A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
A skąd wiadomo, że nie był na przeglądzie w ASO?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
W tym wypadku w ksiażce widnieja dwa wpisy, przy 42 i 87 tyś ale z pieczątkami jakiegoś warsztatu także w ASO czysto. Ksiażka z allegro, korekta na 16tyś i wizyta w ASO na potwierdzenie
Swoją drogą pierwsza wymiana oleju 42 tys km, kolejna po 45 tyś - są widać lepsi niż "producent zaleca"
Swoją drogą pierwsza wymiana oleju 42 tys km, kolejna po 45 tyś - są widać lepsi niż "producent zaleca"
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Tam chyba producent zaleca co 40Piasek pisze:W tym wypadku w ksiażce widnieja dwa wpisy, przy 42 i 87 tyś ale z pieczątkami jakiegoś warsztatu także w ASO czysto. Ksiażka z allegro, korekta na 16tyś i wizyta w ASO na potwierdzenie
Swoją drogą pierwsza wymiana oleju 42 tys km, kolejna po 45 tyś - są widać lepsi niż "producent zaleca"
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
To niech się potem nie dziwią że po 50ciu sprężarki wyskakują i to od razu dwie. Klasyka gatunku: silniki zarzynane zgodnie z zaleceniami producenta
Ale do meritum: w/w przykład potwierdza opinie z którymi ja się spotkałem że to przyjemnie i puki co udane konstrukcje.
Po prostu trzeba zmieniać olej "po staremu" co 10 max 15cie i będzie żył (choć ten zdaje się temu przeczyć przy takim przebiegu). Chciałbym go móc posłuchać, na ile dźwięk pracującego różni się od fabrycznej nówki.
Ale do meritum: w/w przykład potwierdza opinie z którymi ja się spotkałem że to przyjemnie i puki co udane konstrukcje.
Po prostu trzeba zmieniać olej "po staremu" co 10 max 15cie i będzie żył (choć ten zdaje się temu przeczyć przy takim przebiegu). Chciałbym go móc posłuchać, na ile dźwięk pracującego różni się od fabrycznej nówki.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Może latem pojawi się talisman z 1.6 130ps ze sprzedaży przysalonowej to dam posłuchać chociaż cały czas chodzi za mną f10 520d
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Talisman jest piękny. Moim zdaniem jedno z najładniejszych aut oferowanych obecnie na rynku.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Jest i całkiem fajnie to wychodzi cenowo - za 79000 brutto można mieć roczne auto z gwarancją kupione w salonie z przebiegiem 30-40 tys. i jakimś wyposażeniem, niestety manual. Czyli tyle co za 7 letnie bmw 520d z przebiegiem 200-300 tysPiasek pisze:Talisman jest piękny. Moim zdaniem jedno z najładniejszych aut oferowanych obecnie na rynku.
Nie wiem jak ten silnik zniesie chipa ze 130 na 160 i czy turbina nie powie przy 50tys papa
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Witam witam... Trochę nowości od "wspaniałego" szmelcwagena.
Zacznę może od tego że jakoś na początku lutego przed zapowiadanymi mrozami jakie przyjsć miały zajrzałem pod maskę sprawdzić wszystkie płyny ustrojowe, olej itp.
Wszystko git.
138400km
Wczoraj auto wróciło z wyjazdu 100km i wjeżdżając do firmy zapaliła się czerwona kontrolka na wskaźniku temperatury + sygnał dźwiękowy.
Zgaszone, maska w górę - pusty zbiornik płynu chłodzenia.
Wlane litr G12+ (wyszło ok 2cm pow. max), olej sprawdzony, sprysków dolane. Dziwne że tak nagle i od razu tyle płynu brakowało, wycieków niby nie widać.
Po godzinie kolejny wyjazd 60km i przed firmą znowu czerwona kontrolka temperatury. Noż kuźwa....
Maska w górę - płynu w zbiorniczku ledwo na dnie - WTF !?! Dolane jakieś 0,6L i odstawiony na parking. Dzisiaj rano kontrola - znowu ze 2cm poniżej minimum.
Znaczy coś się dzieje. Do znajomego mechanika na podnośnik. Zdjął płytę pod spodem a tam leje się spod obudowy rozrządu.
Pamiętam szefa ASO będąc na pierwszym przeglądzie po 30 tyś km dumnie potwierdzał to co mi się obiło o uszy że rozrząd w tym silniku to 180 tyś km lub 8 lat. Noooo to się najeździł.
Rozbieramy bo nic mądrzejszego się nie wymyśli - do wymiany.
I teraz pierwsza ciekawostka: na obudowie rozrządu jest oznaczenie silnika CAYY !! mimo iż w papierach, dokumentacji itp widnieje CAYD. To tak normalne ??
Kolejne:
- rozrząd był fabrycznie dużo za mocno napięty co widać na wskaźniku napinacza - jutro jak zdążę cyknę fotki
- przez to wszystkie rolki wycisnęły z siebie smar (bo się w cholerę grzały, smar czarny, spalony)
- i zajechała się pompa wody
że to nie je*ło do tej pory to cud
Dzieła dopełnia odwrotnie założony pasek rozrządu (powinien być napisami do błotnika a jest napisami do silnika). Ja się tam nie znam ale mechanik mówi że nieprawidłowo. Dla ciekawych - żaden tam Conti a Dayco.
Przypominam iż jesteśmy pierwszym użytkownikiem tego samochodu od nowości, jak odbieraliśmy go z salonu miał 2 czy 4km na liczniku i nikt nigdy niczego tam nie dotykał.
Przy okazji zamawiając części dowiedziałem się że do 2012r stosowane były pompy wody z wirnikiem 7 łopatek a od 2013r wirnik miał 8 łopatek. Mój ma datę na obudowie 23.11.2013 czyli już ten 8 być powinien. Zakładając że rozrząd od CAYD będzie pasował do CAYY bo takiego silnika nie ma w katalogach ani w III gen ani w 4tej.
VW das auto <rotfl>
W ramach przypomnienia poprzedni ALH przeleciał na fabrycznym rozrządzie 350 tyś km (pasek tylko wymieniany). Przy 350 dopiero poszła reszta bo ... dopiero puściła pompa wody, znaczy był ślad po wycieku ale nie było takich jaj jak tutaj że na 60km wywalał litr płynu. Mała rolka górna tylko radośnie już szumiała, reszta nie wykazywała ŻADNYCH oznak zużycia.
Zacznę może od tego że jakoś na początku lutego przed zapowiadanymi mrozami jakie przyjsć miały zajrzałem pod maskę sprawdzić wszystkie płyny ustrojowe, olej itp.
Wszystko git.
138400km
Wczoraj auto wróciło z wyjazdu 100km i wjeżdżając do firmy zapaliła się czerwona kontrolka na wskaźniku temperatury + sygnał dźwiękowy.
Zgaszone, maska w górę - pusty zbiornik płynu chłodzenia.
Wlane litr G12+ (wyszło ok 2cm pow. max), olej sprawdzony, sprysków dolane. Dziwne że tak nagle i od razu tyle płynu brakowało, wycieków niby nie widać.
Po godzinie kolejny wyjazd 60km i przed firmą znowu czerwona kontrolka temperatury. Noż kuźwa....
Maska w górę - płynu w zbiorniczku ledwo na dnie - WTF !?! Dolane jakieś 0,6L i odstawiony na parking. Dzisiaj rano kontrola - znowu ze 2cm poniżej minimum.
Znaczy coś się dzieje. Do znajomego mechanika na podnośnik. Zdjął płytę pod spodem a tam leje się spod obudowy rozrządu.
Pamiętam szefa ASO będąc na pierwszym przeglądzie po 30 tyś km dumnie potwierdzał to co mi się obiło o uszy że rozrząd w tym silniku to 180 tyś km lub 8 lat. Noooo to się najeździł.
Rozbieramy bo nic mądrzejszego się nie wymyśli - do wymiany.
I teraz pierwsza ciekawostka: na obudowie rozrządu jest oznaczenie silnika CAYY !! mimo iż w papierach, dokumentacji itp widnieje CAYD. To tak normalne ??
Kolejne:
- rozrząd był fabrycznie dużo za mocno napięty co widać na wskaźniku napinacza - jutro jak zdążę cyknę fotki
- przez to wszystkie rolki wycisnęły z siebie smar (bo się w cholerę grzały, smar czarny, spalony)
- i zajechała się pompa wody
że to nie je*ło do tej pory to cud
Dzieła dopełnia odwrotnie założony pasek rozrządu (powinien być napisami do błotnika a jest napisami do silnika). Ja się tam nie znam ale mechanik mówi że nieprawidłowo. Dla ciekawych - żaden tam Conti a Dayco.
Przypominam iż jesteśmy pierwszym użytkownikiem tego samochodu od nowości, jak odbieraliśmy go z salonu miał 2 czy 4km na liczniku i nikt nigdy niczego tam nie dotykał.
Przy okazji zamawiając części dowiedziałem się że do 2012r stosowane były pompy wody z wirnikiem 7 łopatek a od 2013r wirnik miał 8 łopatek. Mój ma datę na obudowie 23.11.2013 czyli już ten 8 być powinien. Zakładając że rozrząd od CAYD będzie pasował do CAYY bo takiego silnika nie ma w katalogach ani w III gen ani w 4tej.
VW das auto <rotfl>
W ramach przypomnienia poprzedni ALH przeleciał na fabrycznym rozrządzie 350 tyś km (pasek tylko wymieniany). Przy 350 dopiero poszła reszta bo ... dopiero puściła pompa wody, znaczy był ślad po wycieku ale nie było takich jaj jak tutaj że na 60km wywalał litr płynu. Mała rolka górna tylko radośnie już szumiała, reszta nie wykazywała ŻADNYCH oznak zużycia.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Niezgadzający się kod silnika i źle poskładany rozrząd.... Jesteś pewien, że tam dealer nie poprawiał fabryki?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Ja już niczego nie jestem pewien poza jednym:
To jest ostatni VW jakiego mamy.
To jest ostatni VW jakiego mamy.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
Kiedy Cię oglądać w Turbo Kamera ?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW
w takim razie rozkoduj mi CAYY Watsonie
Mnie ? Chyba tego smiecia
O popatrz - już w 2015 pisali o tych ch*jowych pompach wody
Dość powszechnie występującym problemem w autach z silnikiem 1.6 TDI jest również ubytek płynu chłodniczego z jego zbiorniczka. Najczęściej winę za to ponosi uszczelnienie pompy wody. Nowa, a właściwie regenerowana przez Autoryzowany Serwis Obsługi kosztuje ok. 200 zł. Droższa za to jest jej wymiana – ok. 230-240 zł. Zanim jednak oddamy auto do serwisu zwróćmy uwagę czy wina nie leży po stronie uszkodzonego korka od zbiornika płynu chłodniczego.
http://dailydriver.pl/porady/technika/s ... my-awarie/
z tą różnicą że u mnie nie ma wycieku z pod pompy a z samej pompy - po prostu rozleciała się mechanicznie a nie puściło uszczelnienie. Zapewne na skutek "fachowego" napięcia rozrządu na etapie montażu silnika.
Zatem wtryski i pompę wody mamy już za sobą. W kolejce jeszcze czekają:
- egr
- dpf
- uszczelka pod głowicą
- i koło 2masowe
Żeby nie było że jestem jakimś nasłanym przez konkurencję wrogo ustosunkowanym do biednego VW trollem:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości