Post
autor: radekrp90 » wt gru 19, 2017 09:23
Z tym Mercedesem i silnikami PSA to żeście pojechali. Toć to marketing w czystej postaci.
Gdyby byli dumni z tego faktu to Citan miał by oznaczenie 108dCi, a nie 108CDI.
Kupili całą technologię razem z silnikami (podobnie jak było w przypadku pierwszego Vito, gdzie brali silniki VR6 z VW, bo było po prostu taniej a platforma podwoziowa była wspólna).
Nowe auta są awaryjne, skomplikowane etc. Stare auta nie wrócą, a stare diesle z małym przebiegiem to mit i marzenie ściętej głowy. Dziś trudno już nawet kupić "pancerne" auta z silnikami BMW M54, Audi V6 2.4, 2.6 czy 2.8 z przebiegiem realnym poniżej 300.000 km. To se ne vrati.
A co do afery spalinowej - moim zdaniem VW zrobiło to najgenialniej jak się dało. Bez wpływu na trwałość silników i ich osiągi (w tym spalanie) obeszli obowiązujące przepisy. Czy było to nieeleganckie? No było ale dla poszczególnych klientów jakie to ma znaczenie (no może poza januszami i z pozwami zbiorowymi) skoro i tak silniki diesla nie są wstanie spełnić norm, a przynajmniej nie zapychały filtrów DPF jak Fiaty, PSA czy inne Fordy. Diesel w obecnej formie to ślepa uliczka, czytając o nowych konstrukcjach (w tym EA288) mi jako mającym jakąś tam wiedzę techniczną włos się jeży ale cóż...
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09