Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Szelson 1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 10:46

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: Szelson 1992 » pt sty 17, 2014 13:51

Witam, mam problem z nierowna praca silnika na gazie i benzynie. Auto telepie się, chodzi tak dieslowato. Sprawdzilem cewki (wzialem jedna na podmianke), swiece itd. Nic nie skutkuje, dodam ze na gazie i benzynie jest to samo a obroty nie faluja. Auto chodzi normalnie jak jest zimne na "ssaniu' kiedy ma ponad 1000obrotow potem zaczyna sie festiwal. Pomozecie?

Pozdrawiam serdecznie :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: marcin7x5 » pt sty 17, 2014 15:38

Skoro problemy zaczynają się po rozgrzaniu silnika to albo cos jest z czujnikiem temp cieczy lub z sondą. Sprawdzałes błedy na kompie?



Szelson 1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 10:46

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: Szelson 1992 » pt sty 17, 2014 22:48

tak, kilkukrotnie, 0 bledow...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: marcin7x5 » pn sty 20, 2014 16:19

A sprawdziłes odczyty z czujnika temp w momencie kiedy zaczyna się "festiwal" ? Tylko z obu czujników naraz tzn z grupy Engine i Instruments.



DISCONNECT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 01, 2017 10:16

Re: Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: DISCONNECT » ndz gru 17, 2017 16:37

mam to samo :/ wiem ze czasu minęło troszkę :) ale zna ktoś rozwiązanie problemu ?

u mnie na dodatek ciężko pali na ciepłym silniku odkąd jest zimno na dworz



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: marcin7x5 » ndz gru 17, 2017 21:16

Zrób próbę z odpiętym czujnikiem temp wody.



adasbb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr wrz 24, 2014 17:40

Re: Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: adasbb » pt gru 22, 2017 11:28

Miałem w moim AZD w leonie identyczny objaw jak Ty, nierówna praca po zagrzaniu silnika do 90stopni.
Wymieniałem czujnik temperatury, czujnik podciśnienia na kolektorze (czyściłem), egr (podmiana), przepustnica (czyszczenie), adaptacje, wyciągnięcie pierwszego katalizatora bo się stopił, świece na platynowe z NGK i nic to nie dawało. Na komputerze żadnych błędów.

Już mi ręce opadały, ale co zrobiłem, na próbę podmieniłem od mojego ojca z Fabii jedną cewkę (wyciągałem jedną moją z silnika i wkładałem tą od ojca) i jazda testowa czy są jakieś zmiany i tak podmieniałem aż się okazało że... jedna cewka była tak dziwnie uszkodzona, że jakby nie dawała dobrej iskry na świecę. Komputer nie sygnalizował braku zapłonu na cylindrze, wszystko było ok. Kupiłem nową cewkę, koszt cewki NGK z tego co pamiętam to koło 130zł. Po wymianie, silnik do dnia dzisiejszego pracuje idealnie.

Ło matko - nie zwróciłem uwagi jaka data postu :) No ale może komuś moje przygody z AZD pomogą w takim przypadku.



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: jmw » pn sty 01, 2018 11:22

adasbb, tzn. palcocewkę? Też się nad tym zastanawiam, bo auto ma już 14 lat, a palcocewki jeszcze ori. One pracują w ciężkich warunkach, bardzo ciepło, bo są przecież w otworach w głowicy. U mnie też poszarpuje czasem, a przepustnica była czyszczona i adaptowana.



adasbb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr wrz 24, 2014 17:40

Re: Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: adasbb » sob sty 13, 2018 19:00

Tak, zgadza się, chodzi o "palcocewkę" :-)



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: jmw » czw sty 25, 2018 18:58

Uff, nie mam już siły do tego...

1,6 BCB, 16V, świecił check engine, była lana 95. Po zalaniu 98 i przejechaniu "półtorej baku" check przestał świecić. Da się też wyczuć, że silnik jakoś tak lepiej pracuje i dźwięk jakiś taki lepszy, ale kłopoty na wolnych obrotach pozostały, mianowicie: dziś było falowanie obrotów, tak jakby miał zgasnąć, ale dźwigał się.

1. przepustnica przeczyszczona w konkretnym zakładzie i zaadaptowana,
2. nowe świece Beru, dobrane wg. katalogu producenta, odstęp ok. 1 mm,
3. jedyne co stare, to te palcocewki - auto ma 15 lat,
4. w tym silniku wolne obroty, przy nie włączonej klimie są na ok. 620, a po załączeniu klimy, ustawiają się na ok. 900. Podobno nie ma możliwości podniesienia wolnych obrotów w tym silniku, np. tak, żeby bez klimy było ok 800.

Co czynić?



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: jmw » pt sty 26, 2018 19:32

Tu jest podobny problem i przykład rozwiązania w ostatnim poście: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2186847.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: jmw » czw paź 25, 2018 18:42

Na razie problem zniknął. Filmik ciekawy. Mój silnik rozbierany nie był, a i daleko mi od emeryckiej jazdy.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Nierowna praca silnika 1.6.16V podstawy sprawdzone.

Post autor: Maszan » pt lis 23, 2018 00:17

belcho99 pisze:
ndz paź 21, 2018 22:26
Zdarza mu się strzelić w wydech czy nie? Jeśli tak to upala się któryś zawór. a brałeś pod uwagę taką możliwość :

Też problem tylko po nagrzaniu też nierówno chodzi też klapie dieslowato
Moj AHW klepie na jednym garze , dodatkowo na zimnym bardziej(co jest logiczne przy Piston Slap - bo po nagrzaniu tlok puchnie i luzy sie zmniejszaja) ale chodzi rowno - wolne jak stol.Moze trza zmierzyc kompresje + proba olejowa i wtedy wyjdzie czy zawory ok/


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości