest to obojętne jaki wgram, byle się numery zgadzały ?. Czy rom id nowego wsadu zegarów musi grać również ze starym wsadem ?.

Od kolegi grg474 dowiedziałem się że 1J5 w pionie 100km/h a 1J0 ma w pionie 120, jeżeli moje tarcze mają 100km w pionie, to mam wrzucić 1J5 ?.
A różnica w 1J0 i 1J5 nie polega na tym, że te pierwsze to zwykłe zegary, a drugie w wersji Sport Edition?



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob gru 23, 2017 13:25

Wypadanie zapłonu jest na 1 i 4 cylindrze czyli licząc od lewej strony będzie to to pierwszy od lewej i pierwszy od prawej strony stojąc przed maską?

Obrazek



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » sob gru 23, 2017 13:41

Tak


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » sob gru 23, 2017 13:42

Zawsze liczysz od rozrządu. W tym wypadku oczywiste jest, że będą to skrajne.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob gru 23, 2017 14:20

Ok, na początek sprawdzę kable czy nie mają gdzieś przebić potem pozamieniam kable na cewce i zobaczę czy błąd przejdzie na inne cylindry.
edit.
Przy pierwszym odpaleniu auta widziałem iskrę w okolicy kabli zapłonowych, jednak potem już jej nie było. Jeśli kabel byłby uszkodzony to nie powinna być widoczna iskra za każdym razem? Jedynie co potem było widoczne to lekkie "światełko" w okolicy kabla najpewniej przy 4 cylindrze oraz przy cewce było to widoczne. Jeśli pozamieniam kable na cewce, to mogę tak jeździć? Pytam bo błąd w programie związany z wypadaniem zapłonu nie wyskakuje za każdym razem i musiałbym zobaczyć czy po mianie kabli błąd przeskoczy na inne cylindry.
Ostatnio zmieniony sob gru 23, 2017 18:07 przez kewinpol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob gru 23, 2017 17:51

kewinpol, już dawno pisałeś że silnik kulawo chodzi...pół roku zabierałeś się za wymianę świec. Zapłony dalej wypadają i silnik przerywa...masz błąd "losowe wypadanie zapłonów" - myślisz że uszkodzenie kabla WN powodowałoby taki błąd? Wygląda na to że, cewka się kończy...ale kupno nowej cewki a zostawienie starych kabli zaraz zakończy się ponowną wymianą cewki...bo kable pewnie zbyt świeże też nie są i nie działają tak jak powinny.
kewinpol pisze:czy po mianie kabli błąd przeskoczy na inne cylindry?
Jeśli przeskoczy, to kupisz jeden albo dwa kable? A jeśli nie przeskoczy, to co zrobisz? Wymienisz cewkę a kable które chciałeś zmienić ponad pół roku temu zostawisz?
Kup cewkę i nowe kable...miej problem z głowy na 150kkm.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob gru 23, 2017 18:10

Wiem, że wymienia się komplet kabli, jeśli jest uszkodzony nawet jeden kabel czyli w moim wypadku 4 kable. Jakie firmy cewek zapłonowych polecacie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości