Układ chłodzenia - termostat?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodzenia - termostat?
Witam,
od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w moim golfie V silnik BGU, 102KM MPI.
Silnik nie dogrzewa się do 90* nawet przy dłuższych trasach, przy dynamicznej jeździe. Nawet jeżeli osiągnie temperaturę 90* to po chwili temperatura spada i utrzymuje się na poziomie 70*. W korkach temp. rośnie np do 80* a później znowu spada do 70*.
Zastanawiam się czy powyższa sytuacja jest również przyczyną samoczynnego "dogazowywania" samochodu tzn. dojeżdżam pod światła, wrzucam luz a samochód sam tak jakby dodawał gazu bez ingerencji pedału gazu. Wskaźnik obrotomierza podnosi się, przez chwilę utrzymuje się na poziomie 1200 a po chwili wraca do normalnego poziomu. Słychać po silniku ewidentnie jakbym wciskał pedał gazu.
Zdarza się też, że po wciśnięciu sprzęgła wskaźnik obrotomierza delikatnie podnosi obroty.
Podczas płynnej jazdy problem nie występuje, uciążliwe jest to przy dojeżdżaniu do świateł w fazie hamowania.
Dodam, że po podpięciu pod VAG nie ma żadnych błędów.
Czy wymiana termostatu może wpłynąć na unormowanie się obu objawów? Czy również należy wymienić czujnik temperatury?
Będę wdzięczny za każdą pomoc/wskazówkę.
od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w moim golfie V silnik BGU, 102KM MPI.
Silnik nie dogrzewa się do 90* nawet przy dłuższych trasach, przy dynamicznej jeździe. Nawet jeżeli osiągnie temperaturę 90* to po chwili temperatura spada i utrzymuje się na poziomie 70*. W korkach temp. rośnie np do 80* a później znowu spada do 70*.
Zastanawiam się czy powyższa sytuacja jest również przyczyną samoczynnego "dogazowywania" samochodu tzn. dojeżdżam pod światła, wrzucam luz a samochód sam tak jakby dodawał gazu bez ingerencji pedału gazu. Wskaźnik obrotomierza podnosi się, przez chwilę utrzymuje się na poziomie 1200 a po chwili wraca do normalnego poziomu. Słychać po silniku ewidentnie jakbym wciskał pedał gazu.
Zdarza się też, że po wciśnięciu sprzęgła wskaźnik obrotomierza delikatnie podnosi obroty.
Podczas płynnej jazdy problem nie występuje, uciążliwe jest to przy dojeżdżaniu do świateł w fazie hamowania.
Dodam, że po podpięciu pod VAG nie ma żadnych błędów.
Czy wymiana termostatu może wpłynąć na unormowanie się obu objawów? Czy również należy wymienić czujnik temperatury?
Będę wdzięczny za każdą pomoc/wskazówkę.
Re: Układ chłodzenia - termostat?
Skoro się nie dogrzewa silnik,należy wymienić termostat
chyba że wskaznik temp tak się zachowuje to czujnik do wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=Abce5gNZfVw" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba że wskaznik temp tak się zachowuje to czujnik do wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=Abce5gNZfVw" onclick="window.open(this.href);return false;
Układ chłodzenia - termostat?
amatorek, nie wariuje wskaźnik jak na filmiku więc pozostaje termostat.
Natomiast czy opisane przeze mnie "dogazowywanie"/podnoszenie wskaźnika na obrotomierzu może być spowodowane niewłaściwą pracą termostatu i próbą dogrzania silnika czy może termostat nie ma z tym nic wspólnego?
Natomiast czy opisane przeze mnie "dogazowywanie"/podnoszenie wskaźnika na obrotomierzu może być spowodowane niewłaściwą pracą termostatu i próbą dogrzania silnika czy może termostat nie ma z tym nic wspólnego?
Re: Układ chłodzenia - termostat?
Być może że to wina termostatu,wymienić musisz i tak bo silnik nie dogrzany, dostaje po d...ie, wtedy zobaczysz czy podnoszą się obroty.
Re: Układ chłodzenia - termostat?
Również stawiam w 99% na termostat. Koszty zamiennika do Twojego modelu nie są wysokie jak widać http://www.iparts.pl/auto-czesci/termos ... 00095.html" onclick="window.open(this.href);return false; więc proponuję wymienić i powinno wszystko wrócić do normy.
Po części do VW Golfa zapraszamy na http://www.iparts.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Układ chłodzenia - termostat?
Tylko oby ten zamiennik nie okazał się dużo droższy,jak mu przyjdzie za chwilę znów wymienić.
Układ chłodzenia - termostat?
Zgłupiałem. Mam już kupiony nowy termostat - gotowy do wymieniany.
Jak przez ostatni okres czasu jeździłem na samym nawiewie i nie było szansy żeby silnik rozgrzał się do 90 stopni to wczoraj przełączyłem się na klimatyzację ze względu na dużą wilgotność. Silnik po dłuższym czasie osiągnął temp. 90 stopni w cyklu mieszanym (trochę korków trochę jazdy po autostradzie) i ta temperatura utrzymywała się.
O co chodzi?
Dodam, że objaw "dogazowywania" na wł. klimatyzacji jest dużo większy. Przy prawie każdym wciśnięciu sprzęgła na postoju podskakują obroty i utrzymują się przez chwilę na podwyższonym stanie... Na włączonej klimie czuć ewidentnie że silnik pracuje ciężko.
Nie mam już pomysłów na ten samochód. Zaczynam myśleć że to nie jest usterka mechaniczna tylko związana z elektryką.
Prośba o pomoc - te nierówne obroty doprowadzają mnie do szału.
Jak przez ostatni okres czasu jeździłem na samym nawiewie i nie było szansy żeby silnik rozgrzał się do 90 stopni to wczoraj przełączyłem się na klimatyzację ze względu na dużą wilgotność. Silnik po dłuższym czasie osiągnął temp. 90 stopni w cyklu mieszanym (trochę korków trochę jazdy po autostradzie) i ta temperatura utrzymywała się.
O co chodzi?
Dodam, że objaw "dogazowywania" na wł. klimatyzacji jest dużo większy. Przy prawie każdym wciśnięciu sprzęgła na postoju podskakują obroty i utrzymują się przez chwilę na podwyższonym stanie... Na włączonej klimie czuć ewidentnie że silnik pracuje ciężko.
Nie mam już pomysłów na ten samochód. Zaczynam myśleć że to nie jest usterka mechaniczna tylko związana z elektryką.
Prośba o pomoc - te nierówne obroty doprowadzają mnie do szału.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości