Cześć
Mam zamiar zamontować w swoim AAZ kolektor z klapą gaszącą jako że akurat trafiła mi się taka (074129637C) od 2.5R5 TDI, podobno coś tam ciekło, mechanicznie wszystko jest sprawne. Czytałem gdzieś że są dwa rodzaje rozstawów śrub montażowych i tu moje pytanie czy taka przepustnica będzie współgrała z kolektorem od AWX ?, zauważyłem też kolektory, które mają wlot z lewej lub prawej strony, czy ma to różnicę w typie mocowania klapy do kolektora ?
Myślę też w przyszłości nad przepustnicą elektromechaniczną jak w nowszych 1.9 i 2.0TDI, czy taka przepustnica sterowana jest w pełni analogowo stanem niskim lub wysokim ? , jaki rodzaj kolektora byłby kompatybilny z elektromechaniczną przepustnicą 1.9 jak i 2.0TDI jak i pneumatyczną? ,nie biorę pod uwagę przepustnic w których uszkadzał się plastikowe koło zębate napędzające ramie przepustnicy.
Pamiętam,że w którymś silniku benzynowym ,bodajże TSI/TFSI była odma wyprowadzona nie do dolotu a na zewnątrz przez co dolot był suchutki, jaki to dokładnie był typ silnika ? (chyba że się mylę i wszystkie są na mokrych odmach ) chciałbym zrobić takową u siebie.
Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy
Klapa klapą, ale sterowanie do klapy musisz ogarnać.
Klapa gasząca.
Nie bede ukrywał że patrzyłem na średnice i cene, ową kupiłem za 23zł z wysyłką
Dla lepszego domykania należy lekko podgiąć ogranicznik:
Troche dopolerowałem.
Sam dorobiłem flanszę, dospawam do niej kawałek rury z karbem żeby połączyć z silikonem.
Sterowanie
Jak zrobić żeby po zgaszeniu był jeszcze przez chwile jakiś plus ?
Trudno coś gotowego znaleźć.
Gdzieś na forum elektrody doczytalem że w analogowych alternatorach wyjscie na diode zmienia biegun. Gdy przekręcimy stacyjke od alternatora do diody idzie minus a od drugiej strony jest plus dlatego świeci ładowanie, jak odpalimy to regulator napięcia zamienia minus na plus i dioda przestaje świecić.
Także po zgaszeniu na tym kabelku pojawia się masa.
Kupiłem przekaźnik czasowy od 0 do 20s, załączany masa. Przekaźnik wykona cykl i się wyłączy, mimo że masa zostaje. Dopiero po odpaleniu minus zamieni sie na plus, i bedzie gotowy na nowy cykl.
NA sterowaniu dałem diode prostowniczą, mimo że przekaźnik nie reaguje na plus na sterowaniu wolałem zablokować jego dopływ.
Elektrozawórek standardowy.
Gotowa wiązka - plus z aku, minus z aku, sterowanie z alternatora,
Klapa od sdi nie dawała rady (nie jest w pełni szczelna i nie gasi silnika ) ori z tdi 130koni gasi silnik bez problemu. Dodatkowo pasowała mi na śruby w kolektorze z AWX, tylko trzeba było dospawać kawałek rury z karbem na kolanko silikonowe.
Do sterowania został dołożony przekaźnik podtrzymujący napięcie na pompie wtryskowej przez 2-3s po zgaszeniu. JEst to idealne zgranie czasowe z klapką.
Natomiast sterowanie masą z alternatora zostało zastąpionie kabelkiem od elektrozaworu pompy wtryskowej - tutaj tez sie robi masa po zgaszeniu. Z alternatora cięzko było wyrwać mase skoro silnik chodził jeszcze 2-3s, wiec zgasł i dopiero klapa mi włączała, teraz jak zgasze to jeden przekaźnik 2-3s podtrzymuje prace silnika i wtym czasie drugi przekaźnik dostaje mase i załącza elektrozawór i klapa gasi silnik.
Rozwiązanie idealne, zgrywa sie jak trzeba.
Gaszenie klapą
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pK-o5G25KEA[/youtube]
Gaszenie bez klapy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8ysb4duaNvw[/youtube]
Klapa gasząca.
Nie bede ukrywał że patrzyłem na średnice i cene, ową kupiłem za 23zł z wysyłką
Dla lepszego domykania należy lekko podgiąć ogranicznik:
Troche dopolerowałem.
Sam dorobiłem flanszę, dospawam do niej kawałek rury z karbem żeby połączyć z silikonem.
Sterowanie
Jak zrobić żeby po zgaszeniu był jeszcze przez chwile jakiś plus ?
Trudno coś gotowego znaleźć.
Gdzieś na forum elektrody doczytalem że w analogowych alternatorach wyjscie na diode zmienia biegun. Gdy przekręcimy stacyjke od alternatora do diody idzie minus a od drugiej strony jest plus dlatego świeci ładowanie, jak odpalimy to regulator napięcia zamienia minus na plus i dioda przestaje świecić.
Także po zgaszeniu na tym kabelku pojawia się masa.
Kupiłem przekaźnik czasowy od 0 do 20s, załączany masa. Przekaźnik wykona cykl i się wyłączy, mimo że masa zostaje. Dopiero po odpaleniu minus zamieni sie na plus, i bedzie gotowy na nowy cykl.
NA sterowaniu dałem diode prostowniczą, mimo że przekaźnik nie reaguje na plus na sterowaniu wolałem zablokować jego dopływ.
Elektrozawórek standardowy.
Gotowa wiązka - plus z aku, minus z aku, sterowanie z alternatora,
Klapa od sdi nie dawała rady (nie jest w pełni szczelna i nie gasi silnika ) ori z tdi 130koni gasi silnik bez problemu. Dodatkowo pasowała mi na śruby w kolektorze z AWX, tylko trzeba było dospawać kawałek rury z karbem na kolanko silikonowe.
Do sterowania został dołożony przekaźnik podtrzymujący napięcie na pompie wtryskowej przez 2-3s po zgaszeniu. JEst to idealne zgranie czasowe z klapką.
Natomiast sterowanie masą z alternatora zostało zastąpionie kabelkiem od elektrozaworu pompy wtryskowej - tutaj tez sie robi masa po zgaszeniu. Z alternatora cięzko było wyrwać mase skoro silnik chodził jeszcze 2-3s, wiec zgasł i dopiero klapa mi włączała, teraz jak zgasze to jeden przekaźnik 2-3s podtrzymuje prace silnika i wtym czasie drugi przekaźnik dostaje mase i załącza elektrozawór i klapa gasi silnik.
Rozwiązanie idealne, zgrywa sie jak trzeba.
Gaszenie klapą
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pK-o5G25KEA[/youtube]
Gaszenie bez klapy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8ysb4duaNvw[/youtube]
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy
Sterowanie zostawiam sobie na koniec, bo i tak nad gaszeniem będzie czuwał układ od stacyjki z A8mki , układ ten będzie wiedział czy silnik jeszcze pracuje i nie powinno być problemu ze sterowaniem klapą.
Fajnie byłoby mieć elektroniczną, ale nie wiem jaki kolektor podszedłby. Ta co mam pewnie z AWX by grała ale też nie mam pewności, muszę pomierzyć rozstawy. Czy da się zdjąć kolektor bez ściągania turba (KKK K03) ?
Zastanawiam się też jak rozwiązać orurowanie, na razie mam kolektor zwrócony w stronę rozrządu, AWX ma w prawą stronę i zastanawiam się czy da się na oryginalnych rurach zrobić taką pętlę wstecz do turba bym nie musiał teraz zakładać kolektora "lewego" i zamieniać go potem na "prawy" by zamontować IC, a tak tylko pyk inna rura i gitara
Fajnie byłoby mieć elektroniczną, ale nie wiem jaki kolektor podszedłby. Ta co mam pewnie z AWX by grała ale też nie mam pewności, muszę pomierzyć rozstawy. Czy da się zdjąć kolektor bez ściągania turba (KKK K03) ?
Zastanawiam się też jak rozwiązać orurowanie, na razie mam kolektor zwrócony w stronę rozrządu, AWX ma w prawą stronę i zastanawiam się czy da się na oryginalnych rurach zrobić taką pętlę wstecz do turba bym nie musiał teraz zakładać kolektora "lewego" i zamieniać go potem na "prawy" by zamontować IC, a tak tylko pyk inna rura i gitara
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy
Rury prowadzisz wg własnego uznania. Dostępnych jest wiele silikonów, jak i nierdzewnych elementów do budowy tego typu dolotu.
polecam strone :
http://fmic.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
polecam strone :
http://fmic.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Montaż klapy gaszącej, modyfikacja odmy
Właśnie chciałbym uniknąć tego typu kolanek i rur, choć wiem że technicznie było by super i też prościej to bardzo zależy mi na wyglądzie jak z fabryki
Chyba że tymczasowo zbudowałbym sobie taki dolot a później robił po fabrycznemu , to w sumie kilka elementów
Chyba że tymczasowo zbudowałbym sobie taki dolot a później robił po fabrycznemu , to w sumie kilka elementów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości