Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » ndz paź 08, 2017 21:48

Wyjąć prawy wkład lusterka i zobaczyć czy po włączeniu grzania dochodzi prąd.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pn paź 09, 2017 12:24

Craash pisze:Wymieniaj. Będzie dobrze, bo masz metalową pokrywę zaworów.
Mi w TDI PD lekko się pociło. Chciałem mieć wszystko zrobione na cacy i wymieniłem samą uszczelkę. Olej zaczął ostro lecieć i pękłem na ponad 600zł po rabatach za nową pokrywę w ASO.
Ale że masę uszczelniającą mogę dać? :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn paź 09, 2017 13:13

Ostatnio walczyłem z takim wyciekiem w BLS - dramat...uszczelki, silikony i dalej cieknie...pewnie zakończy się na wymianie całej pokrywy.

Próbował ktoś zdublować wyłącznik kontroli wnętrza? Będzie to działać przy połączeniu równoległym?
Czasami drażni mnie bieganie wkoło auta aby ten guziczek wcisnąć :panna:



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » pn paź 09, 2017 14:01

Qto pisze:Będzie to działać przy połączeniu równoległym?
Teoretycznie powinien działać.
Qto pisze:Czasami drażni mnie bieganie wkoło auta aby ten guziczek wcisnąć
A on nie powinien być przy lewym środkowym słupku?Czemu masz biegać wkoło auta?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn paź 09, 2017 14:53

riccardoa pisze:A on nie powinien być przy lewym środkowym słupku?Czemu masz biegać wkoło auta?
Czasem jestem przy prawych drzwiach i się okazuje że np dzieciak chce zostać w aucie a ja idę do sklepu...no i wtedy lecę wkoło auta bo zamknąć trzeba, z pilota jak zamknę bez kontroli wnętrza to i bez ryglowania - mi taka opcja by się przydała :jezor:
riccardoa pisze:Qto napisał(a):
Będzie to działać przy połączeniu równoległym?


Teoretycznie powinien działać.
Zobaczymy...zrobie dodatkową wiązkę i sprawdzę :chytry:



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » pn paź 09, 2017 16:04

Garrison pisze:
Craash pisze:Wymieniaj. Będzie dobrze, bo masz metalową pokrywę zaworów.
Mi w TDI PD lekko się pociło. Chciałem mieć wszystko zrobione na cacy i wymieniłem samą uszczelkę. Olej zaczął ostro lecieć i pękłem na ponad 600zł po rabatach za nową pokrywę w ASO.
Ale że masę uszczelniającą mogę dać? :D
Jeżeli nie występuje tam fabrycznie uszczelka to oczywiście na masę. Powinno być sucho.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pn paź 09, 2017 18:11

Craash pisze:
Garrison pisze:
Craash pisze:Wymieniaj. Będzie dobrze, bo masz metalową pokrywę zaworów.
Mi w TDI PD lekko się pociło. Chciałem mieć wszystko zrobione na cacy i wymieniłem samą uszczelkę. Olej zaczął ostro lecieć i pękłem na ponad 600zł po rabatach za nową pokrywę w ASO.
Ale że masę uszczelniającą mogę dać? :D
Jeżeli nie występuje tam fabrycznie uszczelka to oczywiście na masę. Powinno być sucho.
Dzięki wielkie. Jeszcze mam czas by o tym pomyśleć. Póki co doszło zmartwienie, że telepie mi dość ostro przy gaszeniu i zastanawiam się, czy to nie coś z EGR, bo ostatnio tylko w korkach uczestniczę.



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » pn paź 09, 2017 18:42

Może klapa gasząca zacina się.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pn paź 09, 2017 20:33

Craash pisze:Może klapa gasząca zacina się.
Dlatego myślę o EGR. Pojeżdżę, pomyślę, popatrzę. Czasami miał tak, że nim zatelepało, a potem spokój. Ogółem jeździ bez zarzutów :D



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » pn paź 09, 2017 20:50

Poproś kogoś żeby zgasił auto, a Ty zobacz jak się zachowuje to cięgno od klapy gaszącej. Być może jest przybrudzone i coś je blokuje.
U siebie wymieniałem EGR na nowy i jest znacząca poprawa, bo przy gaszeniu praktycznie nic nie zatrzęsie się, a na starym raz na jakiś czas zabujało.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn paź 09, 2017 22:25

Qto pisze:Jak rygiel odbija, to zwykle problem jest w zimnych lutach

Skoro nikt nie wie którym progiem szła oryginalnie wiązka PDC, to mam kolejną zagadkę.
Z auta miałem już wyciągnięte praktycznie wszystko...kilka zaślepek zostało, spinek i wygłuszenia które są klejone do karoserii. Ostatnie spojrzenie do środka auta i widzę cztery śrubki pod samą szybą przednią na środku...od strony maski/podszybia dawno wszystko wytargane ale idę na drugą stronę i szukam...patrzę - nic nie widać, macam - coś jest ale uj wie co...akcja ma miejsce w okolicach gdzie normalnie siedzi ECU. Bliżej miałem po oczkową 10 z grzechotką niż po lusterko więc odkręcam śrubki...pierwszą wykręciłem do kontaktu z szybą i koniec więc zacząłem odkręcać drugą i wtedy element zaczął opadać...mogłem pierwszą śrubkę wykręcić do końca ale w ten sposób unieruchomiłem drugą - zaczęło prężyć. Zawołałem kogoś aby mi to coś przytrzymał po drugiej stronie i wtedy dało radę...z drugą parą śrubek podobnie.
No i wyciągnąłem dwa elementy jak niżej na zdjęciu (foto z grzechotką 1/2" dla zobrazowania rozmiarów) i wielkie oczy - co to urwa jest :kac: Szybkie luknięcie w Edku...no i Edek mówi: "ciężarek wyrównoważający". OK...ale dlaczego w Borze 2005 1.9 TDI ASZ to jest...a w Golfie 2003 2.3 AGZ i 2000 1.4 APE nie ma :chytry: Wg Edka w każdym z tych aut to graty powinny być. Pytanie...w jakich autach były a w jakich nie...albo kiedy te ciężarki wprowadzili i po co - Edek milczy...wg niego w moim APE też powinny one być :blush:
Skoro mam je w Borze 2005...to zakładam że włożenie ich do mojego mk4 mogło by przynieść jakie plusy - pytanie jakie (poza pękniętą szybą bo przecież nie będę wycinał szyby żeby to przykręcić)...

ObrazekObrazek
U mnie też to jest. Po co nie mam pojęcia. Ale przypuszczam, że to ma związek z ewentualnym wypadkiem i siłą która zadziała poniżej szyby. Moje przypuszczenie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » wt paź 10, 2017 19:15

Craash pisze:Poproś kogoś żeby zgasił auto, a Ty zobacz jak się zachowuje to cięgno od klapy gaszącej. Być może jest przybrudzone i coś je blokuje.
U siebie wymieniałem EGR na nowy i jest znacząca poprawa, bo przy gaszeniu praktycznie nic nie zatrzęsie się, a na starym raz na jakiś czas zabujało.
Dzisiaj gasł bez zbędnego telepania, więc na 90% to ta klapa się przycina. Będzie wolna chwila w pracy, to sobie wyczyszczę :D



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » wt paź 10, 2017 20:40

Panowie mam spory problem. Podczas wymiany świec w golfiku zachciało mi się demontażu kolektora dolotowego, aby ułatwić sobie wymianę świec. Podczas odkręcania jedna z śrubek wpadła mi do dolnej części kolektora dolotowego dokładnie zaznaczyłem to na zdjęciu. Teraz pytanie czy śrubka zatrzymała się na jakimś filtrze, albo wleciała głębiej do silnika? Auta nawet nie odpalam, aby nie narobić jakiś szkód. Jak tą śrubkę wyciągnąć? Da się tą dolną część kolektora jakoś rozmontować, albo czy da radę takim długim magnesem do wyciągania śrub ją wyciągnąć czy od razu do mechanika z tym? Coś takiego da radę: http://allegro.pl/chwytak-magnetyczny-m ... 47999.html

Obrazek



Awatar użytkownika
BartesWZL
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BartesWZL » wt paź 10, 2017 21:59

kewinpol pisze:Panowie mam spory problem. Podczas wymiany świec w golfiku zachciało mi się demontażu kolektora dolotowego, aby ułatwić sobie wymianę świec. Podczas odkręcania jedna z śrubek wpadła mi do dolnej części kolektora dolotowego dokładnie zaznaczyłem to na zdjęciu. Teraz pytanie czy śrubka zatrzymała się na jakimś filtrze, albo wleciała głębiej do silnika? Auta nawet nie odpalam, aby nie narobić jakiś szkód. Jak tą śrubkę wyciągnąć? Da się tą dolną część kolektora jakoś rozmontować, albo czy da radę takim długim magnesem do wyciągania śrub ją wyciągnąć czy od razu do mechanika z tym? Coś takiego da radę: http://allegro.pl/chwytak-magnetyczny-m ... 47999.html

Obrazek
Spokojnie magnesem powinna wyjść.


Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;

Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości