vr6 komputer odwieczny problem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 26, 2016 15:03

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: szost » sob lis 25, 2017 16:43

Witam

Kupiłem do znajomego rozpoczęty projekt golf 3 vr6 2,8 automat 92r na aparacie przepływka na 6pin , pierwszy i b.istotny problem golf nie odpala. Pierwsze co spr.iskrę i paliwo. W obydwóch przypadkach zero reakcji. By przywrócić iskrę po konsultacjach z elektrykami wymieniłem świece,przewody,cewkę,aparat zapłonowy zdobyty cudem,czujnik położenia wału,oraz dwa czujniki stukowe. Po zainwestowaniu kilku zł w owy sprzęt owoców nadal brak. Kolejną diagnozą uszkodzony komp. I tu już nie tak łatwo się okazuje. Komp jaki był założony i nr.021 906 258 D. Nie znając dogłębnie tematu kupiłem pierwszy lepszy i po jego podłączeniu pompa paliwa ożyła lecz iskra była tylko na dwóch świecach. Okazało się ze komp z silnika na cewce wiec i tak się nie nadaje. Kolega z forum podesłał kilka nr komputerów, które teoretycznie będą działać. Zakupiłem 021 906 258 A z silnika z 92r na aparacie podłączyłem iskrę mam na wszystkich świecach pompa sika jak szalona a motor nadal nie pali. Jedyną reakcją strzela w tłumiku jak by zapłon przestawiony. Temat zapłonu wiadomo w vr steruje tym komp. Moje pytanie czy nadal mam zły komputer ?? czy ew.są firmy które potrafią wgrać org.program starego kompa podobno jak oznajmił specjalista nie da sie uratować. Za wszelkie cenne rady będę dozgonnie wdzięczny



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: radekrp90 » ndz lis 26, 2017 18:12

Przewody do poszczególnych świec nie pomieszane?


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

szost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 26, 2016 15:03

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: szost » ndz lis 26, 2017 21:02

Zgodnie z oznaczeniami oraz spr.mechanicznie śrubokręt zamiast świecy itd ... Stojąc przed maską pierwszy tłok znajduje się u góry po lewej stronie, drugi na dole po lewej itd. Oznaczenia na aparacie są wiec tu raczej na 100% jest ok. Wymienię jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu jak to nie pomoże znaczy ze wina po stronie kompa.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: radekrp90 » pn lis 27, 2017 08:02

Ten komputer nie ma diagnozy, że tak wszystko po omacku wymieniasz? W zasadzie uszkodzony czujnik powinien dać błąd, czyż nie?

Edit:
Jeszcze dwie sprawy, bo nie napisałeś precyzyjnie:
- pompa paliwa pracuje, ale czy wtryskiwacze podają paliwo?
- sterownik jaki miałeś i masz zamontowany jest dla wersji bez czujnika położenia wałka, dla tej wersji sterownik ma oznaczenie 021997258, chyba, że jako czujnik wałka opisujesz czujnik Halla w aparacie zapłonowym.

Na samostarcie jakimś zapala?


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

szost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 26, 2016 15:03

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: szost » pn lis 27, 2017 09:30

Poprzedni org.komputer trup nie było z nim kontaktu. Aktualnie czekam na znaj.mechanika w tyg.ma podjechać i zobaczy czy z nowym można się połączyć. Jeżeli chodzi o paliwo zrobiłem wszyto co w mojej mocy, wtryski dałem do sprawdzenia wyczyścili je ultradźwiękami itd. Organoleptycznie nie jestem w stanie sprawdzić czy dają paliwo. Wyjmę listwę zacznę kręcić to benzyny w powietrzu będzie tyle, a jeden wybuch już zaliczyłem w życiu. Chyba ze jest jakiś bezpieczny sposób,ale go nie znam. Samostrat wybucha przy przepustnicy.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: radekrp90 » pn lis 27, 2017 10:30

Wtryski najbezpieczniej sprawdzisz w kilku etapach. Twój, z listwą w powietrze w przypadku benzyniaka to partyzantka i warto to robić tylko na zewnątrz.

Na początek sprawdź czy wtryski mają zasilanie (i kiedy je mają!), później czy dochodzi do nich paliwo, a na koniec można przejść do "partyzantki" :)

Z samostartem, ja bym wpuszczał przez rurę przed przepustnicą, to powinien złapać, chyba, że silnik ma przestawiony zapłon o 180*C...


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

szost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 26, 2016 15:03

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: szost » pn lis 27, 2017 11:27

Dzięki za informacje, dam znać wieczorem o postępach.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: waski1 » pn lis 27, 2017 17:18

szost pisze:Stojąc przed maską pierwszy tłok znajduje się u góry po lewej stronie, drugi na dole po lewej itd.
Jeżeli dobrze rozumie to co napisałeś to popier.....ś kolejność przewodów.
Obrazek



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: radekrp90 » wt lis 28, 2017 09:15

To dla V6. VR6 ma tak:
strona..[1][3][5]..strona
pasków..[2][4][6].skrzyni


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

szost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 26, 2016 15:03

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: szost » wt lis 28, 2017 12:13

Temat do zamknięcia, silnik odpalił :) pomieszane przewody. Zgodnie z numeracją na aparacie i na rynienkach prowadzących przewody do cylindrów auto nie paliło. Ustawiłem zgodnie z rysunkiem przesłanym(wasik1) odpalił na 2 może 3 grach. Stosując zasadę eliminacji na który pali na który nie doszedłem i pali na wszystkie. Trochę nerwów, czasu i $$ mnie to wszytko kosztowało, podsumowując uszkodzony był na 100% komp plus dobre ustawienie przewodów.Mogę kłaść lakier i składać budę. Może na maj zdążę :) Być może obudowa aparatu z oznaczeniami jest przestawiona mi wyszło na odwrót 6 4 2
5 3 1 patrząc na motor.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: waski1 » wt lis 28, 2017 12:32

Całkiem możliwe. Jeżeli popełniłem błąd to sory.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: radekrp90 » wt lis 28, 2017 12:54

Czyli miałeś przestawiony aparat o 180* - dlatego miałeś strzał w dolot przy odpalaniu na samostart ;)


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

szost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 26, 2016 15:03

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: szost » wt lis 28, 2017 13:03

Może jestem w błędzie ale fizycznie jest to niemożliwe. Aparatu odwrotnie nie założysz,pasuje tylko w jednej pozycji, palec tez ma specjalny rowek. Czy teraz ma to znaczenie ze mam 1 cylinder na 6 itd ?? chodzi dobrze, na obroty wchodzi.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

vr6 komputer odwieczny problem

Post autor: Mavrick » śr lis 29, 2017 20:42

W serwisowce znalalem jeszcze inne ustawienie zaplonu (gorny rzad) 2,4,6 (dolny rzad) 1,3,5 (patrzac na silnik od przodu (rozrzad po lewo)). Skoro jest ok to zostaw.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości